Να επιτραπεί αν χρειαστεί ο απόπλους πλοίων με πρόσφυγες, ζήτησε από απεργούς ο Γ. Μουζάλας

Δευτέρα, 02 Νοεμβρίου 2015 21:56
UPD:21:58
INTIME NEWS/ΜΠΑΛΤΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

Ο κ. Μουζάλας ζήτησε από τους απεργούς να επιτρέψουν να χρησιμοποιηθούν τα πλοία αυτά ως χώροι φιλοξενίας, στα νησιωτικά λιμάνια που βρίσκονται αυτή τη στιγμή (φωτ. αρχείου).

A- A A+

Να λάβουν υπ’ όψιν τους την κατάσταση που επικρατεί στα νησιά και να σκεφτούν το ενδεχόμενο κατά τη διάρκεια της απεργίας, εφόσον απαιτηθεί λόγω ιδιαιτέρως αυξημένου αριθμού προσφύγων και μεταναστών στα νησιά, να επιτρέψουν κατ’ εξαίρεση τον απόπλου των τριών πλοίων που μεταφέρουν αποκλειστικά πρόσφυγες, ζήτησε από τους απεργούς ναυτικούς ο αναπληρωτής υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιάννης Μουζάλας.

Εναλλακτικά, ο κ. Μουζάλας ζήτησε από τους απεργούς να επιτρέψουν να χρησιμοποιηθούν τα πλοία αυτά ως χώροι φιλοξενίας, στα νησιωτικά λιμάνια που βρίσκονται αυτή τη στιγμή.

Η συνάντηση με τους απεργούς υπήρξε πολύωρη, με συμμετοχή του υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα. Κατά τη διάρκειά της, παρουσιάστηκαν εκτενώς τα αιτήματα και οι θέσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων.

Όπως ανακοινώθηκε, ο κ. Δρίτσας τόνισε πως και τα δύο βασικά, επείγοντα και επίκαιρα αιτήματα της 48ωρης κινητοποίησης (το Ασφαλιστικό και το πρόβλημα της μείωσης του ποσοστού ελλήνων ναυτικών στα πληρώματα της ακτοπλοΐας), η κυβέρνηση τα μελετά με σοβαρότητα και προσοχή, λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα δεδομένα και τις θέσεις των σωματείων.

Σε ό,τι αφορά το ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό και την αυτοτέλεια του ΝΑΤ και του ΚΕΑΝ, ο κ. Δρίτσας δήλωσε ότι, σε συνεργασία με τους αρμόδιους υπουργούς Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργο Κατρούγκαλο και Αναστάσιο Πετρόπουλο και την κυβέρνηση, η συζήτηση είναι ακόμα ανοικτή και δεν υπάρχουν ακόμα οριστικές αποφάσεις.

Όπως εξήγησε, στο τραπέζι παραμένει παρά τις δυσκολίες, τόσο το ζήτημα της αυτοτέλειας του ΝΑΤ, όσο και το ζήτημα του ποσοστού αναπλήρωσης και εν γένει οι ιδιαιτερότητες του ναυτικού επαγγέλματος και του ΝΑΤ. 

Για το ζήτημα της ρύθμισης των συνθέσεων των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ότι η αυτή ρύθμιση, αν και αποτελεί συμβατική δέσμευση απέναντι στους δανειστές, ανήκει στην κατηγορία εκείνη των επιλογών που δεν είναι σύμφωνες με τη φιλοσοφία της σημερινής κυβέρνησης.

Γι’ αυτό, συνέχισε ο κ. Δρίτσας, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις πολλαπλές και άμεσες κοινωνικές επιπτώσεις που θα προκαλέσει το συγκεκριμένο μέτρο, η κυβέρνηση καταβάλλει κάθε προσπάθεια ώστε να πεισθούν οι πάντες για την ανάγκη επανεξέτασης της λύσης αυτής. Πρόσθεσε μάλιστα, πως σ’ αύτη την κατεύθυνση «είμαστε σε καλό δρόμο και ελπίζουμε ότι το αποτέλεσμα θα είναι θετικό».

Τέλος, ο κ. Δρίτσας στάθηκε στην αναγκαιότητα συνέχισης του διαλόγου και των προσπαθειών για την αντιμετώπιση των σοβαρών ζητημάτων των ναυτικών με κύριο ζήτημα αυτό της ανεργίας, και κατέληξε με τη δήλωση ότι συνηγορεί υπέρ των όσων έθεσε στην αρχή ο κ. Μουζάλας, επαναλαμβάνοντας την κατηγορηματική διαβεβαίωση, ότι αυτή η ενημέρωση και η πρόταση, δεν ενέχει ούτε κατ’ υπόνοια απόπειρα εκβιασμού ή ενθάρρυνσης συμπεριφορών κοινωνικού αυτοματισμού.

Στη συνάντηση μετείχαν εκτός των κ.κ. Δρίτσα και Μουζάλα, ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Γιάννης Θεοτοκάς και ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Αντιναύαρχος Αθανάσιος Αθανασόπουλος. Από την πλευρά των απεργών ναυτικών παρέστησαν, το προεδρείο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), και τα Σωματεία Εργαζομένων ΝΑΤ, Εστίας Ναυτικών, Οίκου Ναύτου και των Ενώσεων συνταξιούχων ΠΟΣΣΑΕΝ, ΠΕΣΠΕΝ, ΠΕΣΜΕΝ, ΠΕΣΝΑΤ, ΠΕΣΡΡΑΕΝ. Παρόντα ήσαν επίσης, τα προεδρεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Εμπορικής Ναυτιλίας (ΠΟΥΕΝ), του Συλλόγου Υπαλλήλων ΝΑΤ και της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή