O κυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους της «Helios» είχε ενημερώσει λίγο μετά την απογείωσή του την εταιρεία ότι αντιμετώπιζε πρόβλημα ψύξης των κομπιούτερ του πιλοτηρίου, με επακόλουθη θέρμανση των ηλεκτρονικών συστημάτων των υπολογιστών γράφει η εφημερίδα «Ο Φιλελεύθερος».
Η εξέλιξη αυτή -σημειώνει στο σχετικό ρεπορτάζ ο δημοσιογράφος Πέτρος Θεοχαρίδης, έθεσε νοκ άουτ ηλεκτρονικά συστήματα του αεροσκάφους και προδιέγραψε τη μοιραία κατάληξή του.
Η επικοινωνία του Γερμανού πιλότου με τους μηχανικούς της εταιρείας δεν μπόρεσε να ολοκληρωθεί. Κατά την επικοινωνία, δίδονταν εξηγήσεις και οδηγίες στην αγγλική από τους μηχανικούς στη Λάρνακα, ωστόσο για κάποιο λόγο οι τελευταίοι, ζήτησαν από τον κυβερνήτη να μιλήσουν με το συγκυβερνήτη Πάμπο Χαραλάμπους, αντί με τον ίδιο για τις περαιτέρω οδηγίες. Εκείνη την ώρα, όμως, άρχισαν διακοπές στη ραδιοεπικοινωνία και σχεδόν αμέσως διακόπηκαν πλήρως οι συνομιλίες.
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα:
- Το αεροσκάφος βρισκόταν σε υψόμετρο 14.000 ποδών και προχωρούσε προς τα 16.000 πόδια, οπότε υπήρξε και η τελευταία σύντομη επικοινωνία με το Κέντρο Ελέγχου Πτήσεων Λευκωσίας.
- Στον ελεγκτή, ο κυβερνήτης δεν ανέφερε οτιδήποτε για πρόβλημα στο αεροσκάφος. Αυτή ήταν η τελευταία συνομιλία. Στις 9.27 το πρωί. Τρία λεπτά αργότερα οι μηχανικοί της εταιρείας, επικοινώνησαν τηλεφωνικά πλέον με το συγκεκριμένο ελεγκτή στο Κέντρο Ελέγχου Πτήσεων, ζητώντας από αυτόν, να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος.
- Ούτε κυβερνήτης, ούτε συγκυβερνήτης απάντησαν στην κλήση του ελεγκτή Ωστόσο η εταιρεία δεν επανέλαβε την έκκληση για επαφή, και έτσι δεν έγινε δεύτερη απόπειρα επικοινωνίας.
Πηγή: ΑΠΕ