«Σταθερή επιδίωξη της Κυβέρνησης αποτελεί η επίτευξη της μέγιστης δυνατής ανταποδοτικότητας της διαφημιστικής δαπάνης του Δημοσίου και η απόλυτη διασφάλιση του Δημόσιου συμφέροντος και στο συγκεκριμένο τομέα. Ως εκ τούτου, είναι αναγκαία η εφαρμογή ενός κατά το δυνατόν αντικειμενικού συστήματος κατανομής της κρατικής διαφήμισης.
Στο πλαίσιο αυτό, η υιοθέτηση της αρχής ίσος αριθμός διαφημίσεων σε όλες τις ημερήσιες και εβδομαδιαίες πανελλαδικής κυκλοφορίας εφημερίδες με διαφοροποιημένο τιμοκατάλογο ανάλογα με τα επίπεδα κυκλοφορίας συνιστά μια ρεαλιστική προσέγγιση του ζητήματος, εφόσον συνδυάζεται με την υιοθέτηση τιμοκαταλόγου που κινείται εντός των ορίων που διαμορφώνονται στην αγορά.
Ειδικότερα, τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου αυτού συστήματος είναι:
- Ο επισυναπτόμενος τιμοκατάλογος διαφημιστικών καταχωρίσεων ανά κλιμάκιο κυκλοφορίας.
- Η ένταξη των εφημερίδων στα κλιμάκια κυκλοφορίας με βάση τη μέση κυκλοφορία κατ' έκδοση ανά εξάμηνο.
- Η ένταξη των εφημερίδων στα κλιμάκια κυκλοφορίας με βάση το επίσημο δελτίο κυκλοφορίας το οποίο θα προέρχεται από τα στοιχεία των πρακτορείων διανομής, διατηρώντας τη δυνατότητα πιστοποίησης των στοιχείων κυκλοφορίας με διαδικασίες εξωτερικού ελέγχου.
- Η ένταξη στα κλιμάκια κυκλοφορίας των Κυριακάτικων εκδόσεων και όλων των Εβδομαδιαίων εφημερίδων πανελλαδικής κυκλοφορίας.
Παρατίθεται ο πίνακας καθορισμού τιμών με βάση την κυκλοφορία:
Φύλλα Κυκλοφορίας Τιμή ανά cm μαυρόασπρης και ανά cm έγχρωμης στήλης
μέχρι 1.500 3,70 4,50
1.501 - 5.000 7,30 8,80
5.001 - 10.000 8,80 10,50
10.001 - 20.000 15,00 18,00
20.001 - 50.000 22,00 25,00
50.001 - 100.000 25,00 32,00
100.001 και άνω 37,00 45,00
Οικονομικές 19,00 22,50
Αθλητικές 10,00 12,00
Σημειώνονται τα ακόλουθα:
1. Η κατάταξη των εφημερίδων σε κλιμάκια κυκλοφορίας θα γίνεται με βάση τη μέση κυκλοφορία κατά έκδοση του τελευταίου εξαμήνου. π.χ. η κατάταξη για το Β’ εξάμηνο 2005 θα στηρίζεται στα απολογιστικά στοιχεία της μέσης κυκλοφορίας κατά έκδοση του Α΄ εξαμήνου 2005.
2. Επί των ανωτέρω τιμών θα παρέχεται έκπτωση 20% εάν δεν μεσολαβεί διαφημιστής, άλλως θα παρέχεται προμήθεια 20% στο μεσολαβούντα διαφημιστή.
3. Στην ανωτέρω κατηγοριοποίηση εντάσσονται οι ημερήσιες εφημερίδες, οι εβδομαδιαίες εφημερίδες και οι κυριακάτικες εκδόσεις.
4. Προϋπόθεση για την ένταξη νέας πανελλαδικής εφημερίδας, ημερήσιας ή εβδομαδιαίας, στο παρόν πλαίσιο αποτελεί η αδιάλειπτη κυκλοφορία της για δύο τουλάχιστον έτη ή εφόσον η μέση ημερήσια ή εβδομαδιαία κυκλοφορία είναι κατ’ ελάχιστον 1.500 φύλλα.
5. Οι φορείς που θα υλοποιούν προγράμματα διαφημιστικής προβολής σε ειδικές περιπτώσεις θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής μέρους των εφημερίδων ή κατηγορίες εφημερίδων για δημοσίευση διαφημιστικών καταχωρίσεων εφόσον οι επιδιωκόμενοι διαφημιστικοί στόχοι το επιβάλλουν.
Κατά τη δοκιμαστική φάση εφαρμογής του ανωτέρω πλαισίου, θα υπάρξει η δυνατότητα για την καταγραφή των ενδεχόμενων προβλημάτων ή δυσλειτουργιών με στόχο τη θεραπεία τους και ως εκ τούτου τη διαρκή βελτίωσή του.
Ο εξορθολογισμός του συστήματος κατανομής της κρατικής διαφήμισης ολοκληρώνεται με την απαρέγκλιτη τήρηση των ποσοστών κατανομής στα περιφερειακά ΜΜΕ, όπως προβλέπονται στις διατάξεις του Π.Δ.261 «Για τη διαφάνεια στη διαφημιστική προβολή του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα από τα έντυπα και τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης» (ΦΕΚ 186Α΄/23.9.1997).
Υπενθυμίζεται ότι για το σκοπό αυτό λειτουργεί σε τακτική βάση Επιτροπή στις υπηρεσίες της ΓΓΕ-ΓΓΕ, στην οποία εκπροσωπούνται όλες οι Ενώσεις των περιφερειακών έντυπων και ηλεκτρονικών ΜΜΕ».