Διαφορετικές εκδοχές για το πλεόνασμα

Υπό την αίρεση της τρόικας, της Eurostat και των οικονομικών αποτελεσμάτων Οργανισμών Γενικής Κυβέρνησης τα τελικά στοιχεία
Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου 2014 07:00

Υπό την αίρεση της τρόικας, της Eurostat, των οικονομικών αποτελεσμάτων των Οργανισμών Γενικής Κυβέρνησης, καθώς και των εκκρεμοτήτων που υπάρχουν ακόμη για την είσπραξη εσόδων από φόρους και ευρωπαϊκά Ταμεία, τελεί το πρωτογενές πλεόνασμα του 2013, το οποίο, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, θα είναι υψηλότερο του στόχου των 812 εκατ. ευρώ.

39 σχόλια
Ταξινόμηση:
Επιστροφή στο άρθρο
Νέστωρ[85.73.4xx.xxx]
16/01/2014 17:00

Tον ιδιωτικό τομέα τον διαλύουν οι αριστερές κυβερνήσεις, εκ πεποιθήσεως και εκ πράξεως.
Το ζήσαμε με το παλαιοΠασόκ, δεν χρειάζεται να το ξαναζήσουμε με τον νεοΣύριζα που είναι copy-paste του παλαιοΠασόκ.
Αυτό είναι θεμελιώδες άρθρο της πολιτικής οικονομίας, αλλά κάποιοι επιμένουν ότι πετά ο γάιδαρος...
Άντε, καλοτάξιδοι!
Και να μας γράφετε!

Υπερψηφίστηκε από 1 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 0 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Aggelos[147.102.4xx.xxx]
16/01/2014 12:28

Είμαστε κανονική αποικία. Καιρός να το πάρουμε κα χαμπάρι.

Υπερψηφίστηκε από 6 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 0 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Mπουλάς...ΟΛΕΘΡΙΟ[91.132.1xx.xxx]
16/01/2014 11:12

@ Φραγκοφονιάς

Κανένας κρατισμός ρε Φραγκοφονιά δεν θα σε διέλυε
όπως τώρα , αν είχες δυνατό ιδιωτικό τομέα.
Εξαγωγικό και πρωτογενώς αυτάρκη.
Αυτοί όχι μόνο δεν βοηθούσαν επί 40 χρόνια διακυβέρνησης
τις πρωτογενείς και εξαγωγικές επιχειρήσεις , αλλά μοίραζαν
τα χρήματα της Ευρώπης σε επιδοτήσεις μαιμού επιχειρήεσων ,
σε μίζες και σε διαφθορά διορίζοντας τους πελάτες τους
συγχρόνως σε ένα δημόσιο τίγκα στα αβαβά και στη σπατάλη
με δανεικά..
Με αποτέλεσμα να τα τρώνε τα ιδιωτικά λαμόγια όλα
και η κτηνοτροφία με την φυτική παραγωγή την πραγματική
να ισοπεδώνονται.
Και ήρθαν τη στιγμή που θα έπρεπε να στηρίξουν τον Ι.Τ
πάνω στην κρίση για να μην βουλιάξουμε και ξεφτιλιστούμε
και έκοψαν τους μισθούς των 600 ευρώ ΓΙΑ ΘΕΟΥ
που μας κρατούσαν έστω τυπικά , κράτος και αγορά
ζωντανούς , αντί να κόψουν εφορία , ασφαλιστικά , ενέργεια
και γραφειοκρατία των επιχειρήσεων , ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ
ΔΥΝΑΜΗ και το ΖΩΝΤΑΝΟ ΧΡΗΜΑ ψηλά , για να ορθοποδήσουμε.
Τουλάχιστον ο Τσίπρας πολεμάει στο πλευρό των εργαζομένων
του Ι.Τ , δεν είναι λαμόγιο να κάνει γαργάρα την αλητεία
της σφαγής του και βλέπει το ξεκάθαρο λάθος.

