Ξανάπιασε δουλειά, μετά από τέσσερα χρόνια απραξίας, ο πρώτος μετροπόντικας (TBM) στο μετρό Θεσσαλονίκης. Ο «Ηρακλής» θα κινείται με ταχύτητα 10 μέτρων ανά ημέρα. Εντός του Απριλίου αναμένεται να ξεκινήσει και ο δεύτερος μετροπόντικας, ο «Ακτωρ», ώστε σταδιακά να δοθεί υπόσταση στη διπλή σήραγγα της βασικής γραμμής.
Οι δύο μετροπόντικες, που έφεραν μέχρι πρότινος τα ονόματα «Γιωρίκας» και «Κωστίκας», είναι απαραίτητοι, καθώς το μετρό Θεσσαλονίκης έχει μία σήραγγα ανά κατεύθυνση, σε αντίθεση με εκείνο της Αθήνας όπου η σήραγγα είναι μία.
Την επαναλειτουργία του μετροπόντικα εγκαινίασε στο εργοτάξιο του σταθμού Νέα Ελβετία ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος είπε πως το γεγονός ότι το έργο ξεκινά ξανά είναι η απάντηση «σε όσους κινδυνολογούσαν και πετούσαν λάσπη τόσους μήνες».
MOTIONTEAM
Ο κ. Σπίρτζης υπενθύμισε ότι η πρόσθετη σύμβαση για τις αρχαιολογικές εργασίες, ύψους 25 εκατ. ευρώ, έχει ήδη υπογραφεί στη βάση των δεσμεύσεων του υπουργείου.
Ο κ. Σπίρτζης υπενθύμισε ότι η πρόσθετη σύμβαση για τις αρχαιολογικές εργασίες, ύψους 25 εκατ. ευρώ, έχει ήδη υπογραφεί στη βάση των δεσμεύσεων του υπουργείου. Πρόσθεσε ότι οι εργασίες πρόκειται να ξεκινήσουν άμεσα, «σε όλο το μήκος του έργου και όπου χρειάζεται».
Ο υπουργός ανέφερε ότι «δεν υπάρχει θέμα ούτε με τον σταθμό Βενιζέλου, που έχει τόσο ταλαιπωρήσει την πόλη», αφού η συνύπαρξη αρχαιοτήτων και σταθμού είναι αναγκαία.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό το 2020. Αυτό προέκυψε από τις δηλώσεις τόσο του προέδρου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Γιάννη Μυλόπουλου, όσο και του προέδρου του ΑΚΤΩΡΑ, Δημήτρη Κούτρα.
Ο κ. Μυλόπουλος δήλωσε ότι τα έργα πολιτικού μηχανικού (δηλαδή το κατασκευαστικό κομμάτι της βασικής γραμμής) αναμένεται να είναι έτοιμα σε έναν χρόνο από σήμερα, ενώ η βασική γραμμή σχεδιάζεται να λειτουργήσει ως το 2020.
Την ετοιμότητα για παράδοση του έργου εντός του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος επιβεβαίωσε και ο κ.Κούτρας, ενώ το ίδιο έτος αναμένεται να λειτουργήσει και η επέκταση προς Καλαμαριά.