Εντός του έτους θα έχουν εγκατασταθεί οι εργολάβοι σε όλα τα τμήματα της Εγνατίας Οδού, έτσι ώστε το 2007 να ολοκληρωθεί το ανατολικό μέρος της οδού και το 2008 να δοθεί στην κυκλοφορία και ολόκληρο το τμήμα της Ηπείρου.
Τα παραπάνω τόνισε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς στα εγκαίνια του τμήματος Ασπροβάλτα -Στρυμόνας, το οποίο δόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 1999, έχει μήκος 20,5 χλμ. και μαζί με τις συνδετήριες οδούς συνολικό μήκος 22 χλμ. Πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες κυκλοφορίες και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας.
Περιλαμβάνει έξι μεγάλες γέφυρες, τρεις μικρές σήραγγες που έγιναν με διάτρηση και δύο σήραγγες που έγιναν με εκσκαφή και επιχωμάτωση. Παράλληλα, μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα στο κομμάτι Νυμφόπετρα - Ρεντίνα - Ασπροβάλτα για τη σύνδεση του τμήματος με την παλιά εθνική οδό θα δημιουργηθεί κόμβος στα Κερδύλλια και θα τοποθετηθούν φανάρια στα Νέα Βρασνά.
Η δαπάνη κατασκευής ανήλθε σε 150 εκατ. ευρώ (υπέρβαση του αρχικού προϋπολογισμού κατά 15%).
Οπως είπε ο κ. Σουφλιάς στις 21 Ιουλίου θα ανακηρυχθούν οι ανάδοχοι για την υλοποίηση έργων ύψους 250 εκατ. ευρώ, ενώ τον Σεπτέμβριο θα δημοπρατηθούν έργα ύψους 120 εκατ. ευρώ και αναφερόμενος στα 42 χλμ. της μεσόγειας χάραξης (τμήμα Στρυμόνας - ¶γιος Ανδρέας), είπε ότι έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της κατασκευής της από αναδιάταξη των κονδυλίων της Εγνατίας οδού, ύψους 150 εκατ. ευρώ, με τα οποία θα κατασκευαστούν τα 35 χλμ., ενώ για τα υπόλοιπα 7 χλμ. θα προηγηθεί συνεννόηση με το υπουργείο Εθνικής Αμύνης, για χρήση χώρου και εφόσον υπάρξει συμφωνία θα εξοικονομηθούν περί τα 45 εκατ. ευρώ.
Απαντώντας σε ερωτήσεις ο κ. Σουφλιάς σχετικά με την επιβολή διοδίων τόνισε ότι από το 2006 σε τμήματα της Εγνατίας οδού που έχουν ολοκληρωθεί θα οριστούν διόδια, το ύψος των οποίων θα είναι ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση.
Πηγή: ΑΠΕ