Πενταετές σχέδιο της Κίνας για τεράστια μείωση των εκπομπών από τον τομέα της ενέργειας

Παρασκευή, 04 Δεκεμβρίου 2015 09:54
UPD:09:54
REUTERS/KIM KYUNG-HOON

Η ακραία ρύπανση στην πρωτεύουσα της Κίνας αυτή την εβδομάδα ανάγκασε τις αρχές να εκδώσουν «πορτοκαλί» προειδοποίηση, το δεύτερο υψηλότερο επίπεδο επικινδυνότητας για την ποιότητα του αέρα. 

A- A A+

Η Κίνα ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τις εκπομπές των σημαντικότερων ρύπων από τον τομέα της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας κατά 60 τοις εκατό μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.

Συγκεκριμένα, οι ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από μονάδες παραγωγής ενέργειας με καύση άνθρακα θα μειωθούν κατά 180 εκατομμύρια τόνους ως το 2020, αν και λίγα στοιχεία είναι γνωστά για τον τρόπο που θα εκτελεστεί αυτό το σχέδιο. Οι ειδικοί θεωρούν ότι το πρόγραμμα θα έχει ως στόχο κυρίως τους ατμοσφαιρικούς ρύπους και όχι τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, καθώς η κατανάλωση άνθρακα της Κίνας συνεχίζει να αυξάνεται και αναμένεται να κορυφωθεί γύρω στο 2020.

Η ακραία ρύπανση στην πρωτεύουσα της Κίνας αυτή την εβδομάδα ανάγκασε τις αρχές να εκδώσουν «πορτοκαλί» προειδοποίηση, το δεύτερο υψηλότερο επίπεδο επικινδυνότητας για την ποιότητα του αέρα. Οι αυτοκινητόδρομοι έκλεισαν, οι κατασκευαστικές εργασίες αναστάλθηκαν και οι αρχές κάλεσαν τους κατοίκους να παραμείνουν σε εσωτερικούς χώρους.

Σύμφωνα με το υπουργείο Προστασίας Περιβάλλοντος της Κίνας, η αιθαλομίχλη προκλήθηκε από «αρνητικές» καιρικές συνθήκες, αλλά η ατμοσφαιρική ρύπανση αποτελεί ένα σοβαρό πρόβλημα στην περιοχή κάθε χειμώνα λόγω της αστικής θέρμανσης και τις χαμηλές ταχύτητες των ανέμων. Τέτοια περιστατικά επισημαίνουν την πρόκληση που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση για την καταπολέμηση της ρύπανσης που προκαλείται από στους σταθμούς παραγωγής ενέργειας με άνθρακα, και εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ικανότητά της να βελτιώσει τον ενεργειακό τομέα και την οικονομία της.

Ωστόσο, η Κίνα εξακολουθεί να επιμένει ότι οι αναπτυγμένες οικονομίες, οι οποίες στο παρελθόν αύξησαν σημαντικά τον πλούτο τους χάρις στη χρήση ορυκτών καυσίμων, θα πρέπει να επωμιστούν μεγαλύτερη ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση και να αφήσουν χρόνο στις αναπτυσσόμενες χώρες να καλύψουν τη διαφορά.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή