Κονδύλι ενός δισ. ευρώ προβλέπεται στο νέο αναθεωρημένο Επενδυτικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του ΟΛΠ ΑΕ για τα έτη 2011-2015, που εγκρίθηκε από το Δ.Σ. του Οργανισμού και είναι χρηματοδοτούμενο από ιδίους πόρους, δάνεια ΕΤΕΠ και κοινοτικούς πόρους.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιώργος Ανωμερίτης, δήλωσε ότι το νέο επενδυτικό πρόγραμμα είναι εστιασμένο στον Τουρισμό, τον Πολιτισμό και τις υποδομές ποιοτικής εξυπηρέτησης πλοίων και επιβατών.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιώργος Ανωμερίτης.
Σύμφωνα με τον αναθεωρημένο πίνακα των έργων, ματαιώνεται η κατασκευή νέου SILO Δημητριακών στον εμπορικό λιμένα, δαπάνης 4 εκατ. ευρώ (Ηρακλέους), ενώ για τη φορτοεκφόρτωση δημητριακών θα ανακατασκευαστεί και θα χρησιμοποιείται ο πρώην στρατιωτικός προβλήτας.
Για την ανακατασκευή και διαχείριση λιμενοβιομηχανικού έργου (παλαιός ταινιόδρομος) στην «Ακτή Κράκαρη» προκηρύχθηκε ανοιχτός πλειοδοτικός διαγωνισμός. Επίσης, απομακρύνθηκαν όλες οι χρήσεις από τρίτους στο Ικόνιο και στην περιοχή της πρώην Καρβουνόσκαλας, όπου θα κατασκευαστεί σύγχρονο ενιαίο car-terminal.
Εξάλλου, επαναφέρεται για διαβούλευση η πρόταση αναβάθμισης και δημιουργίας νέου σύγχρονου terminal στην περιοχή Λεμονάδικα, ενώ ανατίθεται μελέτη για την κατασκευή υποθαλάσσιας διάβασης πεζών μεταξύ περιοχής Λέοντος (κρουαζιέρας) και Πολιτιστικής Ακτής (Ηετιώνια). Ανατίθεται, επίσης, σε γραφεία κατασκευαστικά και κυκλοφοριακών μελετών η σύνταξη μελέτης για υποθαλάσσια σήραγγα η οποία θα συνδέει το νέο λιμάνι κρουαζιέρας και την Πειραϊκή με την απέναντι Ακτή Δραπετσώνας, με στόχο την κυκλοφοριακή αποφόρτιση του κέντρου του Πειραιά μετά την ολοκλήρωση και λειτουργία της επέκτασης του λιμένος.
Παράλληλα, με την κατασκευή επέκτασης του νοτίου λιμένα (κρουαζιέρα) θα συνταχθεί και η οριστική μελέτη επέκτασης του βόρειου λιμένα για 4 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών ακτοπλοΐας.
Προβλέπεται κατασκευή νέων σταθμών επιβατών στο λιμάνι κρουαζιέρας, ενώ στις 04/01/2011 θα παρουσιαστεί το masterplan της πρότασης η οποία έχει συνταχθεί για τις λειτουργίες της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά.
Επιπλέον, προβλέπεται κατασκευή ανισόπεδης διάβασης που θα συνδέει το Ικόνιο με τον εμπορευματικό χώρο του πρώην ΟΔΔΥ, νέου κτηρίου υπηρεσιών στο χώρο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης Περάματος και νέου ΣΥΚΕ για εξυπηρέτηση των Προβλητών Εμπορευματοκιβωτίων Ι (ΟΛΠ) και II (Cosco).
Τέλος, προβλέπεται κατασκευή νέου ενιαίου κτηρίου Τελωνείων στον πρώην χώρο ΟΔΔΥ και αυτόνομη λειτουργία ISPS στον Εμπορικό Λιμένα εντός του 2011.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