Αισιόδοξος ότι ο στόχος για έσοδα 1,2 δισ. ευρώ για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής φέτος θα επιτευχθεί, δηλώνει ο ειδικός γραμματέας ΣΔΟΕ Γιαννης Καπελέρης, σε συνέντευξή του στην Καθημερινή της Κυριακής.
Όπως αναφέρει, τα βεβαιωμένα πρόστιμα και οι φόροι από τον ΣΔΟΕ έχουν φτάσει τα 3 δισ. ευρώ και ως το τέλος του χρόνου θα φτάσουν τα 5 δισ. «Ακόμη και αν όλοι προσφύγουν στα φορολογικά δικαστήρια θα πρέπει να καταβάλουν το 25% του ποσού, άρα με 5 δισ. πρόστιμα πιάνουμε τον στόχο άνετα», σημειώνει.
Σύμφωνα με τον κ. Καπελέρη, το μεγαλύτερο πρόβλημα στο οποίο οφείλεται η υστέρηση εσόδων είναι η αδυναμία του φοροεισπρακτικού μηχανισμού.
«Οι ΔΟΥ είναι διαλυμένες. Δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμη προϊστάμενοι. Κάποιος που θεωρεί ότι αύριο δεν θα είναι προϊστάμενος δεν λειτουργεί στην κατεύθυνση της συστράτευσης στον κοινό στόχο. Το μοντέλο διάρθρωσης των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών ξεπεράστηκε, πρέπει να αλλάξει. Πρέπει να αξιοποιήσουμε καλύτερα το προσωπικό. Να φτιάξουμε πιο μεγάλες ΔΟΥ καταργώντας μικρές, που δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Υπάρχει μικρός νομός που έχει σήμερα επτά ΔΟΥ και δεν δουλεύει καμία, λόγω έλλειψης προσωπικού. Μπορούν οι επτά να γίνουν τέσσερις και να δουλεύουν πιο σωστά και αποτελεσματικά. Συνολικά υπάρχουν 70 μικρές ΔΟΥ σε όλη την Ελλάδα που δεν έχουν λόγο να υπάρχουν», υπογραμμίζει.
Εν τω μεταξύ, τις προσεχείς ημέρες, όπως σημειώνει ο κ. Καπελέρης, θα γίνει ένα υπηρεσιακό συμβούλιο με θέμα την αξιολόγηση των υπαλλήλων. Θα μετακινηθούν από το ΣΔΟΕ πανελλαδικά περί τα 300 άτομα και θα έρθουν νέα άτομα, νέας υπηρεσιακής ηλικίας.
«Μπορεί κάποιοι να δυσαρεστηθούν. Εγώ είμαι της άποψης ότι δεν είναι σωστό να παραμένουν σε τέτοιους ελεγκτικούς μηχανισμούς υπάλληλοι για 10 και 15 χρόνια. Δημιουργεί εξαρτήσεις, αυξάνει τις πιθανότητες για συναλλαγές κάτω από το τραπέζι. Νομίζω ότι κανένας δεν πρέπει να παραμένει πάνω από πέντε χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, και εγώ και όλοι θα κριθούμε από το αποτέλεσμα», αναφέρει.
Καταγράφοντας τη δράση του ΣΔΟΕ, καταλήγει ότι πάντα υπήρχε πεδίο για ελέγχους και διασταυρώσεις, ωστόσο «η διαφορά είναι ότι τώρα υπάρχει πολιτική βούληση».