Την έντονη αντίδρασή του για τις κατηγορίες που διατυπώθηκαν από την πλευρά του ΠΑΟΚ για τα δημόσια έργα, εκφράζει σε δήλωσή του ο υπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς.
Ο κ. Σουφλίας δηλώνει «εξοργισμένος από την προσπάθεια αυτών των “κάποιων” να εμπλέξουν το ΥΠΕΧΩΔΕ στο κλίμα σκανδαλογίας που δυστυχώς και πάλι δηλητηριάζει στην πολιτική μας ζωή, υποστηρίζοντας ότι δήθεν το υπουργείο “ευνοεί τον γαλάζιο εργολάβο κ. Εμφιετζόγλου” κι αυτό δήθεν φαίνεται από το ότι “μπήκε από το παράθυρο στα έργα του Μαλιακού και της Παράκαμψης Αγρινίου”».
Αφού πρώτα υπογραμμίζει ότι ουδέποτε ασχολήθηκε με τη σκανδαλολογία, την οποία -όπως χαρακτηριστικά αναφέρει- θεωρεί σαράκι της πολιτικής ζωής, ζητώντας παράλληλα να τεθεί από τα κόμματα ένα τέλος σε αυτόν τον κατήφορο της πολιτικής αντιπαράθεσης, ο κ. Σουφλιάς τονίζει: «Είναι αισχρό να διαστρεβλώνονται τα γεγονότα και μία καθ’ όλα νόμιμη διαδικασία για τη δημιουργία κοινοπραξίας μεταξύ κατασκευαστικών εταιρειών, η οποία έχει θεσπιστεί με τον νόμο 2940/2001 του ΠΑΣΟΚ, να γίνεται απόπειρα να παραποιηθεί, προκειμένου να δημιουργηθούν εντυπώσεις που καλλιεργούν την σκανδαλολογία».
Όπως επισημαίνει, τα συγκεκριμένα έργα του Μαλιακού και της Παράκαμψης Αγρινίου, δημοπρατήθηκαν αντίστοιχα τον Μάιο και τον Ιούλιο του 2003, επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ, με το «μαθηματικό τύπο». Τα έργα μπλοκαρίστηκαν από προσφυγές της εταιρείας «ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε» και μάλιστα το Συμβούλιο της Επικρατείας δέχτηκε τις αιτήσεις αναστολής που έκανε. Στη συνέχεια, οι κατασκευαστικές εταιρείες «ΑΘΗΝΑ» και «ΤΕΡΝΑ» που είχαν αναδειχθεί ως ανάδοχοι των έργων αυτών με το «μαθηματικό τύπο», προκειμένου να εξασφαλίσουν κατακύρωση του έργου, έκαναν κοινοπραξία με τη «ΜΗΧΑΝΙΚΗ», νόμιμα βάσει του ν.2940/2001 που ψήφισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Με τον ίδιο νόμο τώρα γίνεται μία νέα κοινοπραξία, μεταξύ των εταιρειών «ΑΚΤΩΡ» και «ΑΘΗΝΑ», στο αεροδρόμιο «Μακεδονία».
«Ένα είναι δεδομένο», σημειώνει ο κ. Σουφλιάς, «ότι οι εργολάβοι καθορίζουν τις σχέσεις τους ανάλογα με τα συμφέροντά τους. Και ερωτώ : Είναι δυνατόν το ΥΠΕΧΩΔΕ να παρεμβαίνει σ’ αυτή την διαδικασία; Αυτό δεν θα ήταν, προφανώς, το πραγματικό σκάνδαλο αν συνέβαινε; Τι ζητούν λοιπόν; Να μην εφαρμόζουμε τον δικό τους νόμο ή να τον αλλάξουμε; Τον βελτιώσαμε, αλλά δεν τον αλλάζουμε, διότι αυτά που προβλέπει για τις κοινοπραξίες είναι υπέρ των έργων και των κανόνων της ελεύθερης οικονομίας και ισχύουν και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες», παρατηρεί ο κ. υπουργός τονίζοντας πως το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν μπορεί να παρεμβαίνει -και δεν παρεμβαίνει- στις σχέσεις μεταξύ των εργολάβων.
Επιπρόσθετα, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ επαναλαμβάνει ότι ο νέος νόμος για την ανάθεση των δημοσίων έργων εξασφαλίζει πλήρως την διαφάνεια και υπηρετεί το συμφέρον των πολιτών. «Πλέον, κανείς δεν μπορεί να δώσει κανένα έργο σε κανέναν», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον κ. υπουργό, μέσα σε 10 μήνες, από την αρχή του 2005 έχουν δημοπρατηθεί έργα 4,2 δισ. ευρώ και ήδη έχουν υπογραφεί συμβάσεις και εκτελούνται έργα 2,2 δισ. ευρώ, ενώ μέχρι το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου υπολογίζεται ότι το ποσό αυτό θα φτάσει 3,2 δισ. ευρώ. «Σήμερα δηλαδή έχουμε δημοπρατήσει πάνω από 4 φορές περισσότερα έργα από τον ετήσιο μέσο όρο της προηγούμενης δεκαετίας του ΠΑΣΟΚ που ήταν 1,07 δισ. ευρώ και μέσα σε ένα χρόνο δημοπρατούμε έργα περίπου 6 δισ. ευρώ ενώ το ΠΑΣΟΚ δημοπράτησε έργα 10,7 δισ. ευρώ σε ολόκληρη δεκαετία», σημείωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ.