«Ζαλίζομαι», «άνοιξε η μύτη μου», «έχω νευροπίεση». Ή «έχω ανεβεί σκάλες/έχω αθληθεί και μετρώντας την πίεσή μου είδα ότι ήταν υψηλή». Ή «μέτρησα την πίεσή μου και ήταν 150/90, τι να κάνω;» Πολλές από αυτές τις κουβέντες ακούγονται και λέγονται καθημερινά σε σπίτια ή σε ιατρεία και το κοινό σε όλες είναι ότι τα άτομα που τις λένε τις πιστεύουν. Πιστεύουν δηλαδή ότι η αιτία για ζαλάδες, ρινορραγίες κ.ά είναι η υπέρταση κάτι που φαίνεται να επιβεβαιώνει και το πιεσόμετρό τους. Είναι όμως έτσι; Είναι, δηλαδή, η αυξημένη πίεση αιτία της ζαλάδας ή μήπως η ζαλάδα είναι η αιτία της αυξημένης πίεσης; Και έχουμε πάντα υπέρταση όταν η πίεσή μας εμφανιστεί αυξημένη;