Διαμαρτύρεται η ΚΕΔΚΕ «για την επιλογή της κυβέρνησης να μη συζητήσει με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για το μείζον θέμα της μεταολυμπιακής χρήσης των εγκαταστάσεων», αφού όπως υποστηρίζει η ΚΕΔΚΕ, η κυβέρνηση προχώρησε στην κατάθεση νομοσχεδίου χωρίς καν να κοινοποιήσει το περιεχόμενό του στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, παρά τις περί του αντιθέτου υποσχέσεις από την αρμόδια αναπληρώτρια υπουργό.
Με δήλωσή του ο πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ Πάρις Κουκουλόπουλος ζητά να αποσυρθεί το νομοσχέδιο και μετά από πραγματικό διάλογο να συνταχθεί νέο, που θα σέβεται τους θεσμούς της Πολιτείας και τους νόμους.
Σε κοινή σύσκεψη που έγινε σήμερα με το προεδρείο της ΤΕΔΚΝΑ και με εκπροσώπους Ολυμπιακών δήμων, διατυπώθηκαν οι πρώτες παρατηρήσεις, ενώ λεπτομερέστερα το νομοσχέδιο θα συζητηθεί την Τρίτη 10 Μαϊου στην ειδική συνεδρίαση του δ.σ. της ΚΕΔΚΕ.
Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις που διατυπώθηκαν κατά τη σημερινή σύσκεψη, το νομοσχέδιο του ΥΠΠΟ, που κατατέθηκε στις 15 Απριλίου στη Βουλή, ρυθμίζει, σύμφωνα με την κυβέρνηση, την αξιοποίηση του συνόλου της Ολυμπιακής υποδομής. Ομως, σύμφωνα με την ΚΕΔΚΕ, από πουθενά δεν προκύπτει ότι η αξιοποίηση αυτή στηρίζεται σ' ένα ολοκληρωμένο και σαφές σχέδιο, το οποίο να έχει διαμορφωθεί μετά από ολοκληρωμένες και κλαδικές μελέτες που έχουν συνταχθεί. Αντίθετα η ΚΕΔΚΕ υποστηρίζει πως αυτό που διαφαίνεται είναι η πίεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στις «μεικτές» χρήσεις της υλικής υποδομής των Ολυμπιακών Αγώνων, χωρίς κανόνες και πλαίσιο, κάτω από το βάρος της καθημερινής φθοράς και απαξίωσης.
Στο νομοσχέδιο, όπως υποστηρίζει η ΚΕΔΚΕ, περιλαμβάνονται άρθρα που θίγουν θεσμικά κεκτημένα της Αυτοδιοίκησης, ενώ με άλλα άρθρα προβλέπεται και αφαίρεση θεσμοθετημένων πόρων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, αναφέρει η ΚΕΔΚΕ, παύουν να ισχύουν διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, ενώ δημιουργείται και σοβαρότατο συνταγματικό πρόβλημα. Αναφέρει δε ως παράδειγμα την αρμοδιότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την έκδοση αδειών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, η οποία επαναφέρεται στο κράτος -και συγκεκριμένα στον γενικό γραμματέα της Περιφέρειας- παρότι, όπως επισημαίνεται, αποτελεί τοπική υπόθεση.
Επίσης, σύμφωνα με την ΚΕΔΚΕ, οι Ολυμπιακές εγκαταστάσεις εξαιρούνται από τη δικαιοδοσία των ΟΤΑ, χάνοντας έτσι το δημόσιο χαρακτήρα τους.
Με την κατάργηση δε δημοτικών τελών, όπως τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού κοινόχρηστων χώρων, το τέλος παρεπιδημούντων, το φόρο ηλεκτροδοτούμενων χώρων, το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας, τα τέλη κοινόχρηστων χώρων, αφαιρούνται θεσμοθετημένοι πόροι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και το κόστος των ανταποδοτικών τελών μεταφέρεται στους φορολογούμενους πολίτες, υπογραμμίζει η ΚΕΔΚΕ, και καταλήγει σημειώνοντας ότι η πρόβλεψη για μακροχρόνια μίσθωση, που ισοδυναμεί με πώληση χιλιάδων στρεμμάτων δημοσίων εκτάσεων σε ιδιώτες από την εταιρεία «Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε.» γίνεται χωρίς έλεγχο από τη Βουλή ή τη Διοικητική Δικαιοσύνη.