«Γνωστοί και άγνωστοι θησαυροί» από τη Τιάνγουα Γιανγκ

Η Κινέζα βιολονίστα συμπράττει με την ΚΟΑ, στο Μέγαρο Μουσικής, στις 19 Φεβρουαρίου
Πέμπτη, 18 Φεβρουαρίου 2016 19:09
UPD:19:09

Η βραδιά θα ξεκινήσει στις 7.45 το βράδυ, με εισαγωγική ομιλία από τον Χαράλαμπο Γωγιό.

A- A A+

Μία από τις ακμαιότερες σολίστ του βιολιού στον κόσμο, η διεθνούς φήμης Κινέζα βιολονίστα Τιάνγουα Γιανγκ επισκέπτεται ξανά τη χώρα μας, για να συμπράξει και πάλι με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (ΚΟΑ), για μια και μοναδική βραδιά, με τίτλο «Γνωστοί και άγνωστοι θησαυροί ΙΙΙ», στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου, στις 8.30 το βράδυ.

Το πρόγραμμα της συναυλίας, η οποία πραγματοποιείται με την ευγενική υποστήριξη της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, περιλαμβάνει ένα ακόμα απαιτητικό έργο του βιολιστικού ρεπερτορίου, το Κοντσέρτο του Μπέντζαμιν Μπρίτεν, την Έβδομη Συμφωνία του Μπετόβεν και την «Εισαγωγή, σκέρτσο και φινάλε» του Σούμαν. Την ΚΟΑ θα διευθύνει ο Στέφανος Τσιαλής. Η βραδιά θα ξεκινήσει στις 7.45 το βράδυ, με εισαγωγική ομιλία από τον Χαράλαμπο Γωγιό.

«Ανάλαφρο και φιλικό»

Έργο «ανάλαφρο και φιλικό» είχε χαρακτηρίσει ο Ρόμπερτ Σούμαν την «Εισαγωγή, σκέρτσο και φινάλε», που αποτελεί, κατά κάποιον  τρόπο, μία άτυπη συμφωνία χωρίς αργό μέρος. Τη συνέθεσε το 1841, μία πολύ δημιουργική χρονιά για τον ίδιο. Πήρε την τελική της μορφή το καλοκαίρι του 1845, όταν ο συνθέτης έκανε μικρές διορθώσεις στα δύο πρώτα μέρη της και αναθεώρησε ριζικά το φινάλε.

ΧΑΡΗΣ ΑΚΡΙΒΙΑΔΗΣ

Στέφανος Τσιαλής.

Ρέκβιεμ για τα θύματα του αιματηρού Ισπανικού Εμφυλίου

Το ημιτελές ακόμα, τότε, Κοντσέρτο για βιολί ήταν στις αποσκευές του Άγγλου Μπέντζαμιν Μπρίτεν, στο ταξίδι που έκανε τον Μάιο του 1939, προς το Λονγκ Άιλαντ των ΗΠΑ, προκειμένου να εγκατασταθεί μονίμως εκεί, μακριά από την Ευρώπη, τον πόλεμο που πλησίαζε απειλητικά και τον καλλιτεχνικό συντηρητισμό της χώρας του. Στη νέα του πατρίδα πια, τον Σεπτέμβριο του 1939, ολοκλήρωσε το έργο, το φινάλε του οποίου είναι ουσιαστικά ένα ρέκβιεμ για τα θύματα του αιματηρού Ισπανικού Εμφυλίου, που είχε έντονα απασχολήσει και συγκλονίσει τον - αριστερών πολιτικών πεποιθήσεων - συνθέτη.

«Η Αποθέωση του Χορού»

Η Έβδομη Συμφωνία του Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν «είναι η Αποθέωση του Χορού: είναι Χορός με την υψηλότατη έννοια, η πιο υψηλή πράξη ανθρώπινης κίνησης, ενσωματωμένη σε μία ιδεώδη ηχητική δομή». Αυτό είχε επισημάνει ο Ρίχαρντ Βάγκνερ, ανάγοντας τη χορευτική διάστασή της σε ένα πνευματικό επίπεδο, όπου ο θρίαμβος της ανθρώπινης ύπαρξης εκφράζεται μέσα από τη διαρκή συσσώρευση ρυθμικής ενέργειας.

Ο Μπετόβεν είχε συνθέσει τα πρώτα σχέδια το φθινόπωρο του 1811, κατά την παραμονή του στο Τέπλιτσε, κοντά στην Πράγα. Αργότερα την ίδια χρονιά, στη Βιέννη πια, συνέχισε να εργάζεται πάνω στην Έβδομη Συμφωνία, που ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 1812. Η πρώτη εκτέλεση του έργου δόθηκε στη Βιέννη, τον Δεκέμβριο του 1813, σε μία συναυλία υπέρ της οικονομικής στήριξης των τραυματιών της μάχης του Χάναου.

Πληροφορίες

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης»: Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη - Αθήνα, τηλ.: 210 7282000.Τιμές εισιτηρίων: διακεκριμένη ζώνη: 25 ευρώ, Α΄ ζώνη: 15 ευρώ, Β΄ και Γ΄ ζώνη: 10 ευρώ, εκπτωτικό: 5 ευρώ. Προπώληση εισιτηρίων: ταμεία Μεγάρου, εκδοτήρια Μεγάρου: Ομήρου 8 - Αθήνα, τηλεφωνικά: 210 7282333, ηλεκτρονικά: megaron.gr.

naftemporiki.gr

Προτεινόμενα για εσάς