«Εσπευσαν, διεθνώς, οι Ηρακλείς των νεοφιλελεύθερων απελευθερώσεων να αντικρούσουν τις εύλογες αιτιάσεις για την ασύδοτη κερδοφορία των εταιρειών «χαμηλού κόστους», που έχει οδηγήσει σε πρωτοφανή υποβάθμιση των στάνταρντς ασφαλείας διεθνώς στις αεροπορικές πτήσεις», σχολίασε ο Ν. Βούτσης, μέλος της Π.Γ. του ΣΥΝ.
«Τα στοιχεία της ΙΑΤΑ είναι αποκαλυπτικά (56 από τα 106 «δηλωμένα» δυστυχήματα αφορούν εταιρείες «χαμηλού κόστους») για το πού έχει οδηγήσει ο αυτόματος πιλότος των ιδιωτικοποιήσεων των αεροπορικών εταιρειών. Αλλωστε ο ανηλεής ανταγωνισμός τιμών και υπηρεσιών έχει οδηγήσει σε γενικότερη πίεση για υποβάθμιση των στάνταρντς ασφαλείας όλων των εταιρειών, δημόσιου και ιδιωτικού συμφέροντος...
Τα διεθνή πολιτικά και οικονομικά διευθυντήρια που επέβαλαν την «απελευθέρωση των αιθέρων» είχαν και έχουν ως μοναδική μέριμνα την πάση θυσία κερδοφορία. Ευνοούν την «απελευθέρωση» από τα δεσμά των ελέγχων, των κανόνων, των ευθυνών και των αναγκαίων δεσμεύσεων για ασφαλείς πτήσεις.
Αυτά τα ίδια διεθνή πολιτικά και οικονομικά κέντρα που, στα πλαίσια της αντιτρομοκρατικής εκστρατείας, τροφοδοτούν το δίλημμα «ελευθερίες ή ασφάλεια» με επιλογή την «ασφάλεια» σε βάρος των ατομικών ελευθεριών, επιλέγουν αντίθετα, στο υπαρκτό δίλημμα «κερδοφορία ή ασφάλεια» για τις αερομεταφορές, ανοιχτά την ασύδοτη κερδοφορία σε βάρος της ασφάλειας».