Michelin: Στο +10% τα ελαστικά επιβατικών το 2015

O Εμπορικός Διευθυντής της Michelin για την Κεντρική και Νότια Ευρώπη, David Jean στη «Ν»
Τετάρτη, 16 Δεκεμβρίου 2015 21:41
UPD:21:42

O Εμπορικός Διευθυντής της Michelin για την Κεντρική και Νότια Ευρώπη,  David Jean μιλάει στη «Ν».

A- A A+

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Aνοδικά, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, περίπου, κατά 10%,  θα κλείσει η ελληνική αγορά ελαστικών, για επιβατικά αυτοκίνητα, το 2015. Αυτό διαπιστώνει ο Εμπορικός Διευθυντής της Michelin για την Κεντρική και Νότια Ευρώπη,  David Jean.

Βλέποντας με θετικό βλέμμα το 2016, μας λέει πως, σε ό,τι αφορά, τουλάχιστον, τον γαλλικό όμιλο,  θα λανσαριστούν νέα προϊόντα με εξαιρετικές επιδόσεις και νέες υπηρεσίες για τους οδηγούς, που, θέλουν να αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητες των ελαστικών τους. 

Η Michelin έχει μακρόχρονη παρουσία στην Ελλάδα, με εμπορική δραστηριότητα ήδη από τη δεκαετία του 1950, ενώ η εταιρεία Ελαστικά Michelin ΑΕΒΕ ιδρύθηκε το 1969.

Σύμφωνα με τον κ. Jean είναι ιδιαίτερα θετικό ότι το μείγμα των προϊόντων εμπλουτίζεται κάθε χρόνο, ενισχύοντας την αξία της συγκεκριμένης αγοράς.

Για παράδειγμα, φέτος, σε σχέση με πέρυσι, παρατηρείται μια αύξηση των ελαστικών άνω των 17 ιντσών περίπου κατά 17%.

Κάνοντας έναν απολογισμό του έτους που κλείνει, το στέλεχος της Michelin, παραδέχεται πως οι εξελίξεις στην ελληνική οικονομία, δεν άφησαν ανεπηρέαστα ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά της αγοράς ελαστικών. Καταγράφεται, για παράδειγμα, ενίσχυση των λεγόμενων μαρκών «τρίτης γραμμής».

Όμως, με δεδομένη την αβεβαιότητα που επικράτησε στις αγορές και την μείωση στη ρευστότητα των καταναλωτών και επιχειρήσεων τέτοιες τάσεις δεν αποτελούν έκπληξη.

«Από την άλλη πλευρά, σημειώνει, παρατηρούμε τελευταία θετικές αλλαγές προς μία πιο «συνειδητοποιημένη» καταναλωτική συμπεριφορά, όπως είναι το ενδιαφέρον των καταναλωτών να μαθαίνουν περισσότερα για τα επιμέρους χαρακτηριστικά των ελαστικών, να συγκρίνουν προσφορές ή να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την έρευνα και την αγορά προϊόντων».

Το περιβάλλον, στο οποίο αναφέρεται ο κ.Jean,  εκτός από προκλήσεις δημιουργεί και ευκαιρίες για τον Όμιλο Michelin όπως η περαιτέρω ανάπτυξή του στην αγορά των premium μαρκών, η υποστήριξη της θέσης του, με προσέγγιση πολλαπλών μαρκών και η περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας του στα σημεία πώλησης λιανικής.

Ο ίδιος δίνει έμφαση και στη χρήση του διαδικτύου, ως βασική πηγή ενημέρωσης των καταναλωτών για τα προϊόντα που θα αγοράσουν, τις μάρκες και τα καταστήματα που θα επιλέξουν.

«Δημιουργείται μία ακόμη ευκαιρία, η ενίσχυση της παρουσίας μας και των συνεργαζόμενων καταστημάτων μας στο διαδίκτυο με περιεχόμενο υψηλής ποιότητας ως το πρώτο βήμα για μια ξεχωριστή εμπειρία για τους καταναλωτές», προσθέτει, χαρακτηριστικά.

Ας δούμε,  όμως, τι μας απάντησε ο κ.Jean, σε ειδικότερα ερωτήματα που του θέσαμε:

THIERRY GROMIK
-Εκτιμώντας τον αντίκτυπο της κρίσης, θα διαφοροποιήσετε τη στρατηγική σας για την Ελληνική αγορά το 2016;

D.Jean: Το όραμά μας για την Ελληνική αγορά είναι σταθερό: θέλουμε να προσφέρουμε ελαστικά που να εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους οδηγούς.

Στόχος μας είναι να καλύπτουμε τις ανάγκες κάθε καταναλωτή με ελαστικά που εξασφαλίζουν εξαιρετικές επιδόσεις και υποστήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του ελαστικού μέσω υπηρεσιών.

Το 2016, έχουμε όλα τα μέσα για να πετύχουμε. Νέες διαστάσεις θα προστεθούν στην υπάρχουσα γκάμα ελαστικών για καταναλωτές που δίνουν προτεραιότητα στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη με ασφάλεια και επιδόσεις. Περαιτέρω ανάπτυξη σχεδιάζεται για την γκάμα των ελαστικών μας 4Χ4.

