Το AlphaGo της DeepMind κέρδισε και την τρίτη παρτίδα «Γκο» απέναντι στον πρωταθλητή Λι Σεντόλ

Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2016 22:39
UPD:22:40
REUTERS/HANDOUT

Το «Γκο», εξαιρετικά δημοφιλές σε χώρες όπως η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία, έχει να κάνει με τον έλεγχο της μεγαλύτερης περιοχής μέσω της τοποθέτησης μαύρων και λευκών ψηφίδων.

A- A A+

Η Τεχνητή Νοημοσύνη AlphaGo της DeepMind της Google κέρδισε το Σάββατο και το τρίτο από τα πέντε παιχνίδια «Γκο» που ήταν να παίξει με τον Λι Σεντόλ, κάτοχο 18 παγκόσμιων τίτλων- αναδεικνυόμενη στον ξεκάθαρο νικητή της αναμέτρησης, σε μια εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη για την έρευνα της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Η νίκη του AlphaGo στο απλών κανόνων, αλλά πολύ μεγάλης πολυπλοκότητας, παιχνίδι, εξέπληξε πολλούς, περιλαμβανομένων των σχεδιαστών του, με τον απογοητευμένο Λι Σεντόλ να αναγνωρίζει ότι οι ικανότητες και η εμπειρία του δεν έφτασαν για να του δώσουν τη νίκη σε μια αναμέτρηση η οποία χαρακτηρίστηκε- όπως είπε- από πρωτοφανή πίεση.

Το «Γκο», εξαιρετικά δημοφιλές σε χώρες όπως η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία, έχει να κάνει με τον έλεγχο της μεγαλύτερης περιοχής μέσω της τοποθέτησης μαύρων και λευκών ψηφίδων. Μέχρι τώρα δεν πιστευόταν ότι ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης θα τα κατάφερνε να κερδίσει επαγγελματία παίκτη πριν περάσει μια δεκαετία- ωστόσο το AlphaGo τα κατάφερε πέρυσι, νικώντας τον Ευρωπαίο πρωταθλητή Φαν Χούι. Πάντως, η γενικότερη εντύπωση ήταν ότι ο 33χρονος Λι θα αποτελούσε πιο δύσκολο αντίπαλο.

Το παιχνίδι παρέχει πάρα πολλές πιθανές κινήσεις για να μπορεί μια μηχανή να χρησιμοποιήσει συνηθισμένες μεθόδους, όπως στην περίπτωση του Deep Blue της IBM που είχε νικήσει τον Γκάρι Κασπάροφ στο σκάκι το 1997. Αντ'αυτού, το AlphaGo μιμείται τον ανθρώπινο τρόπο σκέψης, βλέποντας προηγούμενα παιχνίδια και παίζοντας νέα για να εκπαιδευτεί μόνο του.

Τα προγνωστικά «έβλεπαν» νίκη του Λι, ακόμα και αν έχανε ένα ή δύο παιχνίδια. Όπως και να έχει, τα άλλα δύο παιχνίδια θα παιχτούν κανονικά, την Κυριακή και την Τρίτη.

Προτεινόμενα για εσάς