Δύο κορυφαίες εταιρείες του χώρου των credit analytics διερευνούν νέους τρόπους αξιολόγησης της δυνατότητας/ αξιοπιστίας των καταναλωτών όσον αφορά στη χορήγηση δανείων, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα των Financial Times.
Μία εξ αυτών, η FICO, εργάζεται πάνω σε πιλοτικό πρόγραμμα με δεκάδες εταιρείες του χώρου των πιστωτικών καρτών και ισχυρίζεται ότι διαθέτει αξιόπιστες μεθόδους για την αξιολόγηση της δανειοληπτικής αξιοπιστίας εκατομμυρίων πολιτών.
Για αυτό τον σκοπό εξετάζεται τόσο το ιστορικό όσον αφορά στις πιστωτικές κάρτες, όσο και οι πληροφορίες που διατίθενται ελεύθερα σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης σαν το Facebook.
Όπως σημειώνει ο Γουΐλ Λάνσινγκ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, για παράδειγμα η χρήση πολλές φορές λέξεων όπως το «wasted» (μεθυσμένος ή κάποιος που έχει κάνει χρήση ναρκωτικών) έχει αξία όσον αφορά στην πρόβλεψη για το αν θα αποπληρώσει το χρέος του.
Στην άλλη πλευρά, η TransUnion αναζητεί εναλλακτικές πηγές δεδομένων για να βοηθηθούν αυτοί με «κακά» ιστορικά να επιτύχουν καλύτερους όρους.
Σε κάθε περίπτωση, και οι δύο εταιρείες υποστηρίζουν ότι το μόνο που κάνουν είναι να ανταποκρίνονται στη ζήτηση από τους μεγάλους πελάτες τους, τις τράπεζες, που ανησυχούν ότι, μη χορηγώντας δάνεια σε άτομα χωρίς «κανονικά» credit scores, απομακρύνουν πιθανές πηγές κέρδους.