Κριτική στο Facebook για τη στάση του σχετικά με το δημοψήφισμα στη Βρετανία

Πέμπτη, 16 Ιουνίου 2016 13:15
UPD:13:15
SHUTTERSTOCK
A- A A+

Το Facebook σταματά να προβάλει προτάσεις status update υπέρ και κατά του Brexit σε χρήστες, μετά από αντιδράσεις.

Την Τρίτη, ο Τζον Γουόρθ, Βρετανός πολιτικός σχολιαστής/ blogger με έδρα το Βερολίνο, αντιλήφθηκε- όπως αναφέρει το BBC- ότι του προτάθηκε ένα update «υπέρ της εξόδου από την Ε.Ε.», χωρίς να συνοδεύεται από ένα υπέρ της παραμονής.

Όπως έχει ανακοινωθεί έκτοτε, οι προτάσεις σχετικά με το δημοψήφισμα έχουν αφαιρεθεί από αυτή τη λίστα, εξαιτίας του ευαίσθητου χαρακτήρα του ζητήματος. Οι δύο επιλογές προβάλλονται μαζί, μόνο εάν οι χρήστες προβούν σε αναζήτηση για «Ε.Ε.».

Το βρετανικό κοινό θα ψηφίσει για την παραμονή ή όχι της Μ. Βρετανίας στην Ε.Ε. στις 23 Ιουνίου. Όταν οι χρήστες του κοινωνικού δικτύου ανεβάζουν ένα status update, είναι δυνατό να λάβουν μια πρόταση σχετικά με το τι μπορούν να γράψουν σχετικά με το τι κάνουν ή το πώς νιώθουν. Αφού ο Γουόρθ είδε τις προτάσεις στην εφαρμογή του για το Facebook στο iPhone, μία επιλογή, «υπέρ της εξόδου από την Ε.Ε.» εμφανίστηκε χωρίς μια άλλη αντίστοιχη υπέρ της παραμονής.

Εκπρόσωπος του Facebook διέψευσε κατηγορίες πως το κοινωνικό δίκτυο επηρεάζει τον τόνο των πολιτικών συζητήσεων στη σελίδα του, υποστηρίζοντας πως «χρήστες που κάνουν αναζητήσεις για “Ε.Ε.” (EU) όταν χρησιμοποιούν το status tool μας θα βλέπουν ένα πλήρες εύρος επιλογών, που τους επιτρέπουν να προσθέσουν εάν τάσσονται υπέρ της παραμονής ή της εξόδου από την ΕΕ».

Ωστόσο, όπως υπογράμμισε ο Γουόρθ και επιβεβαίωσε το BBC, ένα άλλο, παρεμφερές ζήτημα προκύπτει σε μια διαφορετική λίστα, όταν γίνεται αναζήτηση για σχετικές ομάδες: Στη λίστα των «supporting», μπορεί να επιλεγεί το «Leave.EU», αλλά όχι κάτι αντίστοιχο υπέρ της παραμονής. Επίσης, καμία από τις επίσημες καμπάνιες (Vote Leave και Britain Stronger in Europe) δεν εμφανίζεται στη λίστα. Σύμφωνα με το Facebook, αυτό συμβαίνει επειδή καμία από τις καμπάνιες αυτές δεν εντάσσεται στην κατηγορία των μη κερδοσκοπικών οργανισμών.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το Facebook είχε κατηγορηθεί ξανά για επιλογές με πολιτικά κίνητρα, όταν σε δημοσίευμα του Gizmodo, εργαζόμενοι που δεν κατονομάζονταν δήλωσαν πως εργαζόμενοι στο Facebook τακτικά «έθαβαν» στα Trending Topics δημοσιεύσεις/ ειδήσεις που θα ενδιέφεραν τους συντηρητικών αντιλήψεων αναγνώστες, ενώ πρόσθεταν «τεχνητά» άλλες ειδήσεις στη σχετική λίστα.

Προτεινόμενα για εσάς