Τα επίπεδα ασφάλειας των πτήσεων στην Κύπρο είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές των Συνδυασμένων Αρχών Πολιτικής Αεροπορίας (JAA) και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τονίζει σε ανακοίνωση του το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας.
Απαντώντας σε δημοσιεύματα, αναφέρει ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε έγκριση RVSM (Reduced Vertical Separation Minima) από τον Απρίλιο του 2004, οπότε και ενεγράφη στο κυπριακό νηολόγιο και είχε το δικαίωμα πτήσης πέραν των 29.000 ποδών.
Τονίζει ότι αν το αεροσκάφος δεν είχε την απαιτούμενη έγκριση, δεν θα του επιτρεπόταν από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες - μέλη του Eurocontrol να χρησιμοποιεί τον εναέριό τους χώρο πάνω από ύψος 29.000 ποδών.
Οπως αναφέρει, η πληροφορία αυτή αναγράφεται σε κάθε σχέδιο πτήσης, το οποίο και αποστέλλεται στα Κέντρα Ελέγχου των ευρωπαϊκών χωρών των οποίων το αεροσκάφος θα χρησιμοποιήσει τον εναέριο χώρο (Eurocontrol).
Σημειώνει επίσης ότι ο Jim Taylor της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου και Σύμβουλος του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας με επιστολή του χθες προς τον Υπουργό Συγκοινωνιών και Εργων απορρίπτει κατηγορηματικά τον ισχυρισμό ότι δεν έχουν γίνει οι απαιτούμενοι έλεγχοι στις αεροπορικές εταιρείες για τους τελευταίους οκτώ μήνες.
Αναφέρει ακόμα ότι ο Περιφερειακός Διευθυντής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου Α. Varley, Σύμβουλος του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, με χθεσινή του επιστολή προς τον Υπουργό Συγκοινωνιών επιβεβαιώνει ότι κατά τη διάρκεια του έτους 2005, και συγκεκριμένα από τις 10 Ιανουαρίου μέχρι τις 5 Αυγούστου έχουν γίνει 14 περιοδικοί έλεγχοι στις τρεις Αεροπορικές Εταιρείες (Κυπριακές Αερογραμμές, Eurocypria και Helios).
Πηγή: ΚΥΠΕ