Video

Πόσο ασφαλείς είναι οι μετακινήσεις με αεροπλάνο;

Δευτέρα, 29 Δεκεμβρίου 2014 20:32

Το 2014 σημαδεύτηκε από μεγάλες αεροπορικές τραγωδίες. Οι δύο πρώτοι μήνες κύλησαν χωρίς σοβαρά προβλήματα, αλλά στις 8 Μαρτίου έγινε η αρχή με την απώλεια του στίγματος της πτήσης MH-370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών. Το Μπόινγκ 777 απογειώθηκε από την Κουάλα Λουμπούρ με 239 επιβαίνοντες και προορισμό το Πεκίνο. Εξέπεμψε το τελευταίο του σήμα, από τον Ινδικό Ωκεανό, 7 ώρες μετά απογείωσή του. Η επιχείρηση ανεύρεσης είναι η ακριβότερη στην ιστορία, αλλά ως σήμερα δεν έχει φέρει το παραμικρό αποτέλεσμα. Κατά τραγική ειρωνεία την περίοδο των ερευνών έρχεται και δεύτερο σοβαρό πλήγμα σε πτήση των Μαλαισιανών Αερογραμμών, κάτι εξαιρετικά σπάνιο. Στις 17 Ιουλίου πύραυλος διαλύει πάνω από την ανατολική Ουκρανία το Μπόινγκ με τους 298 επιβαίνοντες. Μόλις 15 ανάλογα περιστατικά έχουν συμβεί μετά το πέρας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και οι ευρωπαϊκές αρχές απαγορεύουν την πτήση αεροσκαφών πάνω από τη συγκεκριμένη περιοχή. Έξι ημέρες αργότερα στις 23 Ιουλίου, ένα ATR-72 συντρίβεται στη νήσο Πενγκού της Ταϊβάν κατά την δεύτερη απόπειρα προσγείωσης εν μέσω του τυφώνα Μάτμο. 48 από τους συνολικά 58 επιβαίνοντες βρίσκουν το θάνατο. Ο Ιούλιος αποδεικνύεται ο χειρότερος μήνας μιας και μία ημέρα μετά στις 23, σκοτώνονται οι 116 επιβαίνοντες του Μακ Ντόνελ Ντάγκλας της εταιρίας Air Algeria, που το έχει επινοικιάσει από την ισπανική SwiftAir. Ως αιτίες θεωρούνται οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες, αλλά ως σήμερα παραμένουν ασαφείς. Η στατιστική προκαλεί σύγχυση. Αφενός το 2014 είναι η πλέον πολύνεκρη χρονιά των τελευταίων πέντε ετών, αφετέρου όμως είναι εξαιρετικά ελάχιστες οι ανθρώπινες απώλειες βάσει του αριθμού των επιβατών και των πτήσεων σε όλον τον κόσμο. Η ασφάλεια των πτήσεων βελτιώνεται κάθε φορά, που ένα αεροσκάφος πέφτει, καθώς γίνεται εξονυχιστικός έλεγχος όλων των δεδομένων, που υπάρχουν τόσο στην λειτουργία των αεροπλάνων, όσ


EURONEWS