Μπείτε στον κόσμο των προνομίων της Ναυτεμπορικής. Γίνετε συνδρομητής στην έντυπη έκδοση και αποκτήστε άμεση πρόσβαση σε όλα τα Premium Services.
Στη 42η θέση από την 25η που είχε το 2009 έπεσε η Ελλάδα σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης για την εκπαίδευση. Η έρευνα έγινε σε 15χρονους μαθητές 65 χωρών και αφορά τους τομείς των μαθηματικών, της ανάγνωσης και της επιστήμης. Οι μοναδικές χώρες της ΕΕ με χειρότερη επίδοση είναι η Κύπρος, η Ρουμανία και η Βουλγαρία. «Υπάρχει μια ξεκάθαρη σύνδεση μεταξύ των επιδόσεων στο σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα και του πλούτου, του ΑΕΠ της ανάπτυξης και των οικονομιών. Κάποιες από τις βόρειες χώρες της Ευρώπης έχουν λάβει πιο σοβαρά υπόψη κάποια προβλήματα. Από την άλλη πλευρά, αντιμετωπίζουν λιγότερα προβλήματα, όπως για παράδειγμα η μετανάστευση και η μη ενσωματωμένη μετανάστευση» δήλωσε ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του ΟΟΣΑ Ιβ Λετέρμ. Σύμφωνα με την έρευνα, ωστόσο, οι χώρες της Ανατολικής Ασίας σημειώνουν τις καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με την Ευρώπη με κορυφαία τη Σανγκάη και στους τρεις τομείς. Ακολουθούν η Σινγκαπούρη, το Χονκ Κονγκ, η Ταϊπέι, η Κορέα το Μακάο και η Ιαπωνία. Από τις Ευρωπαϊκές, μόνο το Λίχτενσταϊν, η Ελβετία και η Ολλανδία βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα ενώ η Γερμανία και η Πολωνία σημείωσαν σημαντική πρόοδο. «Να μαθαίνει ο ένας μαθητής από τον άλλον, να γίνεται χρήση των καλών μεθόδων των άλλων, στήριξη για αλλαγή και μεταρρύθμιση και οφέλη από το παράδειγμα των άλλων κρατών μελών» προτείνει ο Γιαν Τρουστζίνσκι από την Κομισιόν. Οι χώρες με τις κορυφαίες επιδόσεις δίνουν τεράστια έμφαση στην επιλογή και εκπαίδευση των δασκάλων, ενώ οι καλύτεροι διδάσκουν στα σχολεία με τα μεγαλύτερα προβλήματα.