Υπερψηφίστηκε από 8 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 1 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
εγώ[94.68.2xx.xxx]
16/01/2014 09:38

Πλεόνασμα?????
Να θυμίσω.....
-1,5 εκ άνεργοι
~1 εκ Δ.Υ.
-3 εκ συνταξιούχοι
-επιχειρήσεις στά όρια επιβίωσης

Και βγάλανε και πλεόνασμα???!!!
Μας περνάνε για πολύ κάφρους....

Η εκδοχή είναι μία:ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ.

Υπερψηφίστηκε από 12 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 2 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Mπουλάς...ΑΠΛΑ[91.132.1xx.xxx]
16/01/2014 09:33

Ποιοί Υπουργοί του δικομματισμού υπέγραφαν προσλήψεις γαλάζιων και πράσινων παιδιών στο δημόσιο υπεράριθμα , ενώ η χώρα ζούσε με δανεικά και πνιγόταν στα σκάνδαλα και στις μίζες ;;
Kι αυτοί μέσα.
Ποιοί Υπουργοί Υγείας κάναν τα στραβά μάτια στα πάρτι των 4-5 δις το χρόνο παραπάνω σε φάρμακα και εξοπλισμούς Νοσοκομείων και φτάσαμε να μην υπάρχει σάλιο για την Υγεία ;;;
Κι αυτοί μέσα.
Απλό δεν είναι ;;;

Υπερψηφίστηκε από 13 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 2 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Φραγκοφονιάς[86.25.1xx.xxx]
15/01/2014 22:39

@ Aggelos
Όσο το κράτος επιμένει να παριστάνει τον επιχειρηματία και τον εργοδότη δεν πρόκειται να γλυτώσουμε ποτέ από την διαφθορά, το χρέος, την ανεργία και τη φτώχεια. Όπου το κράτος προσπάθησε να το κάνει κατέληξε σε καταστροφή. Παντού δε αλλού στον πλανήτη το έχουν εμπεδώσει εκτός από την Ελλάδα. Εδώ οι μισοί Έλληνες αγοράζουν ακόμα τις ηλιθιότητες του ΣΥΡΙΖΑ περί επιστροφής στην ανάπτυξη δια του περισσότερου κράτους. Οι άλλοι δε μισοί ελπίζουν ότι τα αστικά κόμματα που ψηφίζουν θα ασκήσουν κάποτε αστική και φιλελεύθερη πολιτική (γιατί μέχρι τώρα μάλλον προς τα σοβιέτ κλίνουν). Όταν τα νεοκομμουνιστικά οράματα μας καταστρέψουν τότε θα καταλάβουμε ότι η εξαθλίωση είναι κάτι πολύ σχετικό.
Η τρόϊκα τέλος, δεν επέβαλε κανένα πρόγραμμα. Η τρόϊκα μετρά φράγκα. Τόσα χρειάζονται για να τρέξεις τη χώρα και τόσα έχεις. Βρες τρόπο να το κάνεις. Ο τρόπος είναι δικό μας θέμα αλλιώς θα είμασταν κανονική αποικία. Και επειδή είναι δικό μας θέμα γιαυτό συνεχίζουμε να βουλιάζουμε.

Υπερψηφίστηκε από 10 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 6 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Aggelos[147.102.4xx.xxx]
15/01/2014 18:02

Επίσης αγαπητέ μου Φραγκοφονιά, να τονίσω ότι η ύφεση θα κλείσεις στο 7% ΣΕ ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΤΙΜΕΣ το 2013 (και μόνο έτσι αναφέρεται η ύφεση σε παρόμοιες οικονομικές συνθήκες, όπως πιθανόν θα ξέρεις σαν έμπειρος που είσαι στα οικονομικά, και όχι βεβαίως σε σταθερές τιμές όπως θέλει η κυβέρνηση για να κρύβουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί και να κοροϊδεύουμε το πόποπλο) ενώ όπως ήδη έγραψα, φτάσαμε στο ιστορικό ρεκόρ σαν χώρα να είμαστε στην 169η παγκόσμια θέση σε επίπεδο, δηλαδή ελάχιστα πάνω από το τέλος, λίγο πάνω από χώρες όπως η Ζουαζιλάνδη, Γουινέα Μπισάου, Ιρλανδία κλπ (ναι ντε, αυτοί που βγήκαν με επιτυχία από το μνημόνιο). Για να πετύχουμε έστω 0 κάτι σε ανάπτυξη χρειαζόμαστε επιπλέον 20 δις σε επενδύσεις, και σε παρακαλώ να μου πεις που αναφέρονται αυτά σαν πρόβλεψη από την κυβέρνηση και πως θα επιτευχθούν. Ναι αγαπητέ, αν και γελάς, σε αυτή την οικονομική κατάσταση που κατήντησαν την χώρα με την εφαρμογή του «προγράμματος», η μόνη λύση είναι αυτή που προανέφερα. Αλλά μην ανησυχείς, είναι σίγουρο ότι θα εφαρμοστεί η λύση που ήδη εφαρμόζεται, οπότε συνέχιζε να γελάς.

Υπερψηφίστηκε από 8 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 0 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Aggelos[147.102.4xx.xxx]
15/01/2014 18:01

Επίσης αγαπητέ μου Φραγκοφονιά, να τονίσω ότι η ύφεση θα κλείσεις στο 7% ΣΕ ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΤΙΜΕΣ το 2013 (και μόνο έτσι αναφέρεται η ύφεση σε παρόμοιες οικονομικές συνθήκες, όπως πιθανόν θα ξέρεις σαν έμπειρος που είσαι στα οικονομικά, και όχι βεβαίως σε σταθερές τιμές όπως θέλει η κυβέρνηση για να κρύβουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί και να κοροϊδεύουμε το πόποπλο) ενώ όπως ήδη έγραψα, φτάσαμε στο ιστορικό ρεκόρ σαν χώρα να είμαστε στην 169η παγκόσμια θέση σε επίπεδο, δηλαδή ελάχιστα πάνω από το τέλος, λίγο πάνω από χώρες όπως η Ζουαζιλάνδη, Γουινέα Μπισάου, Ιρλανδία κλπ (ναι ντε, αυτοί που βγήκαν με επιτυχία από το μνημόνιο). Για να πετύχουμε έστω 0 κάτι σε ανάπτυξη χρειαζόμαστε επιπλέον 20 δις σε επενδύσεις, και σε παρακαλώ να μου πεις που αναφέρονται αυτά σαν πρόβλεψη από την κυβέρνηση και πως θα επιτευχθούν. Ναι αγαπητέ, αν και γελάς, σε αυτή την οικονομική κατάσταση που κατήντησαν την χώρα με την εφαρμογή του «προγράμματος», η μόνη λύση είναι αυτή που προανέφερα. Αλλά μην ανησυχείς, είναι σίγουρο ότι θα εφαρμοστεί η λύση που ήδη εφαρμόζεται, οπότε συνέχιζε να γελάς.

Υπερψηφίστηκε από 9 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 1 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Aggelos[147.102.4xx.xxx]
15/01/2014 17:16

Αναφέρθηκα οπουδήποτε στον Τσίπρα αγαπητέ μου πάντα λαλίστατε Φραγκοφονιά ή έχεις οράματα του Τσίπρα που σε κατατρέχουν στον ύπνο σου?? Να το προσέξεις αυτό, μπορεί να χρειάζεται θεραπεία. Ναι φίλτατε, μόνο έτσι αντιμετωπίζεται η παρούσα καταστροφική ύφεση, και να με συμπαθάς που σε έκανα να γελάσεις με την οικονομική θεωρία καμιάς διακοσαριάς ετών, αλλά προφανώς δεν φταιω εγώ αν η κατανόηση σου περιορίζεται μόνο σε όσα σου σερβίρουν. Δεν σε κατηγορώ πάντως, και εγώ θα μπορούσα να γελάσω με την θεωρία των υπερχορδών στην φυσική αν είμαι άσχετος με το άθλημα καθώς και ημιμαθής ισχυρογνώμων ανόητος, αν και προσωπικά σε τέτοιες περιπτώσεις προτιμώ την σιωπή. Επίσης, όλα αυτά συνδέονται με την έξοδο από το ευρώ ώστε η χώρα να ανακτήσει την δυνατότητα δημοσιονομικών χειρισμών που έχασε από το 2001, αλλά να μην σε μπερδεύω περισσότερο με δύσκολα. Ελπίζω να μην μου πεις ότι και αυτό το λεει ο Τσίπρας ε?? Γιατί τότε θα αρχίσω εγώ να γελάω.

Υπερψηφίστηκε από 4 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 2 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Σοσιαλλήθωρος[194.125.2xx.xxx]
15/01/2014 16:53

Πλεόνασμα;
ΟΥΑΟΥ!!!
Οσο 5 μίζες εξοπλισμών.
Λαμόγια.
Ολοι στη μπουζού.

Υπερψηφίστηκε από 8 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 1 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Μπουλάς[91.132.1xx.xxx]
15/01/2014 16:46

@ Φραγκοφονιάς

Οχι δεν περιμένω κανέναν να με σώσει , αν δεν πάψω να είμαι μπαμπουίνος φίλε και να χειροκροτώ αυτούς ακριβώς που με ξετίναξαν από καπρίτσιο κι από κλεπτοαλαζωνεία.
ΘΑ ΨΗΦΙΖΩ ΤΣΙΠΡΑ δίνοντας του την ευκαιρία ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙ ΤΟΥΣ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ και τις μεθόδους του , ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΜΟΙΑΣΕΙ ΚΑΤ'ΕΛΑΧΙΣΤΟ για αρχή.
Ξεπατώνοντας τους έναν έναν με ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ (εξοπλιστικά,υποβρύχι,siemens,χρηματηστήρια,ολυμπιακοί αγώνες,πάρτι στα φάρμακα και στα πακέτα από Ευρώπη και χιλιάδες άλλα).
Αν δεν τα καταφέρει , ΘΑ ΤΟΝ ΑΛΑΝΙΑΣΩ κι αυτόν.
Δεν μασάω από ΜΑΟ ΜΑΟ.
Ψάχνοντας τον αμέσως ΚΑΤΑΛΕΥΚΟ ΕΠΟΜΕΝΟ που δεν ανήκει και δεν άνηκε ποτέ στη σπείρα αυτή.
Και θα τον βρώ νάσαι σίγουρος.
ΑΡΚΕΙ να μην γλύψω ποτέ εκεί που φτύνω τώρα.
ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ.
Δεν θα με βάλουν ποτέ στο χέρι.
ΔΕΝ ΤΡΩΩ ΑΠΟ ΤΗ ΣΑΠΙΛΑ ΤΟΥΣ
ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΑ.
Εγώ εχω τη δύναμη Φραγκοκίλερ.
Και όχι αυτοί.
Τη δύναμη ΣΥΜΠΝΟΙΑΣ μυαλού , αξιοπρέπειας και ψήφου.

Υπερψηφίστηκε από 16 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 3 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Φραγκοφονιάς[86.25.1xx.xxx]
15/01/2014 16:17

@ Μπουλάς
Για πρώτη φορά συμφωνώ μαζί σου Μπουλά. Με τη διαφορά ότι εσύ περιμένεις το τρίτο από τα δύο μεγάλα κόμματα να σε σώσει. Αν γίνουν ποτέ κυβέρνηση θα καταλήξεις να μουτζώνεσαι στον καθρέπτη αλλά θα είναι αργά.

Υπερψηφίστηκε από 2 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 9 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Μπουλάς[91.132.1xx.xxx]
15/01/2014 16:06

@ Φραγκοφονιάς

Ολα αυτά που γράφεις ότι έπρεπε να κάνει το κράτος (των απατεώνων) για τον ιδιωτικό τομέα , έπρεπε να τα έχει κάνει ήδη από την πρώτη στιγμή των μνημονίων για να αποφύγουμε αυτή την ανθρωπιστική κρίση TOΥΣ 2.000.000 ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΑΣ , ΤΗΝ ΠΕΙΝΑ , ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΕΣ και ύφεση.
Αλλά προτίμησε αντί να κόψει εφορία , γραφειοκρατία , ενέργεια και ασφαλιστικά των επιχειρήσεων ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΟΝΩΣΕΙ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ και να κρατήσει ψηλά τον πυλώνα του Ι.Τ , να φιάξει τους μεγαλοτραπεζίτες , τους μεγαλοξενοδόχους και τους μεγαλοεπιχειρηματίες της κάστας του 3% πανελλήνια.
ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΑΠΕΤΥΧΕ ΚΑΙ ΜΑΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΕΝ ΨΥΧΡΩ ΚΑΙ ΕΝ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ.

Υπερψηφίστηκε από 13 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 3 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Nostradamus[130.43.3xx.xxx]
15/01/2014 16:02

@ΚΙΜ

Αγαπητε φιλε λες...
"Ομως για σιγα ρε μαγκες. Αν μια οικογενεια ξοδευει για πολλα χρονια πολυ περισσοτερα απο οσα βγαζει,με αποτελεσμα να χρωσταει "τα κερατα της",και αποφασισει να βαλει σε ταξη τα οικονομικα της (δηλαδη να σπαταλα οσα βγαζει), υπαρχει αλλος τροπος να το πετυχει εκτος απο το να ζει φτωχοτερα ???"

Το λαθος του ισχυρισμου σου ειναι στο σημειο που λες..(δηλαδη να σπαταλα οσα βγαζει)....Δυστηχως για την οικογενεια της θεωριας σου τα εισοδηματα της εχουν μειωθει μιας και ΔΕΝ βγαζει οσα εβγαζε...Βγαζει πολυ λιγοτερα ενω τα εξοδα της παραμενουν αμεταβλητα η και εχουν αυξηθει.Οποτε ΔΕΝ μειωνει τα εξοδα της.Η μειωση ειναι εικονικη οπως και το πρωτογενες πλεονασμα.Αυτο που μειωνει ειναι το επιπεδο ζωης της.Με τετοιο τροπο ΔΕΝ βαζει ταξη στα οικονομικα της.Αντιθετως μαλιστα παραμενει χρεωμενη και ωθειται σε εκποιηση των οποιων περιουσιακων στοιχειων διαθετει.
Ελπιζω να καταλαβαινεις το λαθος σου.Αν η οικογενεια σου ειχε τα ιδια εισοδηματα που ειχε πριν...σαφως θα ηταν πιο ευκολο να βαλει σε ταξη τα οικονομικα της.Δεν τα εχει ομως.Εχει πολυ λιγοτερα ενω ταυτοχρονα καλειται να ικανοποιησει απαιτησεις βασισμενες στα προηγουμενα μεγαλητερα εισοδηματα.Αυτο ειναι και το σεναριο της καταστροφης που ολοι οι συνσχολιαστες τονιζουν.

@Φραγκοφονιάς

Η βελτιωση ειναι συνθετος ορος και ΔΕΝ ειναι αδιαμφισβητητη.Και οχι ΔΕΝ ειμαστε καλητερα.Ειμαστε πολυ χειροτερα και θα αποδειχθει σε λιγο καιρο.Για ολα τα υπολοιπα που λες ομως συμφωνω απολυτα.

Υπερψηφίστηκε από 5 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 2 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
defender[46.245.1xx.xxx]
15/01/2014 15:52

πλεονασμα?
χαχαχαχαχααχαχαχα
ποιος το λεει αυτό?
οικονομολογοι ειμαστε και ξερουμε οτι μπορουμε να πουμε πολλα ψεμματα χειριζομενοι τους αριθμους...
και για να ρωτησω κατι... το πλεονασμα ειναι απο τον προυπολογισμο των Στουρναριων?
η τροικα τον ενεκρινε?την ρωτησατε???

ειστε σιγουροι οτι δεν θα το πεταξει στα σκουπιδια???

Υπερψηφίστηκε από 8 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 3 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Φραγκοφονιάς[86.25.1xx.xxx]
15/01/2014 15:19

@ Aggelos
Χα! Καλό. Το πλεόνασμα είναι το μερίδιο του κράτους από την πίτα??? Το κράτος σε αυτές τις συνθήκες πρέπει να δημιουργήσει έλλειμμα??? Για να χρηματοδοτήσει δημόσιες επενδύσεις??? Και να μη μας τρώνε το πλεόνασμα οι τοκογλύφοι??? Οι οποίοι όμως θα πρέπει να χρηματοδοτήσουν τα νεοκομμουνιστικά οράματα του Αλεξέι Τσιπρόφ??? Χωρίς τόκο φυσικά. Θανατηφόρα η άγνοιά σου "φίλε" μου. Εσύ δεν είσαι συνταγματολόγος? Τι δουλειά έχεις να κάνεις οικονομικές αναλύσεις? Άσε δεν τόχεις.

Υπερψηφίστηκε από 4 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 8 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
ΔΗΜΙΟΣ[109.242.1xx.xxx]
15/01/2014 15:15

ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ για την επαναφορά της Θανατικής ποινής εδώ και τώρα.

Υπερψηφίστηκε από 6 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 2 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Φραγκοφονιάς[86.25.1xx.xxx]
15/01/2014 14:39

Με όποιο τρόπο και αν υπολογιστεί το "πλεόνασμα" η βελτίωση είναι αδιαμφισβήτητη. Ακόμα και στο χειρότερο σενάριο - αυτό του ελλείμματος 7.4 δις - συγκριτικά με πέρυσι πρέπει να είμαστε καλύτερα. Το θέμα είναι ότι οι τρεις άλλες εκδοχές (εκτός αυτής του ΥΠΟΙΚ) δεν προσφέρονται για επικοινωνιακή εκμετάλλευση - κάτι που έχει απόλυτη ανάγκη η κυβέρνηση. Ο / η Niki πιό κάτω παρατηρεί γιατί η πρόοδος αυτή δεν είναι βιώσιμη. Και δεν είναι. Όπως ουτοπία είναι να περιμένουμε την ανάπτυξη σα να πρόκειται για μιά καλή κυρία που όπου νάναι θα μας κτυπήσει το κουδούνι. Η ανάπτυξη θα έρθει όταν η οικονομία μας αρχίσει να παράγει πλούτο περισσότερο από αυτόν που καταναλώνει. Δεν θα έρθει από το κράτος - όπως ευαγγελίζονται ΟΛΑ τα κόμματα στην Ελλάδα εκτός της Δράσης. Το κράτος έχει αποδειχτεί ανίκανο όχι μόνο να παράξει πλούτο αλλά έστω να διαχειριστεί στοιχειωδώς τον πλούτο που παράγουν ιδιώτες. Το (κομματικό μας) κράτος δανείζεται (από τους πολίτες του και τους πολίτες και επενδυτές στο εξωτερικό) και στη συνέχεια τα μοιράζει δεξιά και αριστερά αγοράζοντας ψήφους και δημιουργώντας την εικονική ευφορία που τελικά μας κατέστρεψε.
Η ανάπτυξη θα έρθει από τον ιδιωτικό τομέα αλλά για να γίνει θα πρέπει το κράτος να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις. Να απλοποιήσει το φορολογικό σύστημα και να πάψει να το αλλάζει 100 φορές το χρόνο. Να μαζέψει τη διαφθορά. Να παράσχει επενδυτικά κίνητρα στους επιχειρηματίες. Να ανοίξει τα επαγγέλματα. Να αποκαταστήσει την πολιτική ομαλότητα και σταθερότητα, να, να. Όσο αυτά δεν γίνονται ανάπτυξη δεν θα υπάρξει για ένα απλό λόγο. Κανείς επιχειρηματίας δεν θα ρισκάρει υπό τις παρούσες συνθήκες τα χρήματά του στην Ελλάδα όταν μπορεί να επιχειρήσει αλλού με πολύ μικρότερο κίνδυνο. Ακόμα και η αγοραπωλησία μετοχών ενέχει μικρότερο ρίσκο από το "επενδύω" στην Ελλάδα. Και όταν λέμε αναπτυξιακή επένδυση εννοούμε φυσικά την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών που μπορούν να φέρουν πλούτο στη χώρα - όχι να καταναλώσουν τον πλούτο που πλεονάζει.
Όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης ο κόσμος αντιδρά τελείως αρνητικά και "αντιπαραγωγικά". Δεν έχει σημασία ποιός έφταιξε, δεν έχει σημασία τι έγινε, αν η συνταγή του ΔΝΤ ήταν σωστή ή λάθος. Σημασία έχει ότι πτωχεύσαμε και τώρα πρέπει να κάνουμε κάτι να βρούμε χρήματα - μόνιμα - και μόνιμα μπορούν να είναι μόνο αυτά που παράγουμε. Η πίεση λοιπόν προς τα κόμματα, και το κράτος, πρέπει να είναι προς την κατεύθυνση των μεταρρυθμίσεων και της εξυγείανσης των τομέων του δημοσίου που τις εμποδίζουν. Παράλληλα, πρέπει να πιεστεί το δημόσιο να μαζέψει τις δαπάνες του. Αν διευκολυνθούν οι ιδιώτες επιχειρηματίες - ντόπιοι και ξένοι - και παράλληλα περιοριστούν οι κρατικές δαπάνες (όλα δια των μεταρρυθμίσεων) η ανάπτυξη θα έρθει μόνη της και χωρίς καν να το καταλάβουμε διότι έτσι λειτουργεί η οικονομία. Στον αντίποδα όλων αυτών υπάρχουν οι δεξιοί κομμουνιστές που μας κυβερνούν και οι αριστεροί κομμουνιστές που ελπίζουν να μας κυυβερνήσουν στο άμεσο μέλλον.

Υπερψηφίστηκε από 9 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 10 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Κωστας[197.28.1xx.xxx]
15/01/2014 13:51

Τι πλεονασμα 600 εκ και τριχες!!Να σου βγαλω εγω πλεονασμα μερικα δις , για να ειμαι και καλος μαθητης απεναντι στον Ρεν και τη κλικα του.
Κοβεις συνταξεις μισθους ακομα παραπερα, βρισκεις διαφορα τεχνασματα και αλχημειες για να βαζεις με τροπο μερικους φορους ακομα και να δης πως ανεβαινει ραγδαια το πλεονασμα.
Η ουσια ειναι μια και δε τη λενε.Ενταξει το πλεονασμα ας δεχθουμε μ αυτες τις συνθηκες της υποτελειας οτι ειναι ετσι.Το χρεος των 300 τοσων δισ. θα παραμενει στο διηνεκες.Αρα μια ζωη της σφαλιαρας θα ειμαστε, μια ζωη υποτελεις.Καποιοι θα περνανε καλα με τη μοχλευση του χρηματος απο δω και περα και καποιοι αλλοι θα περιμενουν μηπως τους ριξουν το κοκκαλακι ,οπως με καρτερικοτητα περιμενει και ενας σκυλος απο το αφεντικο του

Υπερψηφίστηκε από 15 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 3 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Aggelos[147.102.4xx.xxx]
15/01/2014 13:41

