Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Σε μια περίοδο πραγματικά δύσκολη για την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, συγκυριακά, δε, σε ένα διεθνές περιβάλλον απρόβλεπτων συνταρακτικών γεγονότων, η έκθεση «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ FISIKON 2015» άνοιξε τις πύλες της, και, μέχρι τις 22 Νοεμβρίου, δίνει την ευκαιρία στις επιχειρήσεις του κλάδου να δηλώσουν «παρούσες», δίνοντας μάχη για την επιβίωσή τους, στους πάμπολλους, δε, φίλους του αυτοκινήτου, να ξεφύγουν για λίγο από τη μίζερη καθημερινότητα και να γνωρίσουν από κοντά νέα μοντέλα, ειδικές εκδόσεις και ξεχωριστές προτάσεις αγορών. Στο Ολυμπιακό Ακίνητο Ξιφασκίας (πρώην δυτικό αεροδρόμιο, είσοδος από Λ. Ποσειδώνος) εκτίθενται περισσότερα από 120 αυτοκίνητα, ενώ, υπολογίζεται ότι φέτος οι επισκέπτες θα ξεπεράσουν τις 60.000.
Τα πρώτα σχόλια των εκπροσώπων των εταιρειών ήταν θετικά και οι αναφορές στην προσπάθεια να δημιουργηθεί μια έκθεση ευρωπαϊκών προδιαγραφών είναι η καλύτερη ανταμοιβή για όσους εμπνεύστηκαν και εργάστηκαν για την υλοποίηση αυτού του δύσκολου επιχειρηματικού εγχειρήματος. Οι εταιρίες που συμμετέχουν είναι: Abarth, Alfa Romeo, Αudi, BMW Hellas , Citroen , Dacia, DS Automobiles, Fiat, Ford, Honda,Hyundai, Jeep, Lancia, Mini , Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Seat, Ssangyong, Subaru, Suzuki, VW και Volvo. Επίσης οι επισκέπτες, θα ενημερωθούν για τα προϊόντα που είναι συνδεδεμένα με τα αξεσουάρ, ανταλλακτικά και το after market. Πρόκληση για όσους θέλουν να οδηγήσουν τα νέα μοντέλα και να κάνουν συγκρίσεις στα χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό τους είναι τα test drive, που, θα γίνουν με μεγάλο αριθμό καινούργιων αυτοκινήτων. Εμείς βρεθήκαμε στην έκθεση και σας δίνουμε μια διαφορετική γεύση από την ημέρα των εγκαινίων.
Και, επειδή, λίγες ώρες μετά, προέκυψε η τραγωδία στο Παρίσι, θεωρούμε σωστό να ξεκινήσουμε την αναφορά μας από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, τιμώντας την πρώτη με τη φωτογραφία της DS4 Crossback. DS είναι η πολυτελής εκδοχή της Citroen στις ημέρες μας. Με ανεξάρτητο λογότυπο, μας θυμίζει τις παλιές δόξες της γαλλικής φίρμας που έγραψε ιστορία με την DS, γνωστή στην Ελλάδα και ως «βάτραχο», από το 1955 έως το 1975. Déesse, σημαίνει «θεά», και σε αυτή τη λέξη βασίστηκε το προσδιοριστικό. Η ολοκαίνουργια έκδοση του μικρομεσαίου γαλλικού μοντέλου ονομάζεται Crossback. Το DS4 Crossback είναι 30 χιλιοστά ψηλότερο από την απλή έκδοση, ενώ, φέρει μαύρες ζάντες, μαύρα πλαστικά τόξα στα φτερά και γκρι ράγιες οροφής. Επίσημη πρώτη στην Ελλάδα!
