Δ.Ρέππας: Επώδυνες αποφάσεις αν δεν «ξεκολλήσει» το Μετρό Θεσσαλονίκης

Τρίτη, 06 Ιουλίου 2010 11:39
UPD:17:12

Επώδυνες και ρεαλιστικές αποφάσεις σε περίπτωση που δεν αποδώσουν οι προσπάθειες για την ανάταξη του έργου του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο του σταθμού Πανεπιστήμιο.

A- A A+

Επώδυνες και ρεαλιστικές αποφάσεις σε περίπτωση που δεν αποδώσουν οι προσπάθειες για την ανάταξη του έργου του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο του σταθμού Πανεπιστήμιο.

Την ξενάγηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου στο εργοτάξιο και την ενημέρωση για τα πολύπλοκα ζητήματα του Μετρό έκανε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ Χρήστος Τσίτουρας και ο διευθυντής έργου Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης.

«Κάναμε και κάνουμε μεγάλη προσπάθεια για να αναστρέψουμε την εικόνα σε όλα τα επίπεδα υλοποίησης του έργου διοικητικό, οργανωτικό, διαχειριστικό, τεχνικό, οικονομικό», δήλωσε ο κ. Ρέππας για να προσθέσει με με κατηγορηματικό τρόπο: «Αν οι προσπάθειες για ανάταξη αυτού του παγιδευμένου έργου δεν αποδώσουν θα πάρουμε επώδυνες και ρεαλιστικές αποφάσεις για όλους μας. Η διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο κατασκευής βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά η ώρα της ολοκλήρωσης έχει φτάσει στο τέλος. Οφείλουμε να πάρουμε γενναίες αποφάσεις για το μέλλον του έργου, για την ίδια την πόλη.»

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό υποστήριξε πως «ο χρονικός εκτροχιασμός του Μετρό της Θεσσαλονίκης οφείλεται κυρίως στην μακρoχρόνια αρχαιολογική ανασκαφή, όπου μάλιστα στα εργοτάξια στο κέντρο της πόλης αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2013».

«Η Αττικό Μετρό ΑΕ έχει ήδη επιταχύνει τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά όλους τους τομείς του έργου και πλέον στόχος είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2014. Όμως το κατά πόσο είναι ρεαλιστικός αυτός ο στόχος θα εξαρτηθεί κυρίως από την συμπεριφορά του Αναδόχου στις επόμενες ημέρες», συμπλήρωσε ο κ. Τσίτουρας.

Ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων επισήμανε ακόμη ότι το Μετρό δεν σταματά με την ολοκλήρωση του Βασικού Εργου (13 σταθμοί – 9.6 χλμ) αλλά συνεχίζεται προς Καλαμαριά (5 σταθμοί – 4,8 χλμ) όπου σε εξέλιξη βρίσκεται ο σχετικός διαγωνισμός, προς Σταυρούπολη (5 σταθμοί – 5 χλμ) όπου σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι μελέτες του έργου, προς Εύοσμο (4 σταθμοί) όπου οι μελέτες βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο και τέλος προς Αεροδρόμιο όπου εξετάζεται η δυνατότητα κατασκευής της επέκτασης με μέσο σταθερής τροχιάς τύπου Monorail.

ΝΔ: Το ΠΑΣΟΚ παραπλανούσε επί χρόνια το λαό

«Δεν ξεχνάμε ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης αναφερόταν συνεχώς ως εξαγγελία από τον κ. Ανδρέα Παπανδρέου μέχρι το κ Κώστα Σημίτη», δήλωσε εκ μέρους της ΝΔ ο αρμόδιος τομεάρχης Μ. Χαλκίδης.

«Το ΠΑΣΟΚ παραπλανούσε όλο το λαό της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδος, ότι το Μετρό θα αρχίσει. Θα άρχιζε το 1996 και άρχισε από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Το 2004 δημοπρατήθηκε και στις 6 Απριλίου 2006 υπογράφηκε η σύμβαση», πρόσθεσε.

«Κατ' αρχήν, δεν γνωρίζουμε καμία τυπική αλλαγή του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης του έργου το 2012, παρά μόνο δηλώσεις περί εγκαινίων του Μετρό Θεσσαλονίκης σε μία τετραετία που εξέφρασε στο πλαίσιο ημερίδας του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας στις 8-2-2010, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης», συμπλήρωσε ο κ. Χαλκίδης και κατέληξε:

«Δεν χρειάζεται να υπενθυμίσουμε στον Υπουργό ότι τα Μηχανήματα Ολομέτωπης Κοπής (ΤΒΜ) βρίσκονται σταματημένα στη διασταύρωση Σιντριβανιού. Το πρώτο από το Νοέμβριο 2009 και το δεύτερο από τον Ιανουάριο 2010, δηλαδή επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ.

Προτεινόμενα για εσάς