Aγαπητέ KIM, όπως θα έπρεπε να καταλάβεις από το άρθρο της Ναυτεμπορικής, η οποία αν και συστημικό μέσο ενημέρωσης αναγκαστικά πρέπει να γράψει και ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ για να τηρεί τα προσχήματα της πάλαι πότε ορθής οικονομικής ενημέρωσης, με ευγένεια βέβαια και με τακτ (εξ ου και η ευγενική και προσεκτική έκφραση 4 σενάρια αντί της ορθής έκφρασης λογιστικές απάτες), το πρωτογενές πλεόνασμα, και αν ακόμα επικυρωθεί από τους ξένους είναι απολύτως πλασματικό. Δεδομένου ότι στηρίζεται σε στάση πληρωμών στο εσωτερικό της χώρας (πληρωμές ληξιπρόθεσμων οφειλών και μόνο, ξέχνα τα υπόλοιπα). Καλό είναι όμως να ξεκαθαρίσουμε κάτι πιο βασικό στο μυαλό μας: Έχουμε μία «πίτα» που παράγει όλη η κοινωνία, δηλαδή δουλεύουμε και παράγουμε μια «πίτα». Το πρωτογενές πλεόνασμα είναι το μερίδιο εκείνο που παίρνει το κράτος από αυτή την πίτα. Αυτή η πίτα συρρικνώνεται, γιατί έχουμε τεράστια ανεργία και ύφεση με την πολιτική που εφαρμόζεται, και ταυτόχρονα το κράτος κυνηγάει πρωτογενές πλεόνασμα, δηλαδή μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα. Το αποτέλεσμα είναι να πεινάσει ο κόσμος. Με αυτή την έννοια, το κυνήγι του πρωτογενούς πλεονάσματος σε συνθήκες ύφεσης ισοδυναμεί με καταστροφή. Και όταν αυτό το πρωτογενές πλεόνασμα φτιαχτεί σε βάρος του λαού, θα πάει σε επενδύσεις, θα επιδοτηθούν νέες θέσεις εργασίας και θα δώσουν μεγαλύτερους μισθούς και συντάξεις; Όχι, θα πάει σε τοκογλύφους, θα πληρώνουμε δηλαδή ένα μέρος της εξυπηρέτησης του χρέους.

Σε τέτοιες συνθήκες κρίσης δεν κυνηγάς πλεόνασμα, αντίθετα δημιουργείς κρατικό έλλειμμα με σκοπό τα χρήματα του ελλείμματος να χρηματοδοτήσουν ένα μεγαλύτερο προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων με σκοπό να πυροδοτήσεις ανάπτυξη, να δημιουργήσεις νέες θέσεις εργασίας. Καμία ιδιωτική επιχείρηση σήμερα, όσο μεγάλη και να είναι, δε μπορεί να σηκώσει το βάρος της ανάκαμψης της οικονομίας, είναι τεράστιες οι δαπάνες που χρειάζονται. Οπότε, μόνο το κράτος μπορεί. Προκειμένου, όμως, να πετύχουν πρωτογενές πλεόνασμα, συρρικνώνουν συστηματικά τον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων. Και έτσι φτάσαμε στο ιστορικό ρεκόρ σαν χώρα να είμαστε στην 169η παγκόσμια θέση σε επίπεδο επενδύσεων, 13,2% του ΑΕΠ, χαμηλότερο και από την εποχή της ναζιστικής κατοχής, γιατί τότε τουλάχιστον οι Ναζί θέλανε κάποια εργοστάσια που τα είχανε φτιάξει για τη δική τους πολεμική προσπάθεια. Τώρα, επειδή οι Γερμανοί και οι δανειστές δεν ενδιαφέρονται για εργοστάσια και παραγωγή στην Ελλάδα, τα κλείνουν όλα.

Καλό θα ήταν να εύχεσαι να μην πετύχουν ποτέ πρωτογενές πλεόνασμα, γιατί έτσι και το πετύχουν, θα πρέπει να το υποστηρίξουν, δηλαδή να το πετύχουν και την επόμενη χρονιά. Και αυτό σημαίνει πρόσθετα μέτρα, πρόσθετη φορολογία, πρόσθετες οριζόντιες περικοπές. Για να υποστηρίξεις ένα πλεόνασμα, το οποίο ΔΕΝ το παράγει η οικονομία, θα το πετύχεις με «κούρεμα», με μαχαίρι, δε γίνεται διαφορετικά. Αν ήταν ένα πλεόνασμα το οποίο θα το χρησιμοποιούσες για να δώσεις μία ώθηση στην οικονομία, μόνο τότε θα είχε νόημα.

Υπερψηφίστηκε από 13 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 4 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
1 2 

Γράψτε το δικό σας σχόλιο

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.
Απομένουν 3000 χαρακτήρες.

Διατηρήστε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Τα σχόλια σας θα δημοσιευτούν εφόσον το περιεχόμενο τους συμμορφώνεται με τους όρους χρήσης.

Μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία και greeklish.

Στατιστικά

  • Συνολικός αριθμός σχολίων: 39
  • Δημοσιευμένα σχόλια: 39
  • Απορριφθέντα σχόλια: 0