(2)-Τα εγκαίνια της έκθεσης έκαναν ο Πρόεδρος της ΚΕΕΕ και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος και εκ μέρους του ΣΕΑΑ, ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της Σφακιανάκης ΑΒΕΕ, Σταύρος Τάκη (στη φωτό ενώ κόβουν την κορδέλα δίπλα στο διοργανωτή Άρη Γαλανόπουλο). Και οι δύο, στους χαιρετισμούς τους, έστειλαν το «μήνυμα» για δικαιότερο και σταθερό φορολογικό στον κλάδο του αυτοκινήτου, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για περισσότερα λουκέτα σε επιχειρήσεις και απώλεια επιπλέον θέσεων εργασίας, αν συνεχισθούν οι παλινωδίες από πλευράς κεντρικής εξουσίας στο πως αντιμετωπίζεται, εν γένει, η υπόθεση «αγορά αυτοκινήτου» στην Ελλάδα.
(3)- Το νέο Mini Clubman με αυξημένες διαστάσεις και 6 πόρτες (το πορτ μπαγκάζ ανοίγει στα δύο), κάνει εμφανή την παρουσία του σε ένα καλαίσθητο περίπτερο.Το μήκος του έχει μεγαλώσει κατά 27 εκατοστά (4.253 χλστ.) και το μεταξόνιο έχει αυξηθεί 10 εκατοστά (2.670 χλστ.). Περά από τις τέσσερις πόρτες του αμαξώματος, υπάρχουν και οι δίφυλλες πίσω πόρτες του πορτμπαγκάζ, το οποίο προσφέρει 360 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων σε ποσοστό 40:20:40, φτάνει τα 1.250 λίτρα. Το Mini Clubman τροφοδοτείται από τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα Twin Power Turbo, με ισχύ 136 ίππων και ροπή 220 Nm, ενώ ο τετρακύλινδρος δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας TwinPower Turbo του Mini Cooper D Clubman αποδίδει 150 ίππους και 330 Nm ροπής. Στην κορυφή βρίσκεται το Mini Cooper S Clubman με τον χωρητικότητας δυο λίτρων βενζινοκινητήρα TwinPower Turbo, ο οποίος παράγει 192 ίππους συνοδεία 280 Nm ροπής.
(4) -O πολυβραβευμένος βενζινοκινητήρας EcoBoost της Ford δεν τροφοδοτεί μόνο τα επιβατικά μοντέλα της μπλε οβάλ εταιρίας, αλλά και το μονοθέσιο Formula EcoBoost, το οποίο βρίσκεται στην Έκθεση Αυτοκίνηση. Η ισχύς του EcoBoost βενζίνης ξεκινάει από τους 100 και φτάνει μέχρι τους 140 ίππους, ωστόσο την περίπτωση της Formula EcoBoost ανέρχεται στους 205 ίππους. Οι επιδόσεις του σημειώνουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 4 δευτ., ενώ, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 255,5 χλμ/ώρα. O πρόεδρος της Ford Motor Eλλας, Νίκος Νοταράς και η διευθύντρια μάρκετινγκ Πέτρη Λογαρά επί το έργον!
(5)-Τα αποκαλυπτήρια του νέου Renault Kadjar που έκανε πρεμιέρα στα μέρη μας, από την επικεφαλής της εταιρίας Ντένη Θεοχαράκη. Ο μεγάλος αδελφός του Captur διευρύνει την οικογένεια των crossover για τη Renault, ενώ εμφανής είναι η σχεδιαστική συγγένεια μεταξύ τους. Το μήκος του Kadjar βρίσκεται στα 4,45 μ., το πλάτος ανέρχεται σε 1,84 μ. και το ύψος στα 1,6 μ. Ο περιπετειώδης χαρακτήρας του προκύπτει από τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και από τα 190 χλστ. της απόστασης από το έδαφος. Ο βενζινοκινητήρας που θα τροφοδοτεί το Renault Kadjar είναι ο 1.2 TCe των 130 ίππων, ενώ ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 dCi θα είναι διαθέσιμος με 110 ίππους και ο 1.6 dCi με 130 ίππους
(6)-Η Jeep μπορεί να πήγε πιο κοντά στο ευρύ καταναλωτικό κοινό με το πρώτο δείγμα της εξαγοράς της από τη Fiat, το προσιτό και πιο «ευρωπαϊκό», πλέον, Renegade, αλλά, δεν ξεχνά τη μακρά παράδοσή της στην απαιτητική εκτός δρόμου οδήγηση. ΄Ετσι, στο περίπτερό της, την παράσταση κλέβει το σκληροτράχηλο κλασικό Wrangler, που, έχοντας δεχθεί αρκετές παρεμβάσεις στο στιλ και την ουσία, φωνάζει «Jeep the original»! Κινητήρας 2,8 ντίζελ, 200 ίπποι, αυτόματο 5άρι κιβώτιο, και με Ηard Top, εργάτης για τα δύσκολα και βαφή ματ. Πολεμική εξάρτηση, με 5 χρόνια δωρεάν service και προσφερόμενη τιμή έκθεσης 40.888 ευρώ.
