Πτώση της τάξης του 5% σημειώθηκε το 2009 στις πωλήσεις των προϊόντων πολυμέσων και κινητής τηλεφωνίας μέσω των αντίστοιχων καταστημάτων, όπως προκύπτει από Κλαδική Μελέτη που πρόσφατα εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.
Σύμφωνα με την ICAP, η ελληνική αγορά χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη έντονου ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων, ο οποίος εστιάζεται σε διάφορα επίπεδα (τιμολογιακή πολιτική, πιστωτικές διευκολύνσεις, γεωγραφική επέκταση, διαφημιστική προβολή κλπ).
Χαρακτηριστικό του κλάδου είναι επίσης η έντονη γεωγραφική εξάπλωση των αλυσίδων καταστημάτων. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στη μελέτη, η ταχεία ανάπτυξη των δικτύων πωλήσεων των αλυσίδων έχει ως αποτέλεσμα τη συνύπαρξη καταστημάτων διαφορετικών εταιρειών σε ελάχιστη απόσταση μεταξύ τους, σε εμπορικές περιοχές των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας, με άμεση απόρροια την εμφάνιση έντονα ανταγωνιστικών συνθηκών.
Βάσει έρευνας, περίπου 25 επιχειρήσεις εκμετάλλευσης αλυσίδων συγκεντρώνουν αριθμό καταστημάτων λίγο πάνω από 2.800. Ειδικότερα, τα καταστήματα με προϊόντα κινητής/σταθερής τηλεφωνίας ξεπερνούν τα 1.800, αναπτυσσόμενα κυρίως με τη μέθοδο franchising από τις ίδιες τις εταιρείες-παρόχους σύνδεσης κινητής τηλεφωνίας.
Οι συνολικές πωλήσεις των αλυσίδων καταστημάτων πολυμέσων και κινητής τηλεφωνίας παρουσίασαν ανοδική πορεία την περίοδο 2002-2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 12%. Το 2009, ωστόσο, οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,8%.
Ειδικότερα, οι λιανικές πωλήσεις μόνο μέσω των δικτύων καταστημάτων πολυμέσων (δεν περιλαμβάνονται δηλαδή οι πωλήσεις των εταιρειών-παρόχων συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας) σημείωσαν πτώση περίπου 2% το 2009.