Η οικονομική κρίση δεν μπορεί να εμποδίσει μια καλή επιχειρηματική ιδέα από το να αναπτυχθεί αλλά ούτε και να της στερήσει την εκτός συνόρων ανάπτυξή της, υποστηρίζει ο κ. Σπύρος Ντόβας, ο Βusiness Development Manager του Taxibeat, της δημοφιλούς εφαρμογής για όσους χρησιμοποιούν τα ταξί για μεταφορικό τους μέσο.
Ο Σπύρος Ντόβας, Business Development Manager του Taxibeat.
Ο κ. Ντόβας είναι το νεότερο μέλος της ομάδας του Taxibeat που ξεκίνησε από τρεις φίλους και συνεργάτες, το Νίκο Δρανδάκη, Νίκο Δαμηλάκη και τον Κωστή Σακκά. Πρόκειται για μια πρωτοποριακή εφαρμογή την οποία οι χρήστες "κατεβάζουν" στο smartphone τους χωρίς χρέωση και απολαμβάνουν προηγμένες και customized υπηρεσίες για την μετακίνησή τους με ταξί.
Οπως εξηγεί ο κ. Ντόβας με την εφαρμογή αυτή έχουμε δημιουργήσει ένα" ζωντανό" και αμφίδρομο marketplace ανάμεσα στους επιβάτες και τους οδηγούς ταξί. Ο χρήστης μπορεί μέσω της εφαρμογής -η οποία εντοπίζει αμέσως την τοποθεσία του- να επιλέξει μέσα από ένα πλήθος ταξί που είναι διαθέσιμα σε κοντινή απόσταση.
Ενα από τα περισσότερα καινοτόμα στοιχεία της εφαρμογής είναι ότι η επιλογή του ταξί συνοδεύεται από σχετικές πληροφορίες, όπως για παράδειγμα τη φωτογραφία του οδηγού, τη μάρκα του αυτοκινήτου, το εάν δέχεται ή όχι κατοικίδια ζώα, εάν προσφέρει κάποια έξτρα υπηρεσία κατά τη διαδρομή όπως για παράδειγμα wi-fi, ακόμη και εάν ο οδηγός γνωρίζει κάποια ξένη γλώσσα.
Το Τaxibeat έχει λειτουργήσει σαν ένας «συνδετικός κρίκος» στη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον οδηγό και στον επιβάτη, με αποτέλεσμα η σχέση αυτή να μην είναι πια απρόσωπη.
Το Τaxibeat έχει λειτουργήσει σαν ένας "συνδετικός κρίκος" στη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον οδηγό και στον επιβάτη, με αποτέλεσμα η σχέση αυτή να μην είναι πια απρόσωπη. Oι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να δώσουν τη βαθμολογία τους στο συγκεκριμένο οδηγό και να τον προτιμούν για μελλοντικές μετακινήσεις τους. Ισως είναι η πρώτη φορά που οι οδηγοί ταξί έχουν την ευκαιρία να "χτίσουν" τη φήμη τους και να αναπτύξουν μια σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη από την οποία επωφελούνται και οι δυο πλευρές.
Η υπηρεσία έχει σήμερα ήδη 900 εγγεγραμμένους οδηγούς και χιλιάδες χρήστες, οι οποίοι θα πρέπει να σημειωθεί δεν έχουν καμία επιπλέον οικονομική επιβάρυνση για τις μετακινήσεις τους, πέραν από την κανονική χρέωση του ταξί, χρησιμοποιώντας το Taxibeat. Τα έσοδα για την ομάδα της έξυπνης εφαρμογής προέρχονται από τους οδηγούς των ταξί με χρέωση 49 λεπτών για κάθε διαδρομή.
Τα σχέδια
Οπως μας λέει ο κ. Ντόβας, το Taxibeat δεν θα μείνει εντός συνόρων, καθώς ήδη προετοιμάζονται για το λανσάρισμά του σε μεγάλες αγορές όπως αυτή της Βραζιλίας, αλλά και σε άλλες ανταγωνιστικότερες αγορές όπως αυτή της Γαλλίας και της Ιταλίας.
Σε ότι αφορά τη χρονική στιγμή αυτής της προσπάθειας, η ομάδα του Taxibeat ξεκίνησε με την υποστήριξη του Openfund, από όπου εξασφάλισαν αρχικά χρηματοδότηση ύψους 50.000 ευρώ, λίγο αργότερα εξασφάλισαν άλλες 250.000 από ιδιώτες επενδυτές και τους επόμενους μήνες θα αναζητήσουν επιπλέον χρηματοδότηση για τη διεθνή επέκτασή τους.
Οι νέες τεχνολογίες εξάλλου, σύμφωνα με τον κ.Ντόβα, δίνουν τη δυνατότητα με χαμηλή σχετικά επένδυση να έχει κανείς αρκετά γρήγορα εντυπωσιακά αποτελέσματα. Το κυριότερο είναι ότι η νέα μορφή του επιχειρείν μέσω των νέων τεχνολογιών και των social media δίνουν τη δυνατότητα της άμεσης εξάπλωσης. Σήμερα μπορούμε να διεκδικήσουμε μερίδια αγορών σε οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη, υπογραμμίζει ο ίδιος.
ΜΕΛΙΝΑ ΚΑΛΑΜΠΟΚΑ - [email protected]