Απάντηση Βενιζέλου για τις θέσεις εργασίας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Πέμπτη, 04 Νοεμβρίου 2010 13:38
UPD:15:46
A- A A+

Στα δημοσιεύματα σχετικά με τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας στα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. απάντησε την Πέμπτη ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος, χαρακτηρίζοντας παράδοξο το γεγονός να επανέρχονται τέτοια ζητήματα την ώρα που υπάρχει νέα διοίκηση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και πληρώνονται με από πολύμηνη καθυστέρηση οι εργαζόμενοι.

Το νέο κύκλο δημοσιευμάτων για τις θέσεις εργασίας στα Ναυπηγεία πυροδότησε η χθεσινή ομιλία του νέου ιδιοκτήτη Ισκαντάρ Σάφα προς τους εργαζομένους http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1891735 , ο οποίος ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία ο τομέας επισκευών εμπορικών πλοίων των Ναυπηγείων μέχρι να ξεκαθαρίσει το θέμα με τους περιορισμούς που προβλέπει αρχική απόφαση των αρμοδίων οργάνων της Ευρωπαϊκής Ενωσης. «Στόχος μας είναι να λειτουργήσουμε όλο το ναυπηγείο», τόνισε ο νέος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ζητώντας την ανατροπή της κοινοτικής απόφασης με την οποία περιορίζεται η λειτουργία τους στην κατασκευή και επισκευή μόνο πολεμικών και όχι εμπορικών πλοίων.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος.

«Το θέμα αυτό είναι σε εκκρεμότητα και ζητάμε να μη γίνει αποδεκτός ένας τέτοιος περιορισμός, ώστε να μη τεθεί θέμα και με τις θέσεις εργασίας», ανέφερε σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του σωματείου των 1.300 εργαζομένων Βασίλης Καρακίτσιος.

«Είναι, αν μη τι άλλο, παράδοξο, την ημέρα που εγκαθίσταται μία νέα διοίκηση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, την ημέρα που -επιτέλους- οι εργαζόμενοι μετά από καθυστέρηση μηνών, πληρώνονται και ο Σκαραμαγκάς αποκτά μία νέα προοπτική, να τίθενται, για πολλοστή φορά, ζητήματα τα οποία απαντώνται με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο στο ν.3885/2010, που κύρωσε τη συμφωνία για το μέλλον του Σκαραμαγκά και τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού», παρατήρησε ο υπουργός Εθνικής Αμυνας, τονίζοντας πως στα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. ισχύουν, χωρίς καμία παρέκκλιση, οι κανόνες της εργασιακής και ασφαλιστικής νομοθεσίας.

Στο Σκαραμαγκά πρόσθεσε, «ισχύει ό,τι ισχύει σε κάθε άλλη επιχείρηση που είναι εγκατεστημένη στη χώρα, ό,τι ισχύει σε κάθε άλλη επιχείρηση που έχει ως βασικό αντικείμενό της την εκτέλεση προγραμμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων», όπως και στις περιπτώσεις της Ελευσίνας και του Νεωρίου.

Όπως επεσήμανε ο κ. Βενιζέλος, αυτό που έχει γίνει αντιληπτό, είναι ότι το μέλλον των Ναυπηγείων δεν μπορεί να εξαρτάται μόνον από ελληνικά στρατιωτικά προγράμματα και τώρα, εκτίμησε, «έχουμε και την ευκαιρία, τη δυνατότητα και την υποχρέωση να απευθυνθούμε και στη διεθνή αγορά, ενεργώντας επιτέλους και ως χώρα που πουλάει και δεν αγοράζει απλώς τέτοιου τύπου προγράμματα».

«Αυτό που χρειάζεται η χώρα», κατέληξε ο υπουργός Εθνικής Αμυνας, «είναι μία άλλη αναπτυξιακή, παραγωγική και κοινωνική νοοτροπία. Αυτό φαίνεται ότι δεν το κατανοούν κάποιοι αυτόκλητοι υπερασπιστές των εργαζομένων των Ναυπηγείων, το καταλαβαίνουν όμως πολύ καλά οι ίδιοι οι εργαζόμενοι που ζουν τη διαχρονική περιπέτεια των Ναυπηγείων και συνέπραξαν στην ιδιωτικοποίηση του 2011 και την αγορά των Ναυπηγείων από γερμανικά συμφέροντα, καθώς τότε το 49% των μετοχών το κατείχε ο συνεταιρισμός των εργαζομένων».

Ενιαίο δημόσιο ναυπηγικό τομέα θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ

«Με απαράδεκτη τροπολογία στη Βουλή τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά κατέληξαν από την Abu Dhabi Mar στα χέρια μιας "συνδεδεμένης", αγνώστου συνθέσεως, Λιβανέζικης Εταιρείας του κ. Ι. Σάφα, ενώ επεβλήθη, ταυτόχρονα, μια ιδιόμορφη φορολογική παραγραφή στη Γερμανική διαχείριση των Ναυπηγείων όλα τα προηγούμενα χρόνια», σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΣΥΡΙΖΑ Π. Λαφαζάνης.

«Το πιο τραγικό είναι ότι η μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον κ. Σάφα πραγματοποιήθηκε με περαιτέρω συρρίκνωσή τους και κλείσιμο του εμπορικού τους τμήματος και χωρίς καμία μέριμνα -παρότι τα Ναυπηγεία θα λειτουργούν με κρατικές παραγγελίες- για τη διασφάλιση της εργασίας των εργαζομένων (δεν υπάρχει ούτε καν μια στοιχειώδης ρήτρα απασχόλησης), ενώ οι εργαζόμενοι του τροχαίου υλικού μένουν στο δρόμο, απλήρωτοι από την 1η Μαϊου 2009», συμπληρώνει.

Ο κ. Λαφαζάνης υποστηρίζει ακόμη ότι «αυτήν την ώρα η εναπομείνασα Ναυπηγική Βιομηχανία της χώρας, από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έως τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, εξαιτίας των διαχρονικών επιλογών των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, ακολουθεί πορεία απαράδεκτης συρρίκνωσης, αν δεν κινδυνεύει με χαριστική βολή».

«Σήμερα όσο ποτέ χρειάζεται να αναληφθεί άμεσα μια μεγάλη δημόσια αναπτυξιακή και παραγωγική πρωτοβουλία για ένα ενιαίο δημόσιο ναυπηγικό φορέα που, στο πλαίσιο μιας σχεδιασμένης εθνικής ναυπηγικής στρατηγικής, θα αναλάβει τον έλεγχο, την ανασυγκρότηση, τον εξειδικευμένο προγραμματισμό και την αναβάθμιση των Ναυπηγείων της χώρας με τη διατήρηση και διεύρυνση των θέσεων εργασίας», καταλήγει.

Προτεινόμενα για εσάς