Ένα γερμανικό εργοστάσιο, που θα λειτουργεί σε πολύ μεγάλο βαθμό με ρομπότ, θα κατασκευάσει τα πρώτα του 500 ζευγάρια αθλητικών παπουτσιών για την Adidas νωρίς μέσα στο επόμενο έτος, καθώς η εταιρεία επιδιώκει τη μείωση του εργατικού κόστους και την επιτάχυνση της παραγωγής και παράδοσης των παπουτσιών στους καταναλωτές.
Η Adidas, ιδρυθείσα το 1949 από τον Γερμανό Άντι Ντάσλερ, έχει μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της από την Ευρώπη στην Ασία και τώρα βασίζεται σε πάνω από ένα εκατ. εργάτες σε εργοστάσια κυρίως στην Κίνα και το Βιετνάμ. Ωστόσο, πλέον θέλει να φέρει την παραγωγή πιο κοντά στις μεγάλες αγορές της, για να καλύψει τις απαιτήσεις για ταχύτερη παράδοση νέων μοντέλων, ενώ παράλληλα επιδιώκει να αποφύγει τα επιπλέον έξοδα που προκύπτουν από την αύξηση των μισθών στην Ασία- αλλά και τα κόστη μεταφοράς.
Το νέο «Speedfactory», στην πόλη του Άνσμπαχ, κοντά στα κεντρικά της στη Βαυαρία, θα αρχίσει την παραγωγή μέσα στο πρώτο μισό του 2016 ενός ρομποτικά κατασκευασμένου παπουτσιού για τρέξιμο. «Μια αυτοματοποιημένη, αποκεντρωμένη και ευέλικτη κατασκευαστική διαδικασία...μας ανοίγει πόρτες για να είμαστε πολύ πιο κοντά στην αγορά και στους καταναλωτές μας» είπε ο διευθύνων σύμβουλος, Χέρμπερτ Χάινερ.
REUTERS/MICHAELA REHLE
Όπως αναφέρει το Reuters, ο μεγάλος αντίπαλος της εταιρείας, η Nike, επενδύει επίσης σε νέες κατασκευαστικές μεθόδους, ωστόσο μέχρι τώρα δεν έχει δοθεί κάποια ημερομηνία όσον αφορά στο πότε αυτό αναμένεται να φέρει αύξηση της παραγωγής σε αμερικανικό έδαφος. Η Adidas, από πλευράς της, σχεδιάζει μεγάλης έκτασης παραγωγή στο κοντινό μέλλον και τη δημιουργία ενός παγκοσμίου δικτύου παρόμοιων εργοστασίων, αν και θεωρείται πως θα ενισχύσουν μάλλον τους υπάρχοντες προμηθευτές αντί να τους αντικαταστήσουν.
Το νέο εργοστάσιο θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί ανθρώπους εργάτες σε κάποια σημεία της διαδικασίας – περίπου 10 άτομα θα βρίσκονται εκεί για σκοπούς δοκιμών κατά την πιλοτική φάση- αλλά στόχος είναι η πλήρης αυτοματοποίηση.
Σημειώνεται πως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, το 74% των πωλήσεων της Adidas έχουν να κάνουν με προϊόντα ηλικίας κάτω του ενός έτους, ποσοστό το οποίο αυξάνεται. Σύμφωνα με τον Γκερντ Μαντς, επικεφαλής τεχνολογικής καινοτομίας της εταιρείας, οι καταναλωτές γίνονται πιο απαιτητικοί, και το customization για τις απαιτήσεις αγορών και ατόμων αναμένεται να αποτελέσει τη νέα καθιερωμένη νόρμα. Απώτερος σκοπός είναι να μπορούν, για παράδειγμα, αντίγραφα των παπουτσιών που φοράει ένας διάσημος τραγουδιστής σε μια συναυλία να εμφανιστούν στο κατάστημα την επόμενη μέρα.