Πάνω από 1.000 ευρώ η μέση ζημιά από βλάβες του δικτύου ηλεκτροδότησης

Τρίτη, 21 Ιουνίου 2011 16:56

Πάνω από 1.000 ευρώ είναι η μέση ζημιά που υφίστανται οι καταναλωτές από βλάβες του δικτύου ηλεκτροδότησης, οι οποίες οφείλονται είτε σε υπέρταση που εμφανίζεται κατά την επαναφορά του ρεύματος μετά από διακοπή, είτε σε αποκοπή του ουδέτερου αγωγού από σφάλμα ή άλλη αιτία.

A- A A+

Πάνω από 1.000 ευρώ είναι η μέση ζημιά που υφίστανται οι καταναλωτές από βλάβες του δικτύου ηλεκτροδότησης, οι οποίες οφείλονται είτε σε υπέρταση που εμφανίζεται κατά την επαναφορά του ρεύματος μετά από διακοπή (όπως μπορεί να συμβεί αυτήν την περίοδο κατά τη διάρκεια των απεργιών της ΓΕΝΟΠ), είτε σε αποκοπή του ουδέτερου αγωγού από σφάλμα ή άλλη αιτία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας από τις καταγγελίες καταναλωτών που δέχθηκε την τελευταία τριετία, η μέση ζημιά ανέρχεται σε 1.058 ευρώ.

Πρόσφατα (από 2 Μαΐου) η ΡΑΕ σε συνεργασία με τη ΔΕΗ θέσπισε διαδικασία αποζημίωσης των καταναλωτών για τις βλάβες που υφίστανται οι συσκευές με ποσά έως 300 ευρώ για μονοφασική σύνδεση ή 400 ευρώ για τριφασική.

Δηλαδή το ύψος των αποζημιώσεων είναι χαμηλότερο από το ύψος της ζημιάς ωστόσο, σύμφωνα με τη ΡΑΕ η διαδικασία που θεσπίστηκε «είναι ένα σημαντικό βήμα αφού προσφέρει λύσει σε ένα πάγιο αίτημα των θιγόμενων καταναλωτών και θα ικανοποιήσει οικονομικά την πλειοψηφία αυτών, χωρίς την επίπονη, χρονοβόρα και πολυέξοδη διαδικασία προσφυγής στη δικαιοσύνη».

Η ΡΑΕ συνιστά στους καταναλωτές να πάρουν προληπτικά μέτρα για να αποφύγουν τις ζημιές κατά την επαναφορά της ηλεκτροδότησης, δηλαδή π.χ. να κλείσει το γενικό διακόπτη κατά τη διάρκεια της διακοπής ή να αποσυνδέσει από την πρίζα τις ευαίσθητες ηλεκτρονικές συσκευές έως ότου αποκατασταθεί η ηλεκτροδότηση.

Η ΡΑΕ παρουσίασε σήμερα έκθεση για τις αναφορές και καταγγελίες που δέχθηκε στο διάστημα 2008 - 2010. Η πλειοψηφία (7 %) αφορά θέματα ηλεκτρισμού και το 30% ζητήματα που σχετίζονται με το φυσικό αέριο.

Οι καταγγελίες αφορούν κατά κύριο λόγο σε θέματα τιμών (αμφισβήτηση των χρεώσεων, παραπλάνηση) και ακολουθούν τα παράπονα για διακοπές, αυξομείωση τάσης, ζημιές σε συσκευές, καθυστερήσεις και προβλήματα στη σύνδεση με το δίκτυο, προβλήματα με τους μετρητές κατανάλωσης και ζητήματα που σχετίζονται με συνδέσεις και αποσυνδέσεις (καθυστερήσεις, υψηλές χρεώσεις, κλπ.).

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς