Νέα δεδομένα προκύπτουν από τη ιατροδικαστική εξέταση στις σορούς των θυμάτων της αεροπορικής τραγωδίας.
Νεκροτομή σε αγοράκι έξι ετών έδειξε μεν ότι κατά την πρόσκρουση το παιδί υπέστη συντριπτικά κατάγματα, ο θάνατός του όμως επήλθε μετά από αυτή. Αμέσως διετάχθη τοξικολογική εξέταση, τα αποτελέσματα της οποίας έδειξαν ότι το παιδί μετά την συντριβή εισέπνευσε αιθάλη, πιθανόν από την φωτιά.
Εν ζωή πριν τη συντριβή και οι 45 επιβαίνοντες που εξετάστηκαν στο Γουδί. Οι τοξικολογικές εξετάσεις που θα ακολουθήσουν θα δώσουν περισσότερα στοιχεία για το αν είχαν ή όχι τις αισθήσεις τους. Στο Σχιστό θα συνεχιστεί αύριο η νεκροτομή και των υπόλοιπων θυμάτων, ενώ έχει ξεσπάσει διαμάχη Ελλήνων και Κυπρίων ιατροδικαστών, που θεωρούν πρόωρη την ταφή των θυμάτων της αεροπορικής τραγωδίας http://www.naftemporiki.gr/news/static/05/08/17/1080446.htm .
Οι ιατροδικαστές επισήμαναν ότι μάλλον αποκλείεται το ενδεχόμενο να είχαν παγώσει οι επιβάτες του μοιραίου αεροσκάφους, ή να είχαν υποστεί απότομη αποσυμπίεση.
Στην περίπτωση που είχε συμβεί μία από τις δύο προαναφερόμενες εκδοχές, τα ευρήματα των οργάνων των πτωμάτων που εξετάστηκαν έπρεπε να παρουσίαζαν τελείως διαφορετική μορφή και να ήταν κατά πολύ περισσότερο κατεστραμμένα.
Το γεγονός ότι δεν συνέβη κάτι τέτοιο σημαίνει ότι οι επιβάτες προσβλήθηκαν είτε από μολυσμένο οξυγόνο, είτε από κάποιο διοξείδιο, που, μέσω του συστήματος ψύξης - θέρμανσης, διοχετεύθηκε στην καμπίνα των επιβατών. Αυτή ήταν και η αιτία του να χάσουν τις αισθήσεις τους, ή ακόμα και να βρεθούν σε κώμα.
Αυτό θα διαπιστωθεί μετά από 10 έως 12 μέρες όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι τοξικολογικές εξετάσεις.
Οι σοροί που βρίσκονται στο Σχιστό, λόγω πρακτικών δυσχερειών θα μεταφερθούν και αυτοί σταδιακά στο στο Γουδί.
Για τα απανθρακωμένα και τα πτώματα που δεν είναι αναγνωρίσιμα, από σήμερα το απόγευμα θα αρχίσει η διαδικασία λήψης βιολογικού υλικού προκειμένου να γίνει η ταυτοποίηση των τραγικών θυμάτων μέσω του DNA.-
Νέα στοιχεία για την «Ηλιος» και το αεροσκάφος
«Αν μιλούσε ο πατέρας μου, η εταιρεία Ηλιος θα έκλεινε», υποστήριξε ο γιος του αδικοχαμένου συγκυβερνήτη του μοιραίου Μπόινγκ, Πάμπου Χαραλάμπους, Γιάννης, ο οποίος σπουδάζει πιλότος.
Μιλώντας στην Τηλεόραση του "ΜΕΓΚΑ" Κύπρου, ο Γιάννης Χαραλάμπους επιβεβαίωσε ότι το αεροπλάνο παρουσίαζε αρκετά προβλήματα και με βάση τα όσα του είχε αναφέρει ο πατέρας του «η εταιρεία Ηλιος δεν λειτουργούσε επαγγελματικά».
Οπως είπε, ο πατέρας του κατέγραφε σε ημερολόγιο στοιχεία από τις πτήσεις του, το οποίο αναζήτησε, αλλά δεν το βρήκε. «Αν βρεθεί άθικτο το ημερολόγιο», είπε, «θα συγκεντρωθούν αρκετά στοιχεία κατά της εταιρείας».
Εγγραφα που αποδεικνύουν κενά αέρος στον τεχνικό και πτητικό έλεγχο στα αεροσκάφη της «Ηλιος», φέρνει στο φως η εφημερίδα «Ο Φιλελεύθερος».
Απορία προκαλεί το γεγονός ότι, σύμφωνα με το Συμβούλιο Αρχών Πολιτικής Αεροπορίας της Ευρώπης, το μοιραίο αεροσκάφος ήταν το μόνο από τα 13 εγγεγραμμένα στο κυπριακό νηολόγιο, που δεν είχε άδεια πτήσης άνω των 28.000 ποδών http://www.naftemporiki.gr/news/static/05/08/17/1080409.htm .
Ο υπουργός Συγκοινωνιών Χάρης Θράσου απέρριψε τις πληροφορίες ότι δεν είχε διενεργηθεί έλεγχος στα αεροσκάφη κατά τους τελευταίους οκτώ μήνες.
Ο κ. Θράσου είπε ότι έχει έκθεση του περιφερειακού διευθυντή του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας της Βρετανίας, στην οποία αναφέρεται ότι έγιναν δεκατέσσερις έλεγχοι σε όλα τα αεροσκάφη όλων των αεροπορικών εταιρειών της Κύπρου, από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο.
Οι έλεγχοι, είπε, σίγουρα έγιναν, αλλά δεν μπορώ να πω σε ποιο βαθμό.
«Το ατύχημα της 14ης Αυγούστου φαίνεται ως το πιο περίεργο που έχει συμβεί σε Μπόινγκ 737-300 και σίγουρα θα χρειαστούν περισσότεροι από έξι μήνες μέχρις ότου καταλήξουμε στα πρώτα ασφαλή συμπεράσματα», δήλωσε στην εφημερίδα «Τα Νέα» ο εκπρόσωπος της αμερικανικής εταιρείας, Τζιμ Πρου http://www.naftemporiki.gr/news/static/05/08/17/1080421.htm .
Σήμερα μεταφέρεται στο Παρίσι το ένα μαύρο κουτί του αεροσκάφους, ενώ οι έρευνες των εμπειρογνωμόνων επικεντρώνονται στο κατεστραμμένο πιλοτήριο. Ακόμη δεν έχει εντοπισθεί το περιεχόμενο από το δεύτερο μαύρο κουτί, του καταγραφέα συνομιλιών.
Ερευνα για πιθανή διάπραξη ποινικών αδικημάτων σε σχέση με την αεροπορική τραγωδία, διέταξε ο Γενικός Εισαγγελέας της Κυπριακής Δημοκρατίας, Πέτρος Κληρίδης.
Ο ΣΥΝ τονίζει ότι τα μισά αεροπορικά δυστυχήματα αφορούν εταιρείες «χαμηλού κόστους» http://www.naftemporiki.gr/news/static/05/08/17/1080437.htm .