Εργα 1,5 δισ. ευρώ για το Λιμάνι του Πειραιά

Πέμπτη, 04 Μαρτίου 2010 13:25
UPD:16:38
ΑΠΕ-ΜΠΕ

A- A A+

Εργα συνολικού ύψους 1,5 δισ.ευρώ ανακοινώθηκαν κατά την ανοικτή συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής για το Λιμάνι του Πειραιά, υπό την προεδρία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Θεόδωρου Πάγκαλου, με θέμα την παρουσίαση του αναπτυξιακού σχεδίου για το Λιμάνι και τις υποδομές που αποτελούν προεκτάσεις του.

Πρόκειται για έργα υποδομής στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και την ευρύτερη περιοχή, όπως για παράδειγμα η επέκταση του Μετρό και του Τραμ.

Πιο συγκεκριμένα η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, εξήγγειλε ειδικό αναπτυξιακό σχέδιο άμεσης εφαρμογής, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, με χρονικό ορίζοντα πενταετίας, που αφορά σε έργα:

· Επέκτασης Δικτύων και Μεταφορών, τα οποία διασυνδέουν το λιμάνι με την ενδοχώρα.

· Αναβάθμισης των υπηρεσιών του λιμανιού με στόχο την εξυπηρέτηση της επιβατηγούς όσο και της εμπορικής ναυτιλίας.

· Τουρισμού και πολιτιστικών παρεμβάσεων

· Αστικών αναπλάσεων, οι οποίες θα αναβαθμίσουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των πολιτών, των επαγγελματιών αλλά και των επιβατών-επισκεπτών του λιμανιού και της πόλης του Πειραιά.

Όπως σημείωσε η υπουργός, η βιωσιμότητα αυτών των έργων εξασφαλίζεται και σε ορίζοντα δεκαετίας, καθώς εντάσσονται στο σχεδιασμό η επέκταση και η έναρξη νέων, μεγάλων αναπτυξιακών έργων για την περίοδο 2010-2020.

Για τα έργα αυτά, αξιοποιούνται όλες τις διαθέσιμες χρηματοδοτικές δυνατότητες, και συγκεκριμένα το ΕΣΠΑ, οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και η χρηματοδότηση με ευνοϊκούς όρους της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Επίσης, για το συντονισμό, την παρακολούθηση και εφαρμογή των αναπτυξιακών παρεμβάσεων του Ειδικού Αναπτυξιακού Σχεδίου για τον Πειραιά, συστήνεται Επιτελική Επιτροπή, την οποία συντονίζει ο γενικός γραμματέας Επενδύσεων και Ανάπτυξης του ΥΠΟΙΑΝ και συμμετέχουν ο γενικός γραμματέας Ναυτιλιακής Πολιτικής του ΥΠΟΙΑΝ, ο νομάρχης, ο δήμαρχος, o πρόεδρος του ΟΛΠ, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Πειραιά, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιά, ο πρόεδρος του ΤΕΙ.

«Η σημερινή συνάντηση για το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του Πειραιά, που περιλαμβάνει το Πρόγραμμα του ΟΛΠ, αποδεικνύει ότι για την κυβέρνηση η προώθηση της ανάπτυξης αποτελεί βασικό πυλώνα της πολιτικής εν μέσω μια πραγματικά δύσκολης οικονομικής περιόδου», υπγράμμισε η κ. Κατσέλη και συμπλήρωσε: «Αποτελεί εχέγγυο ότι με καλά σχεδιασμένες και συντονισμένες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες, και η οικονομική δραστηριότητα μπορεί να αναθερμανθεί και μπορούμε να δώσουμε ένα αξιόπιστο αναπτυξιακό όραμα προς τους πολίτες».

Κατά την ομιλία του στη συνεδρίαση, ο δήμαρχος Πειραιά, Παναγιώτης Φασούλας, σημείωσε χαρακτηριστικά ότι το Ειδικό Αναπτυξιακό Σχέδιο για τον Πειραιά δίνει το φιλί της ζωής στην πόλη και στο λιμάνι.

Το εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο, η επέκταση του λιμανιού για την κρουαζιέρα, το ξενοδοχείο πέντε αστέρων, το μονορέϊλ περιμετρικά του λιμανιού, η ολοκλήρωση της λεωφόρου Ανδρέα Παπανδρέου ως ταχείας κλειστής λεωφόρου μέχρι το λιμάνι, η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ, από το Φάληρο μέχρι το λιμάνι, με δημιουργία ενδιάμεσου σταθμού μετρό στα Καμίνια, το τραμ και το μετρό, η μονοδρόμηση του οδικού δικτύου της πόλης του Πειραιά, η αποπεράτωση και λειτουργία του Πύργου, η ανακατασκευή του ιστορικού Ρολογιού, το νέο Δημαρχείο, η λειτουργία του νέου Δημοτικού Θεάτρου, η ακτή πολιτισμού στο λιμάνι, το Πανεπιστημιακό και Τεχνολογικό Πάρκο στον ¶γιο Διονύσιο, οι αστικές αναπλάσεις στο κέντρο και τις γειτονιές του Πειραιά είναι τα έργα που θα αλλάξουν την πόλη και το λιμάνι, είναι τα έργα που θα διαμορφώσουν τον Πειραιά του 21ου αιώνα, υποστήριξε στην ομιλία του ο κ. Φασούλας και κατέληξε επισημαίνοντας:

«Το Ειδικό Αναπτυξιακό Σχέδιο για τον Πειραιά είναι η τελευταία ευκαιρία για να μη χάσει η Πόλη το τρένο της ανάπτυξης».

Για διπλό μήνυμα μέσω του αναπτυξιακού σχεδίου έκανε λόγο από την πλευρά του ο νομάρχης Πειραιά κ. Μίχας.

Όπως είπε, «το πρώτο μήνυμα είναι ότι πρέπει να δημιουργήσουμε όλοι αντίβαρα στην κρίση» και εξέφρασε την ικανοποίησή του που ο πρώτος αναπτυξιακός σχεδιασμός μετά την ανακοίνωση των αναπόφευκτων σκληρών μέτρων της κυβέρνησης είναι αυτός για τον Πειραιά.

«Το δεύτερο μήνυμα», πρόσθεσε, «είναι ότι σήμερα η Πολιτεία ξεκινά να αποπληρώνει ένα ανεξόφλητο γραμμάτιο για τον ευρύτερο Πειραιά».

Το λιμάνι του Πειραιά δεν μπορεί να είναι αποκομμένο, δεν μπορεί να λειτουργεί για ζητήματα αναπτυξιακά χωρίς να διαβουλεύεται με την τοπική αυτοδιοίκηση και τους δήμους με τους οποίους γειτνιάζει, τον Πειραιά, τη Δραπετσώνα, το Κερατσίνι, το Πέραμα, τον ευρύτερο Πειραιά, επεσήμανε ο κ. Μίχας και χαρακτηριστικά ανέφερε πως μέχρι σήμερα οι δήμοι του Πειραιά και ο ΟΛΠ θύμιζαν δύο ξένους στην ίδια πόλη. Σύμφωνα με τον νομάρχη, το Ειδικό Αναπτυξιακό Σχέδιο σηματοδοτεί το ενδιαφέρον της κυβέρνησης να ανατραπεί αυτή η σχέση, να ανατραπεί ο μονοδιάστατος ρόλος του Πειραιά.

Όπως ανέφερε ο κ. Μίχας, η άμεση εμπλοκή της Νομαρχίας Πειραιά στο Ειδικό Αναπτυξιακό Σχέδιο έγκειται στα εξής έργα:

1. Στην υλοποίηση του έργου της διάσωσης, προστασίας και ανάδειξης της Ηετιώνειας Πύλης στο Καστράκι της Δραπετσώνας.

2. Στην δημιουργία Πολιτιστικής Ακτής στην Ακτή Βασιλειάδη σε συνεργασία με τον ΟΛΠ

3. Στην αξιοποίηση του χώρου των Λιπασμάτων έκτασης 660 στρεμμάτων.

Στη δημιουργία Κεντρικής Ιπποδάμειας Αγοράς Πειραιά.

Επιπρόσθετα, ο νομάρχης αναφέρθηκε στην ανάγκη άμεσης προώθησης και υλοποίησης των συγκοινωνιακών έργων, όπως είναι η συγκοινωνιακή σύνδεση του Πειραιά με τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του ΟΛΠ με το Θριάσιο και της Λεωφόρου Ανδρέα Παπανδρέου, όπως επίσης και η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ.

Τέλος, η νομαρχία έθεσε στο τραπέζι το θέμα της σύστασης Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης κατά το πρότυπο των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ.

Προτεινόμενα για εσάς