Πρώτη πτήση για το τετραθέσιο, κινούμενο με κυψέλες υδρογόνου αεροσκάφος ΗΥ4

Κυριακή, 02 Οκτωβρίου 2016 16:17
UPD:16:17
DLR/Felix Oprean
A- A A+

Το πρώτο τετραθέσιο, κινούμενο αποκλειστικά με σύστημα κυψελών υδρογόνου, αεροσκάφος στον κόσμο, ΗΥ4, πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 29 Σεπτεμβρίου, από το αεροδρόμιο της Στουτγάρδης. Το σύστημα ενέργειάς του έχει αναπτυχθεί από ερευνητές του Deutsches Zentrum fur Luft und Raumfahrt (Γερμανικό Κέντρο Αεροδιαστημικής), σε συνεργασία με φορείς των χώρων της βιομηχανίας και της έρευνας.

Το αεροσκάφος έχει απαντυχθεί από το DLR Institute of Engineering Thermodynamics, σε συνεργασία με τις Hydrogenics, Pipistrel, H2FLY, το αεροδρόμιο της Στουτγάρδης και το Πανεπιστήμιο του Ουλμ. Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα για το αεροσκάφος, τo όλο σύστημα αποτελείται από ένα σύστημα αποθήκευσης υδρογόνου, μία κυψέλη καυσίμου υδρογόνου χαμηλής θερμοκρασίας και μια μπαταρία, με την κυψέλη καυσίμου να μετατρέπει το υδρογόνο απευθείας σε ηλεκτρική ενέργεια. Το μόνο απόβλητο από την όλη διαδικασία λειτουργίας είναι νερό- οπότε το αεροσκάφος μπορεί να πετά χωρίς καμία εκπομπή ρύπων.

Η Βιολέτα Μπουλκ, Επίτροπος Μεταφορών, δήλωσε πως τέτοιου είδους δραστηριότητες και εγχειρήματα αποτελούν το μέλλον των πτήσεων μηδενικών ρύπων. «Η Κομισιόν υποστηρίζει σταθερά τέτοιες πρωτοβουλίες...η αεροπορία παίζει σημαντικό ρόλο στο να έρχονται οι άνθρωποι κοντά, να διασυνδέονται μεγάλες πόλεις και απομακρυσμένες τοποθεσίες. Επίσης, διασφαλίζει πως οι επιχειρήσεις μπορούν να αναπτύσσονται. Η ΕΕ θα συνεχίσει να τις στηρίζει, για να προωθήσει την καινοτομία».

DLR/JEAN.URLACHER

Όσον αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους, οι κινητήρες του είναι ισχύος 80 kilowatt, η μέγιστη ταχύτητά του περίπου 200 χλμ/ ώρα και έχει cruising ταχύτητα 145 χλμ/ ώρα.

Αναλόγως με την ταχύτητα, το υψόμετρο και το φορτίο, μπορεί να έχει εμβέλεια μεταξύ 750 και 1.500 χιλιομέτρων. Το πιο έντονο χαρακτηριστικό του είναι η διπλή άτρακτος, με την καθεμία εκ των δύο να έχει χώρο για δύο επιβαίνοντες.

Το μέγιστο βάρος του αεροσκάφους είναι 1.500 κιλά. Όσον αφορά στις χρήσεις του, ο Γιόζεφ Κάλο, υπεύθυνος προγράμματος στο DLR και καθηγητής του Πανεπιστημίου του Ουλμ, υπογραμμίζει πως το ΗΥ4 είναι μια ιδανική πλατφόρμα για την ανάπτυξη της χρήσης κυψελών καυσίμου σε αεροσκάφη. Παράλληλα, υπογραμμίζει το πόσο χρήσιμα τέτοια σχέδια θα ήταν σε επίπεδο τοπικών μεταφορών: «Μικρά επιβατηγά αεροσκάφη, σαν το ΗΥ4, θα μπορούσαν σύντομα να χρησιμοποιούνται σε τοπικές μεταφορές ως ηλεκτρικά αεροταξί, και να παρέχουν μία ευέλικτη και γρήγορη εναλλακτική στα υπάρχοντα μέσα μεταφοράς».

Προτεινόμενα για εσάς