Πέρα από όλα αυτά, και πολλά άλλα που πρόκειται να δούμε το 2016, υπολογίζουμε στις ομάδες πωλήσεών μας που βρίσκονται συνεχώς «σε κίνηση», καθώς και στο δίκτυο των περίπου 300 μεταπωλητών Michelin στην Ελλάδα.

Θα ήθελα να προσθέσω ότι στην Ελλάδα υπάρχουν, ήδη, 64 καταστήματα τα οποία διαθέτουν πιστοποίηση από ανεξάρτητο Οργανισμό για την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν στους καταναλωτές και στόχος μας είναι να ενισχύσουμε περαιτέρω το δίκτυο αυτό.

-Ποια είναι η απάντησή σας σε όσους λένε ότι τα ελαστικά Michelin, ως προϊόντα premium, είναι ακριβά;

D.Jean: Στη Michelin πάντοτε συστήνουμε στους καταναλωτές να εξετάζουν εκτός από την τιμή απόκτησης του ελαστικού και άλλους παράγοντες που μπορεί να τους επηρεάσουν μακροπρόθεσμα.

Για παράδειγμα, η κατανάλωση ενός ντεπόζιτου καυσίμου στα πέντε συνδέεται άμεσα με τα ελαστικά και η διαφορά μεταξύ διαφορετικών μαρκών μπορεί να φθάσει έως και 168 λίτρα στον κύκλο ζωής ενός σετ ελαστικών. Κι ακόμη τα ελαστικά Michelin μπορούν να εξασφαλίσουν έως και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής 10.000 χλμ.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν αυτούς τους παράγοντες, υπολογίζουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η χρήση ενός σετ ελαστικών Michelin μπορεί να οδηγήσει σε οικονομίες που αντιστοιχούν στην τιμή ενός νέου ελαστικού.

Τέλος, είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι τα ελαστικά, ανεξάρτητα από την μάρκα που θα προτιμήσει κανείς, συνδέονται με την ασφάλεια μας και για αυτό οι οδηγοί θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί στην τήρηση προδιαγραφών που σχετίζονται με τη σωστή χρήση, συντήρηση και αλλαγή τους.

Με λίγα λόγια, δεν έχει σημασία μόνο σε ποια τιμή θα αποκτήσει κανείς ένα προϊόν, αλλά και ποια είναι η αξία που λαμβάνει κανείς για τα χρήματα που διαθέτει.

Michelin έχει φέρει μια σειρά από καινοτομίες στην αγορά ελαστικών όπως τα πρώτα ελαστικά με αέρα, ή τα ελαστικά ράντιαλ. Πόσο σημαντική είναι η καινοτομία για την Εταιρεία σήμερα;

D.Jean: Από το 1889, η Michelin διαρκώς καινοτομεί προκειμένου να διευκολύνει την κίνηση ανθρώπων και των αγαθών.

Σήμερα, η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να αντιμετωπίσει μεγάλες προκλήσεις όπως η κλιματική αλλαγή, τα οδικά ατυχήματα και η ανάγκη να προστατεύσουμε το περιβάλλον στις πόλεις. Ριζικές αλλαγές είναι αναγκαίες προς την κατεύθυνση της ασφαλέστερης, πιο καθαρής, πιο «συνδεδεμένης» οδήγησης.

Η Michelin με ένα ετήσιο προϋπολογισμό για την Έρευνα και την Ανάπτυξη περίπου 640 εκ. ευρώ έχει βελτιστοποιήσει την διάθεση των πόρων της και έχει δημιουργήσει πολύτιμες συνεργασίες με κατασκευαστές αυτοκινήτων και ερευνητικά ιδρύματα προκειμένου να καινοτομεί γρηγορότερα.

Μπορώ να σας δώσω πολλά παραδείγματα σημαντικών καινοτομιών. Μία από αυτές είναι το νέο μας ελαστικό MICHELIN Cross Climate, το οποίο δημιούργησε μία νέα προϊοντική κατηγορία.

Χάρη στις νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στη γόμα και στο σχεδιασμό του, είναι το πρώτο καλοκαιρινό ελαστικό με πιστοποίηση για τις χειμερινές του επιδόσεις, εξαιρετικά χρήσιμο για τους οδηγούς που μπορεί να συναντήσουν περιστασιακές χειμερινές συνθήκες αν και δεν ζουν σε χώρες με πολύ βαρύ χειμώνα.

Ένα τέτοιο προϊόν καλύπτει ανάγκες πολλών περιοχών στην Ελλάδα. Ακόμη, η Michelin έχει ήδη λανσάρει νέα προϊόντα και ψηφιακές υπηρεσίες με στόχο τη μείωση των συνεπειών της κυκλοφορίας οχημάτων στο περιβάλλον.

Πέρυσι είδαμε στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, το νέο MICHELIN Pilot Sport EV, ένα ελαστικό 18 ιντσών εξοπλισμένο με σύστημα RFID, που αναπτύχθηκε για τα ηλεκτροκίνητα μονοθέσια της FORMULA E. 

Πριν μερικές εβδομάδες η Michelin παρουσίασε για τις Ευρωπαϊκές αγορές φορτηγών και λεωφορείων το MICHELIN TIRE CARE, τις νέες ψηφιακές λύσεις, που επιτρέπουν στους μεταφορείς να παρακολουθούν την κατάσταση όλων των ελαστικών τους με τη χρήση ειδικού software και εφαρμογών κινητού τηλεφώνου.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή