Το «πράσινο φως» έδωσαν το ΚΥΣΕΑ και η διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων στη σύμβαση για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την ThyssenKrupp Marine Systems στην Abu Dhabi Mar.
Σειρά έχει η κατάθεση στη Βουλή του κυρωτικού νομοσχέδιο για τη μεταβίβαση του 75,1% των ναυπηγείων, με στόχο η συμφωνία να τεθεί σε ισχύ μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2010.
Την ικανοποίησή του για την έγκριση της μεταβίβασης εξέφρασε με δηλώσεις του ο υπουργός Εθνικής ¶μυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, τονίζοντας ότι με την εξέλιξη αυτή κόβεται ένας «γόρδιος δεσμός που ταλαιπωρούσε το Δημόσιο επί δέκα χρόνια».
«Αυτή τη στιγμή έχουμε αποκτήσει εγγυήσεις, τα υποβρύχια περιέρχονται στο Πολεμικό Ναυτικό και πιάνουν τόπο δύο δισεκατομμύρια ευρώ που είχε πληρώσει το δημόσιο τα προηγούμενα χρόνια, δίχως να έχει πάρει στα χέρια του τίποτα στην πραγματικότητα», υπογράμμισε, ενώ έκανε λόγο για «νέα ατμόσφαιρα στο δημόσιο βίο», αφού, όπως είπε, η σύμβαση περιβάλλεται από θεσμούς διαφάνειας.
Σημείωσε ακόμη ότι η διαδικασία αυτή εφαρμόζεται για πρώτη φορά και ότι η Βουλή είναι στο επίκεντρο της προσπάθειας, «έτσι ώστε οι πάντες να γνωρίζουν τα πάντα και να σπάσει ο αδιανόητος φαύλος κύκλος, όπως είπε, που δηλητηριάζει το δημόσιο βίο».
«Απολύτως διασφαλισμένοι οι εργαζόμενοι»
Διαβεβαίωσε δε ότι οι εργαζόμενοι, είναι απολύτως διασφαλισμένοι καθώς εφαρμόζεται η εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία ανεξαιρέτως, ενώ ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία διαδικασία ομαδικών απολύσεων ούτε κάποιο ειδικό προνόμιο για τους νέους ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Ερωτηθείς εάν οι εργαζόμενοι επηρεάζονται από την παύση της μη στρατιωτικής λειτουργίας των ναυπηγείων δήλωσε ότι η νέα ιδιοκτησία ξέρει πολύ καλά ποιοι περιορισμοί έχουν επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, γιατί -όπως είπε- έπρεπε να λυθεί το ζήτημα της επιστροφής των κρατικών ενισχύσεων και επισήμανε ότι στη διαπραγμάτευση με την Κομισιόν μετείχαν όλες οι ενδιαφερόμενες πλευρές.
Σύμφωνα με τις συμβάσεις, για τις οποίες το ΚΥΣΕΑ έδωσε τη συγκατάθεσή του, το 75,1% των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά περνά στην Abu Dadhi Mar και το 24,9% παραμένει στην ThyssenKrupp Marine Systems.
Η κατασκευή των δύο υποβρυχίων θα συνεχιστεί ενώ το ελληνικό δημόσιο διατηρεί το βέτο για τυχόν αλλαγές της μετοχικής σύνθεσης των ναυπηγείων και της σύνθεσης του διοικητικού συμβουλίου.
Τέλος, αναφέρεται ότι θα απορροφηθούν στο ναυπηγείο οι 150 περίπου εργαζόμενοι της παλαιότερα αποσχισμένης εταιρίας τροχαίου υλικού.
Σημειώνεται ότι είχε προηγηθεί την Πέμπτη η οριστικοποίηση του κειμένου του σχεδίου σύμβασης ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση, την ThyssenKrupp Marine Systems και την Abu Dhabi Mar http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1868066 .
«Ο συνολικός διακανονισμός που έχει επιτευχθεί ανοίγει μία νέα σελίδα για το Πολεμικό Ναυτικό για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και όλο τον ελληνικό ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα», ανέφερε σε χθεσινή του ανακοίνωση ο κ. Βενιζέλος και διευκρίνιζε ότι η κυβέρνηση δεν προβαίνει σε καμία νέα παραγγελία υποβρυχίων, αλλά διασώζει παραγγελίες της προηγούμενης δεκαετίας «αντικαθιστώντας τον επιχειρησιακά και οικονομικά ασύμφορο εκσυγχρονισμό δύο παλαιών υποβρυχίων τύπου 209 με την κατασκευή δύο τελευταίας διεθνώς τεχνολογίας υποβρυχίων τύπου 214, με ελάχιστη οικονομική επιβάρυνση σε σχέση με το αμυντικό αλλά και αναπτυξιακό όφελος».
ΚΚΕ: Καταστροφική για τους εργαζομένους η συμφωνία
Από την πλευρά της αντιπολίτευσης, το ΚΚΕ κάνει λόγο για μια συμφωνία, που, σε πλήρη αντίθεση με αυτά που ισχυρίζεται η κυβέρνηση, «είναι καταστροφική για τους εργαζόμενους, τα ναυπηγεία και επιζήμια για τη χώρα και τον στρατιωτικό εξοπλισμό της».
Το διαρκές έγκλημα των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ σε βάρος της ναυπηγικής βιομηχανίας συνεχίζεται».
«Το διαρκές έγκλημα των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ σε βάρος της ναυπηγικής βιομηχανίας συνεχίζεται», παρατηρεί το Κομμουνιστικό Κόμμα και συμπληρώνει ότι «οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης ότι τώρα διορθώθηκαν τα ελαττώματα του υποβρυχίου "Παπανικολής" είναι προκλητικοί και προσβλητικοί για το λαό».
«Το νέο πλήγμα στη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας θα είναι καίριο. Σοβαρότατες θα είναι και οι μακροπρόθεσμες συνέπειες για τον εξοπλισμό του πολεμικού ναυτικού», καταλήγει σχετική ανακοίνωση.
ΛΑΟΣ: Να αναλυθεί σε βάθος οι πτυχές της συμφωνίας
Ο εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ, κ. Κωστής Αϊβαλιώτης χαρακτήρισε την ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων «ζήτημα εξαιρετικής σημασίας» και πρόσθεσε ότι υπάρχουν πολλές πτυχές που πρέπει να ερευνηθούν και να αναλυθούν σε βάθος.
ΣΥΡΙΖΑ: ¶κρως επιζήμια συμφωνία
«¶κρως επιζήμια» για το δημόσιο συμφέρον και την παραγωγική προοπτική της χώρας χαρακτήρισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Παν. Λαφαζάνης τη συμφωνία μεταβίβασης του 75,1% των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Abu Dhabi Mar.
Σε δηλώσεις του με αφορμή την επικύρωση της σύμβασης από το ΚΥΣΕΑ, επισημαίνει: «Η κυβέρνηση του κ. Γ. Παπανδρέου, μετά το μεγάλο πολιτικό και οικονομικό "σκάνδαλο" παράδοσης, με μυθώδη "προίκα", το 2001 των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε γερμανικά συμφέροντα, έρχεται τώρα να κλιμακώσει το ανοσιούργημα εκχωρώντας, με καινούργια χαριστική προικοδότηση, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά στα αραβικά συμφέροντα της Abu Dhabi Mar».
Όπως εξάλλου τονίζει, το κλείσιμο της εμπορικής δραστηριότητας των Ναυπηγείων οδηγεί στην υποβάθμιση και απαξίωσή τους -με ευρύτερες αρνητικές συνέπειες στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη- και τα καταδικάζει σε μια υποτυπώδη λειτουργία, «αποκλειστικά με χαριστικές, κατ' ανάθεση, υπερκερδοφόρες για τους νέους ιδιοκτήτες του, παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού».
«Αντί για ένα νέο παραγωγικό έγκλημα, ο τόπος χρειάζεται ένα ισχυρό, σύγχρονο και αναπτυσσόμενο ναυπηγικό κλάδο», καταλήγει, προτείνοντας παράλληλα την εθνικοποίηση των Ναυπηγείων και την αναβάθμισή τους σε ενιαία δημόσια επιχείρηση.