Γερμανία: Στη δίνη της απεργίας και η Lufthansa Cargo

Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2015 10:04
UPD:10:07
EPA/ARNE DEDERT

Η απεργία δεν μπορούσε να έρθει σε χειρότερη στιγμή για τη γερμανική εταιρεία, λέει ο Μίχαελ Γκέτγκενς από την Lufthansa Cargo.

A- A A+

Ολοκληρώνεται σήμερα η μεγαλύτερη σε διάρκεια απεργία στην ιστορία της Lufthansa. Η απεργία των αεροσυνοδών της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας, που ξεκίνησε την περασμένη Παρασκευή, οδήγησε στην ακύρωση εκατοντάδων πτήσεων και την ταλαιπωρία εκατοντάδων χιλιάδων επιβατών. Όμως οι κινητοποιήσεις αφορούσαν και την Lufthansa Cargo, η οποία μεταφέρει εμπορεύματα κάθε είδους.

Αλλοιώσιμα τρόφιμα, όπως ψάρια και οπωρολαχανικά ή ανταλλακτικά για μηχανήματα υψηλής τεχνολογίας, που έπρεπε να μεταφερθούν το ταχύτερο σε διάφορα σημεία του πλανήτη, μεταφέρθηκαν τελικά με άλλες αεροπορικές εταιρείες.

Η απεργία δεν μπορούσε να έρθει σε χειρότερη στιγμή για τη γερμανική εταιρεία, λέει ο Μίχαελ Γκέτγκενς από την Lufthansa Cargo: «Δεν είναι η πρώτη απεργία αλλά η πέμπτη φέτος που πραγματοποιείται στην Lufthansa και τις θυγατρικές της. Επιπλέον η απεργία στην περίοδο πριν από τα Χριστούγεννα, στην οποία παραδοσιακά η Lufthansa Cargo κάνει τον μεγαλύτερο τζίρο της, αποτελεί πολύ σημαντικό πλήγμα».

Ούτε η διοίκηση ούτε οι εργαζόμενοι αναζητούν τον συμβιβασμό

Κάθε μέρα απεργίας πολλαπλασιάζει τις ζημιές στην Lufthansa Cargo, μιας και τα εμπορεύματα φθάνουν στον προορισμό τους με άλλους τρόπους ή δεν μεταφέρονται καθόλου από τη γερμανική εταιρεία: «Οι επιπτώσεις είναι δραματικές για τους πελάτες, αλλά και την αεροπορική εταιρεία, λέει ο Μίχαελ Γκέτγκενς. Η οικονομική ζημιά ανέρχεται στα 10 εκατομμύρια ευρώ ανά εβδομάδα».

Οι καθυστερήσεις στην μεταφορά ωστόσο προκαλούν αλυσιδωτές αντιδράσεις, επηρεάζουν τη γερμανική οικονομία γενικότερα. Τα μηχανήματα δεν λειτουργούν επειδή λείπουν ανταλλακτικά, η παραγωγή προϊόντων σταματά ή οι πελάτες δεν λαμβάνουν καθόλου ή με καθυστέρηση τα προϊόντα τους. Το γερμανικό εμποροβιομηχανικό επιμελητήριο υπολογίζει τις ζημιές για τη γερμανική οικονομία στα 25 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα.

Κανείς ωστόσο στη διοίκηση της αεροπορικής εταιρείας ή των συνδικαλιστικών οργανώσεων των πιλότων ή αεροσυνοδών δεν είναι σε θέση να απαντήσει αν θα συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις ή αν θα υπάρξει έδαφος για εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων. Όλα δείχνουν ότι ο διάλογος μεταξύ των δύο πλευρών έχει ουσιαστικά διακοπεί.

Ο μεν επικεφαλής της Lufthansa Κάστερν Σπορ διαβεβαιώνει μετόχους και αναλυτές ότι δεν θα υποχωρήσει από την πολιτική περικοπών, οι δε εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών οργανώσεων εργαζομένων αναζητούν τώρα κοινή στρατηγική όλων των εργαζομένων της Lufthansa εναντίον της διοίκησης.

Πηγή: Deutsche Welle

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή