Σε λειτουργία τέθηκε η υπηρεσία Ηλεκτρονικής Υποβολής των Δηλώσεων Στοιχείων Ακινήτων (έντυπο Ε9) έτους 2010.
Η Υπηρεσία απευθύνεται σε όσα φυσικά ή νομικά πρόσωπα έχουν μεταβολές στην περιουσιακή τους κατάσταση ακινήτων, που έγιναν εντός του έτους 2009, καθώς και όσα φυσικά πρόσωπα έχουν μεταβολές στην οικογενειακή τους κατάσταση και υποχρεούνται στην υποβολή Ε9 εξ αυτού του λόγου.
Η πρόσβαση στην υπηρεσία είναι εφικτή από το δικτυακό τόπο www.gsis.gr με την επιλογή «Ε9».
Οι ενδιαφερόμενοι που προτίθενται να χρησιμοποιήσουν τη νέα υπηρεσία, πρέπει να συμπληρώσουν προηγουμένως τη δήλωσή τους, είτε με τη χρήση του σχετικού προγράμματος της Γ.Γ.Π.Σ. (το οποίο μπορείτε να βρείτε στην ενότητα «Ελεύθερα Προγράμματα της Γ.Γ.Π.Σ. για τους χρήστες» της πρώτης σελίδας του δικτυακού τόπου www.gsis.gr) είτε με χρήση δικού τους προγράμματος (που πρέπει να πληροί τις προδιαγραφές στην ίδια ενότητα).
Σημειώνεται ότι για το έτος 2010 που υπάρχουν δύο εκδόσεις του προγράμματος της Γ.Γ.Π.Σ.:
Η έκδοση σε περιβάλλον Windows (περίπου 4 ΜΒ), η οποία περιέχει και το πλήρες ευρετήριο νομών, δήμων και οδών
Η έκδοση σε Java (περίπου 4,8 ΜΒ), η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από χρήστες όλων των λειτουργικών συστημάτων (Linux, Mac OS X αλλά και Windows). Η έκδοση αυτή δεν περιέχει το ευρετήριο δήμων και οδών αλλά ο χρήστης πρέπει να εισάγει μόνος του τις αντίστοιχες πληροφορίες.
Για τη χρήση της υπηρεσίας υποβολής, είναι απαραίτητη η απόκτηση κωδικών πρόσβασης στο σύστημα TAXISnet (αν κάποιος είναι ήδη πιστοποιημένος χρήστης δεν χρειάζεται νέους κωδικούς). Στο σύστημα TAXISnet μπορεί να πιστοποιηθεί κάθε φορολογούμενος, συμπληρώνοντας τη φόρμα εγγραφής που θα βρει ακολουθώντας τη διαδρομή: www.taxisnet.gr - «Εγγραφή νέου Χρήστη»
Οι ενδιαφερόμενοι που δεν διαθέτουν κωδικούς ή τους έχουν χάσει, πρέπει να έχουν υπόψη ότι απαιτείται χρονικό διάστημα 3-5 εργασίμων ημερών από την υποβολή της φόρμας εγγραφής ή την αίτηση επαναχορήγησης μέχρι την παραλαβή των κωδικών τους.
Υπενθυμίζεται ότι η υποβολή της Δήλωσης Ε9 είναι ανεξάρτητη από την υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος. Κατά συνέπεια, η ηλεκτρονική υποβολή της Δήλωσης Ε9, δεν απαιτεί ούτε προϋποθέτει την ηλεκτρονική υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι οι Δηλώσεις Ε9 μπορούν να υποβάλλονται και μέσω των ΚΕΠ προσκομιζόμενες σ’ αυτά σε χειρόγραφη – έντυπη ή μαγνητική μορφή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΔΙΑΔΠ/Ε/1000/2005 (ΦΕΚ 692/Β/2005) απόφαση. Στην περίπτωση της χειρόγραφης – έντυπης μορφής, ειδικά στα ΚΕΠ τοπικής αρμοδιότητας Υπερνομαρχίας Αθηνών – Πειραιώς και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης, η διαδικασία θα πραγματοποιείται για μέχρι και πέντε (5) εγγραφές ακινήτων στη δήλωση Ε9.
Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο γραφείο υποστήριξης της υπηρεσίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] ή στο τηλεφωνικό κέντρο 210-48.02.552 κάθε εργάσιμη ημέρα από 8:00 έως 18:00.