(7) -Ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Auto Hellas, Paulo Carelli, παρουσίασε το νέο τέκνο του gruppo το Tipo, που, κατασκευάζεται στην Τουρκία. Κρίμα που θα λέγεται Aegea (από το Αιγαίο Πέλαγος, φυσικά) μόνο στη γειτονική χώρα… Εμείς, μαζί με τους άλλους Ευρωπαίους θα το αναγνωρίζουμε με το παλαιό όνομα του πρώτου μεσαίου χάτσμπακ μοντέλου της εταιρίας που παρήχθη στα τέλη της δεκαετίας του ΄80 και έμεινα στην παραγωγή μέχρι τα μέσα της αμέσως επόμενης. Αυτή τη φορά το Tipo είναι σεντάν, με συνολικά προσεγμένη σχεδίαση, καλό εξοπλισμό και ποιότητα κατασκευής.
(8) -Η νέα BMW X1 είχε την τιμητική της και μάλλον ήταν η πρώτη εμφάνισή της στο ευρύ κοινό, στα μέρη μας, αφού, το λανσάρισμα έγινε μόλις πριν από λίγες εβδομάδες (επιφυλάσσουμε σύντομα αναλυτική παρουσίαση από την πρώτη γνωριμία μας με το πολύ καλό αυτό μοντέλο στην Αρκαδία). Πιο «ώριμη» σχεδιαστικά, ευρύχωρη και πιο ουσιαστική σε όλα, βελτιωμένη στα σημεία όσον αφορά το στήσιμό της στο δρόμο, έχει προσιτή τιμή βάσης, αλλά και λογικό κόστος χρήσης στην προσθιοκίνητη έκδοση, με 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου απόδοσης 136 ίππων.
(9) -Tα Volvo XC90 άστραφταν στη σειρά. Το πολυτελές μεγάλο (και 7θέσιο) SUV της σουηδικής μάρκας, έχει τη σφραγίδα της πληρότητας εξοπλισμού, της άνεσης, πάνω από όλα, όμως, της ασφάλειας για οδηγό και επιβάτες στο μέγιστο βαθμό. Ίσως για το λόγο αυτό τράβηξε το ενδιαφέρον του γνωστού ηθοποιού Ακύλα Καραζήση, ο οποίος ενημερώθηκε προσωπικά για το νέο μοντέλο και την προηγμένη τεχνολογία του από τον Πρόεδρο της Volvo Car Ελλάς, Γιάννη Πετούλη.
(10) -Η Nissan μας επιφύλαξε το «ακραίο» Juke Nismo RS των 215 ίππων. Ασφαλώς, πρόκειται για ένα εξόχως εντυπωσιακό μοντέλο που τραβάει τα βλέμματα των νέων στην ηλικία και την …καρδιά.
(11) -Ιδιαίτερο το μότο του VW Beetle convertible. Κάποια εμβληματικά μοντέλα παραμένουν κλασικά όσο και αν εξελίσσονται. Η παράδοση έχει μεγάλη αξία το ίδιο και το ξεχωριστό στιλ. Δεν είναι όλα ίδια σε αυτή τη ζωή…