Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Είχαμε οδηγήσει το Navara πρώτης γενιάς στην πανευρωπαϊκή πρώτη του, πριν από πολλά χρόνια, στην Κρήτη, θαυμάζοντας, τότε, τη δυνατότητά του να «καταπίνει» τις δύσβατες ορεινές διαδρομές του νησιού και να κάνει το πέρασμα από το Κρητικό στο Λιβυκό μια πραγματικά αξέχαστη εμπειρία.
Από τότε μέχρι σήμερα σάρωσε τις πωλήσεις, στην ελληνική ύπαιθρο, κυρίως, ως εργαλείο δουλειάς, αλλά και ως βασικό όχημα με πλήρη εξοπλισμό και αρκετή πολυτέλεια για το είδος, του αγροτικού πληθυσμού, και, πολλών κατηγοριών επαγγελματιών. Βεβαίως και ο ανταγωνισμός, στην πορεία δυνάμωσε (Τoyota Hilux, Mitsubishi L200, Isuzu D-Max, Ford Ranger, VW Amarok), οπότε η νέα γενιά Navara έπρεπε να ανεβάσει κι άλλο τον πήχη.
Προ ημερών έγινε η επίσημη παρουσίαση του νέο Nissan NP300 Navara, στην Αττική. Με το Διεθνές Βραβείο του Pick-up για το 2016, στις αποσκευές του, το νέο NP300 με προβάλει την off-road ικανότητα, την αντοχή αλλά και τη δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου φορτίου.
Το νέο μοντέλο αποτελείται από ένα πανίσχυρο πλαίσιο σε συνδυασμό με μια σειρά από νέα μηχανολογικά χαρακτηριστικά, που του δίνουν νέα credits όσον αφορά την οδική συμπεριφορά και την πρακτικότητα.
Το νέο σύστημα της πίσω ανάρτησης με πέντε συνδέσμους για την έκδοση Double Cab, παρέχει σημαντικά βελτιωμένη οδηγική άνεση αλλά και εξαιρετικό χειρισμό. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την περίπτωση διαδραματίζει και το μειωμένο βάρος κατά 20 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, της νέας αυτής ανάρτησης.
Στην έκδοση King Cab, η ανάρτηση του νέου NP300 ζυγίζει 7 κιλά λιγότερο από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ ο νέος σχεδιασμός της, βελτιώνει την γωνία προσέγγισης του πίσω τροχού κατά 3,1%, προσφέροντας παράλληλα σημαντικά μειωμένο θόρυβο κατά την κύλιση.
Ένα ακόμα μεγάλο ατού του νέου Navara είναι και η ευελιξία του. Χάρη στην αναθεωρημένης σχεδίασης πίσω ανάρτηση και τη μείωση του μεταξονίου κατά 50 mm, το νέο μοντέλο έχει τώρα ένα κύκλο στροφής μόλις 12,4 μέτρα.
Εφοδιασμένο, εξ άλλου, με τα συστήματα Περιμετρικής Θέασης (Around View Monitor) και Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης (Forward Emergency Barking), χαρακτηριστικά καινοτόμα συστήματα των crossover της Nissan, το NP300 παρέχει στον οδηγό και τους επιβάτες του τα πιο προχωρημένα επίπεδα τεχνολογίας που έχουν δει ποτέ σε ένα pick-up.
Το πακέτο του εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης συμπληρώνουν τα Cruise Control, Hill Descent Control (HDC) και Hill Start Assist (HSA), τα οποία έχουν αναπτυχθεί για να καλύψουν τις υψηλές απαιτήσεις των ιδιοκτητών του, καθώς και το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (Keyless entry), η πίσω κάμερα οπισθοπορίας αλλά και οι αισθητήρες παρκαρίσματος.
Επιπλέον, προκειμένου να προσφέρει ακόμα πιο ασφαλή και άνετη οδήγηση, είναι εφοδιασμένο με ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Αυτό το προηγμένο σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες στην πέδηση που παρακολουθούν συνεχώς την ταχύτητα του τροχού.
Έτσι, εάν το σύστημα διαπιστώσει ότι ένας τροχός σε έναν άξονα περιστρέφεται ταχύτερα από ό, τι ο άλλος, η πίεση πέδησης εφαρμόζεται με τρόπο ανεπαίσθητο για τον οδηγό και τους επιβάτες προκειμένου να επιβραδυνθεί ο ταχύτερος τροχός.
Με αυτόν τον τρόπο, το νέο NP300 προσφέρει ακόμα πιο βελτιωμένη πρόσφυση, ισορροπία στις στροφές και μια πιο ασφαλή αίσθηση κατά την οδήγηση.
Το πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό προσφέρει υψηλού επιπέδου εμπειρία άνεσης, ενώ και κάθε στοιχείο της καμπίνας έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να παρέχει την καλύτερη δυνατή ποιότητα, πρακτικότητα αλλά και ευρυχωρία σε οδηγό και επιβάτες.
Το ταμπλό έχει επανασχεδιαστεί από το μηδέν, με μια νέα εμφάνιση που προσφέρει αυξημένη ευρυχωρία στην καμπίνα και μια πιο «ανοιχτή» αίσθηση. Τα εμπρός καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική οσφυϊκή υποστήριξη χάρη στη βελτιωμένη εργονομία, καθώς έχουν κατασκευαστεί με χρήση τεχνολογίας εμπνευσμένη από τη NASA.
Στα επιπλέον χαρακτηριστικά, περιλαμβάνονται ο ψηφιακός διζωνικός κλιματισμός, καθώς και ένα νέο σύστημα εξαερισμού για τα πίσω καθίσματα που έχουν ανασχεδιαστεί, προκειμένου να προσφέρουν ακόμα πιο άνετες μετακινήσεις.
Ο νέος 2.3 λίτρων dCi κινητήρας πετρελαίου του νέου NP300 Navara είναι έως και 24% πιο αποτελεσματικός από αυτόν του απερχόμενου μοντέλου, ενώ αποτελεί τον πιο καθαρό σε ρύπους, αλλά και τον πιο οικονομικό σε κατανάλωση κινητήρα στην κατηγορία των pick-up.
Διατίθεται με δύο επιλογές ισχύος εξόδου, 160PS και 190PS αντίστοιχα, ενώ στην κορυφαία έκδοσή του προσφέρεται με τεχνολογία διπλής υπερσυμπίεσης – κάτι που εισάγεται για πρώτη φορά στην κατηγορία των pick-up - και προσφέρει εξαιρετικά χαμηλό κόστος λειτουργίας, σε συνδυασμό με σημαντικά μειωμένες εκπομπές CO2. Mε επιλογές κίνησης στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς, υπάρχει ως standard χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή εναλλακτικά αυτόματο κιβώτιο επτά ταχυτήτων.
Το σύστημα τετρακίνησης που διαθέτει, βασίζεται στα ισχυρά σημεία του μοντέλου της προηγούμενης γενιάς μοντέλο, προσφέροντας το πλέον αξιόπιστο κράτημα και στα πιο δύσβατα εδάφη. Το σύστημα εμπλοκής και απεμπλοκής της τετρακίνησης γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στο ταμπλό.
Ο οδηγός καλείται να επιλέξει είτε κίνηση στους δύο τροχούς για οικονομική οδήγηση σε κανονικές συνθήκες, ή την λειτουργία 4HI για τετρακίνηση και σε ταχύτητα μέχρι 100χλμ/ω.
Τονίζοντας περαιτέρω τα off-road διαπιστευτήρια του, το νέο NP300 NAVARA διακρίνεται και από τη δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης σε χαμηλό εύρος ταχυτήτων. Σχεδιασμένη για να βοηθήσει το όχημα να ανταπεξέλθει πλήρως σε απότομες και ολισθηρές κλίσεις, η ρύθμιση 4LO προσφέρει ακόμα περισσότερη ροπή στους τροχούς, ενώ για τους οδηγούς που θα εμπλακούν σε δύσκολες καταστάσεις εκτός δρόμου, υπάρχει διαθέσιμη και η επιλογή του μηχανικού κλειδώματος του διαφορικού.
Με ωφέλιμο φορτίο άνω του ενός τόνου σε όλες του τις εκδόσεις και με την εντυπωσιακή ικανότητα ρυμούλκησης των 3,5 τόνων, το νέο NP300 είναι έτοιμο για να ανταπεξέλθει στις πιο σκληρές και απαιτητικές συνθήκες, είτε πρόκειται για εργασία ή για αναψυχή.
O ωφέλιμος χώρος φόρτωσης στο νέο NP300 NAVARA είναι 67 χιλιοστά μακρύτερος από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ στην έκδοση Double Cab διαθέτει και τον μεγαλύτερο χώρο σε μήκος στην κατηγορία του, με 1,578 χιλιοστά.
Παράλληλα, στις εκδόσεις King Cab το μήκος του ωφέλιμου χώρου, αγγίζει τα 1,788 χιλιοστά. Ιδανικό για την ασφαλή μεταφορά κάθε είδους φορτίων, το σύστημα φόρτωσης αποτελείται από πρωτοποριακές ράγες C στην καρότσα του pick-up, με κανάλια βαρέως τύπου στο πίσω εξωτερικό τοίχωμα της καμπίνας, αλλά και πλευρικά.
Το νέο Nissan διαθέτει και ένα ευέλικτο σύστημα για ταχεία και ασφαλή πρόσδεση κάθε είδους φορτίου, ώστε ακόμα και η πιο ιδιόρρυθμη φόρτωση να ασφαλιστεί σωστά και με ευκολία.
Τo νέο Nissan NP300 είναι διαθέσιμο στο δίκτυο των επίσημων εμπόρων της Nissan ανά την Ελλάδα, σε μια άκρως ανταγωνιστική τιμή, που ξεκινά από τις 26.090 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της ειδικής προσφοράς από τη Nissan και του οφέλους της κρατικής απόσυρσης, για την έκδοση King Cab, με τον κινητήρα πετρελαίου dCi 2.3 λίτρων, ισχύoς 160PS. Αντίστοιχα, η έκδοση Double Cab έχει τιμή εκκίνησης στις 27.190 ευρώ.