ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Διακοπή δρομολογίων και αύξηση κομίστρων

Πέμπτη, 23 Δεκεμβρίου 2010 09:31
UPD:13:56

Κατάργηση δρομολογίων και αύξηση των εισιτηρίων προωθεί από το νέο έτος η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλεται για δραστική μείωση των ελλειμμάτων.

A- A A+

Κατάργηση δρομολογίων και αύξηση των εισιτηρίων προωθεί από το νέο έτος η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλεται για δραστική μείωση των ελλειμμάτων.

Στόχος, να καταστεί βιώσιμη η εταιρεία μέσα στο 2011, όπως προβλέπει ο νόμος που ψηφίστηκε τον περασμένο Οκτώβριο στη Βουλή για την εξυγίανση και αναδιάρθρωση του ΟΣΕ.

Όπως ανακοινώθηκε το βράδυ της Τετάρτης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σκοπεύει το επόμενο τρίμηνο να εισαγάγει νέο πλέγμα δρομολογίων, που θα είναι εναρμονισμένο με τις ανάγκες του επιβατικού κοινού και συγκεκριμένα προωθούνται οι εξής δράσεις:

- Η ενίσχυση του σιδηροδρομικού έργου με συμπληρωματικές οδικές μεταφορές, που θα τροφοδοτούν τους σταθμούς του τρένου από μεγάλα αστικά κέντρα. Για πρώτη φορά πόλεις, όπως τα Γιαννιτσά, τα Ιωάννινα και τα Γρεβενά, θα συνδεθούν μέσω λεωφορείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τους σταθμούς τρένου σε Πλατύ και Καλαμπάκα. Επίσης, η Καλαμάτα και η Τρίπολη θα συνδεθούν οδικά με τον σταθμό της Κορίνθου και τον Προαστιακό, αξιοποιώντας έτσι πιο αποτελεσματικά την υπάρχουσα οδική και σιδηροδρομική υποδομή.

- Η απευθείας πρόσβαση της Στέρεας Ελλάδας και της Θεσσαλίας με το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, η οποία θα εξασφαλίζεται με μια απλή μετεπιβίβαση στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), όπου πλέον θα σταματούν με ανταπόκριση στον Προαστιακό όλες οι αμαξοστοιχίες του άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης.

- Η σύνδεση των τρένων με το λιμάνι του Πειραιά, από το καλοκαίρι του 2011 και η ανταπόκριση με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, συνδέοντας έτσι τα νησιά των Κυκλάδων και την Κρήτη με τη Βόρεια και την Κεντρική Ελλάδα.

Πάνω από 55 ευρώ για Αθήνα - Θεσσαλονίκη με Intercity

Όσον αφορά την τιμολογιακή πολιτική, όπως διευκρινίζεται, η τιμή των κοινών αμαξοστοιχιών θα είναι ανταγωνιστική των τιμών των αντίστοιχων δρομολογίων του ΚΤΕΛ. Ενδεικτικά, η τιμή στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Καλαμπάκα από 8,90 διαμορφώνεται στα 15 ευρώ, τη στιγμή που η τιμή του ΚΤΕΛ για το αντίστοιχο δρομολόγιο είναι 17 ευρώ. Το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα διαμορφωθεί στα 39 ευρώ, παρόμοια με το ΚΤΕΛ. Για τα Intercity η τιμή στο δρομολόγιο Αθήνα -Θεσσαλονίκη από 36,30 ευρώ διαμορφώνεται στα 55,20 ευρώ, με χρόνο ταξιδιού λιγότερο των 5 ωρών.

Σύμφωνα εξάλλου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα δρομολόγια που καταργούνται θα αξιολογηθούν για να ενταχθούν και πάλι στο δίκτυο, με την ανάπτυξη θεματικών τρένων προσανατολισμένων σε στοχευόμενες ομάδες επιβατών (π.χ. σχολικές εκδρομές σε Ναύπλιο και Φλώρινα), όπως και τουριστικές διαδρομές σε θρησκευτικούς και πολιτιστικούς προορισμούς.

Από τις αρχές του νέου έτους αναστέλλονται προσωρινά ή διακόπτονται τα δρομολόγια στις γραμμές:

- Αθήνα- Αλεξανδρούπολη - Αθήνα

- Θεσσαλονίκη - Φλώρινα - Θεσσαλονίκη

- Λάρισα - Καλαμπάκα - Λάρισα

- Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα - Πάτρα

- Καλαμάτα - Μεσσήνη - ΤΕΙ - Καλαμάτα

- Κόρινθος - Τρίπολη - Ναύπλιο - Κόρινθος

- Θεσσαλονίκη - Σκόπια - Βελιγράδι - Θεσσαλονίκη

- Θεσσαλονίκη - Σόφια - Βουκουρέστι - Θεσσαλονίκη

- Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη - Θεσσαλονίκη

Παράλληλα, επέρχονται αλλαγές στο πλέγμα των δρομολογίων και συγκεκριμένα:

- Τα δρομολόγια Αθήνας - Θεσσαλονίκης 884 & 885 αναβαθμίζονται σε IC και καταργούνται οι σταθμεύσεις τους σε Αγ. Στέφανο και Αμφίκλεια.

- Τα δρομολόγια IC Express Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιούν σταθμεύσεις στο Πλατύ και στο ΣΚΑ, με το συνολικό χρόνο του δρομολογίου να διαρκεί 4 ώρες και 50 λεπτά.

- Τίθενται σε λειτουργία δύο ζεύγη αμαξοστοιχιών Θεσσαλονίκη - Δίκαια - Θεσσαλονίκη.

- Απλοποιήσεις σταθμεύσεων σε όλα τα δρομολόγια.

Επίσης, θα λειτουργήσουν λεωφορειακές γραμμές, εφόσον υπάρχει ζήτηση:

- Αθήνα - Καλαμάτα - Αθήνα (χωρίς ενδιάμεσες σταθμεύσεις)

- Πλατύ - Γιαννιτσά - Πλατύ (ανταπόκριση με IC Express)

- Καλαμπάκα - Γρεβενά - Ιωάννινα - Καλαμπάκα

- Λαμία - Καρπενήσι - Λαμία

ΚΚΕ: Είδος πολυτελείας οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες

«Οι τεράστιες αυξήσεις που επιβάλλει η κυβέρνηση στα εισιτήρια του ΟΣΕ μετατρέπουν και τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες σε είδος πολυτελείας για τα λαϊκά στρώματα», σχολίασε το ΚΚΕ.

Όπως επισημαίνει το Κομμουνιστικό Κόμμα «οι αυξήσεις φωτιά σε συνδυασμό με την κατάργηση δρομολογίων είναι συστατικό στοιχείο της πολιτικής που οδηγεί στην ιδιωτικοποίησή του σιδηροδρόμου και στην εκποίηση της περιουσίας του».

«Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ», καταλήγει το ΚΚΕ, «ολοκληρώνει την εγκληματική πολιτική που με συνέπεια έως τώρα ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ - ΝΔ προκειμένου να διαμορφωθούν οι κατάλληλοι όροι και προϋποθέσεις για την παράδοση των σιδηρόδρομων σε μονοπωλιακούς ομίλους».

ΣΥΡΙΖΑ: Διπλασιασμός των τιμών στις περισσότερες διαδρομές

Η κυβέρνηση καταδικάζει τη μισή Ελλάδα σε απομόνωση, σχολίασε η βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη, τονίζοντας παράλληλα ότι οι τιμές του πλέον οικονομικού και οικολογικού μέσου διπλασιάζονται στις περισσότερες διαδρομές. Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ καλεί το αρμόδιο υπουγείο, έστω και την τελευταία στιγμή, να αναθεωρήσει και να μην εφαρμόσει καμία απόφαση για νέες περικοπές δρομολογίων και ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις, που θα επιβαρύνουν το κοινό που συνειδητά επιλέγει το τρένο ως μέσο μεταφοράς.

Ακολουθεί η δήλωση της κ. Διώτη:

«Με τον χειρότερο τρόπο επιβεβαίωσαν τους φόβους των πολιτών της Δυτικής Θεσσαλίας οι ιθύνοντες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ανακοινώνοντας ότι από 01.01.2011 η διαδρομή Λάρισα-Καλαμπάκα-Λάρισα αναστέλλεται “προσωρινά” και οι τιμές του πλέον οικονομικού και οικολογικού μέσου μέχρι σήμερα, διπλασιάζονται στις περισσότερες διαδρομές. Δυστυχώς, έχουμε διαπιστώσει και στο παρελθόν, ότι η “προσωρινότητα” σε αυτή την χώρα, μεταφράζεται σε “μονιμότητα”.

Σήμερα αποδεικνύεται περίτρανα τι εννοούσε η κυβέρνηση όταν επαγγελόταν την –μόνο κατ’ επίφαση- εξυγίανση του ΟΣΕ: μετά το νόμο διάλυσης του Οργανισμού, που σπάει σε χίλια κομμάτια τον ΟΣΕ προκειμένου να αποδώσει τα “φιλέτα” του σε χέρια ιδιωτών, που καταργεί το δημόσιο χαρακτήρα του, που ξετίναξε κάθε εργασιακό δικαίωμα των εργαζομένων, που έστειλε ακόμη και τους μηχανοδηγούς σε παντελώς άσχετα με τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους πόστα, σήμερα καταδικάζει τη μισή Ελλάδα στην απομόνωση, κάνοντας λόγο για “ανταγωνιστικότητα”. Ανταγωνιστικότητα για ποιους και με τι κόστος;

Με τα μέτρα που λαμβάνει για την επιχείρηση, για τους εργαζόμενους, για τα “ζημιογόνα” δρομολόγια και τα εισιτήρια, υλοποιεί πρωτοφανείς αντικοινωνικούς σχεδιασμούς σε βάρος του ΟΣΕ, των εργαζομένων και των επιβατών που χρησιμοποιούν το τρένο. Τα περί έκπτωσης στην έγκαιρη προπώληση και στο ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι “παρηγοριά στον άρρωστο”, αφού προηγουμένως έχει καταργηθεί κάθε είδους έκπτωση με κοινωνικά κριτήρια (ΑμεΑ, φοιτητικά, τρίτης ηλικίας κ.α.).

Καλούμε το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έστω και την τελευταία στιγμή να αναθεωρήσει και να μην εφαρμόσει καμία απόφαση για νέες περικοπές δρομολογίων και ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις, που θα επιβαρύνουν το κοινό που συνειδητά επιλέγει το τρένο ως μέσο μεταφοράς.

Από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε και να αγωνιζόμαστε για ένα σύγχρονο, ενιαίο, αναβαθμισμένο και δημόσιο σιδηρόδρομο, απαλλαγμένο από τις πρακτικές της διεφθαρμένης, αδιαφανούς και πελατειακής διαχείρισης, που θα διαδραματίσει ένα νέο μεγάλο αναπτυξιακό, κοινωνικό και οικολογικό ρόλο στη χώρα».

Προτεινόμενα για εσάς