Δ. Ρέππας: Το Πάσχα θα ανοίξουν και πάλι τα Τέμπη

Παρουσίαση του συστήματος επιτελικής παρακολούθησης έργων
Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2010 13:34
UPD:13:40
A- A A+

Στην εκτίμηση ότι μέχρι το Πάσχα θα ξανανοίξουν τα Τέμπη προέβη σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για το νέο σύστημα επιτελικής παρακολούθησης έργων.

«Πιστεύουμε ότι μέχρι το Πάσχα θα μπορεί ο δρόμος να ξαναδοθεί στην κυκλοφορία αν ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών. Αναμένουμε, διευκρίνισε, την πρόταση της εταιρίας παραχώρησης, θα αξιολογηθεί τάχιστα από τα τρία εμπλεκόμενα υπουργεία και αμέσως θα δοθεί η έγκριση να ξεκινήσουν τα έργα.

Οπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών σε πρόταση που υπέβαλε στις 15 Ιανουαρίου προς το υπουργείο, η κοινοπραξία (πρόταση την οποία χαρακτήρισε πλαίσιο) η εκτίμηση που γίνεται, είναι ότι θα απαιτηθούν περίπου 16 εβδομάδες για να ξανανοίξουν τα Τέμπη.

Εμείς όμως, σημείωσε, έχοντας και την άποψη της επιστημονικής ομάδας που συγκροτήσαμε εκ μέρους του υπουργείου, θεωρούμε ότι είναι εφικτός ο στόχος να ξανανοίξει ο δρόμος μέχρι το Πάσχα και να γίνουν παράλληλα με το άνοιγμα του δρόμου, όλες οι απαραίτητες εργασίες στερέωσης και ασφάλειας των βράχων.

Περιμένουμε την τελική τους πρόταση, εάν είναι δυνατόν και άμεσα, συμπλήρωσε ο κ. Ρέππας.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και η εταιρεία παραχώρησης συμφωνεί να αρχίσουν άμεσα οι εργασίες, ενώ από τη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται ότι τις εργασίες αποκατάστασης θα τις εκτελέσει η κοινοπραξία. Εκεί που υπάρχει διάσταση απόψεων είναι το ποιος θα καταβάλλει το κόστος και αυτό, όπως επανέλαβε, θα το αποφασίσει η διαιτησία. «Εμείς», τόνισε ο υπουργός Υποδομών, «θα εφαρμόσουμε τη σύμβαση και τα προβλεπόμενά της και δεν πρόκειται να επιβαρύνουμε το ελληνικό δημόσιο. Η διαιτησία θα μας δώσει την απάντηση».

Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε επίσης δυο πρωτοβουλίες του υπουργείου όσον αφορά τα Τέμπη.

Συγκεκριμένα η ΤΡAIΝΟΣΕ και οι άλλοι φορείς του οργανισμού μελετούν το ενδεχόμενο να λειτουργήσουν ειδικές αυτοκινητάμαξες - πλατφόρμες στο υφιστάμενο δίκτυο, ώστε να μεταφέρονται εκατέρωθεν φορτηγά και λεωφορεία, αφού κατασκευαστούν κάποια έργα πρόσβασης στις πλατφόρμες στον Ευαγγελισμό και τη Ραψάνη.

Ηδη στελέχη της ΤΡAIΝΟΣΕ βρίσκονται σε αναζήτηση των συγκεκριμένων πλατφόρμων σε ευρωπαϊκές χώρες.

Επίσης, έχει ζητηθεί από τον παραχωρησιούχο να αξιολογήσει πρόταση του καθηγητή Σεισμολογίας ¶κη Τσελέντη για εγκατάσταση συστήματος παρατήρησης και καταγραφής των δονήσεων και των άλλων φαινομένων σε μόνιμη βάση στην κοιλάδα των Τεμπών με σεισμογράφους, ταχύμετρα, κλπ.

Τέλος, ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε ότι έχει μελετηθεί όλο το εναλλακτικό δίκτυο που χρησιμοποιείται σήμερα μήκους 400 χιλιομέτρων και αναβαθμίζεται προκειμένου να χρησιμοποιείται ως παράλληλο δίκτυο για τους κατοίκους της περιοχής της Θεσσαλίας και ευρύτερα.

Σε ερώτηση από πού θα αποζημιωθούν όσοι θεωρούν ότι έχουν υποστεί ζημίες από το κλείσιμο των Τεμπών, ο υπουργός απάντησε: «Από αυτόν που θα αποφασίσει η διαιτησία ότι έχει την ευθύνη».

Σε ερώτηση εξάλλου, γενικότερα για τα διόδια, ο κ. Ρέππας δήλωσε ότι είναι ένα θέμα που απασχολεί το υπουργείο, έχει κάνει έναν πρώτο κύκλο και προετοιμάζεται για το δεύτερο κύκλο, που είναι οι διαπραγματεύσεις για τα τέλη των διοδίων με τις εταιρείες παραχώρησης.

Mετά το τέλος Μαρτίου η πρόσβαρη στο σύστημα επιτελικής παρακολούθησης έργων

Παρουσιάζοντας το νέο σύστηκε επιτελικής παρακολούθησης έργων, ο κ. Ρέππας τόνισε ότι καθιερώνει τη διαφάνεια αλλά και την καλύτερη ενημέρωση τόσο των υπηρεσιών όσο και των πολιτών.

Στο σύστημα θα έχουν πρόσβαση εκτός από τις υπηρεσίες του υπουργείου όλοι οι πολίτες μέσω ίντερνετ και θα ενημερώνονται για όλα τα έργα και τις μελέτες που βρίσκονται σε εξέλιξη αμέσως μετά τη δημοπράτηση τους.

Η πρόσβαση στο σύστημα θα είναι δυνατή μετά το τέλος Μαρτίου και ήδη σε αυτό έχουν ενταχθεί 120 έργα του Δημοσίου, ενώ όπως εξήγησε ο υπουργός Υποδομών, στο τέλος του έτους θα έχει δημιουργηθεί μια τράπεζα δεδομένων με πολλαπλά στοιχεία για κάθε έργο.

Το σύστημα θα ενημερώνεται κάθε μήνα για τα στοιχεία και την εξέλιξη του κάθε έργου.

Μεταξύ άλλων στο σύστημα παρακολούθησης έργου θα περιέχονται τα στοιχεία του έργου, ο τίτλος του, ο προϋπολογισμός του, ο αριθμός των συμβάσεων, ο κύριος του έργου, η περιοχή υλοποίησής του, κλπ. Επίσης, θα έχει στοιχεία για τον τίτλο της εργολαβίας, την ημερομηνία δημοπράτησης, την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, τις καθυστερήσεις του, την τελευταία εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης, τα ποσοστά της έκπτωσης, τις πληρωμές που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, κλπ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς