Έγγραφα

Έρευνα: Το brand name «Ελλάδα» με φόντο το προσφυγικόΤετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2016 20:59

Συντελεστές: Πολύμνια Συροπούλου, Λάμπρος Βασιλείου, Αλέξανδρος Θεοχάρης Στο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης, και ενώ η κοινωνική συνοχή στην Ελλάδα δοκιμάζεται, το μεταναστευτικό ζήτημα φαίνεται να προσλαμβάνει τεράστιες διαστάσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, με πολλαπλές επιπτώσεις στην κοινωνική αλλά και οικονομική δομή τους. Το μεταναστευτικό ρεύμα προέρχεται κυρίως από την Συρία, όπου η πλειοψηφία των κατοίκων υπάγεται στο νομικό καθεστώς του πρόσφυγα και ως εκ τούτου βάσει των κανόνων του διεθνούς δικαίου, δικαιούνται πολιτικό άσυλο. Σε αυτούς προστίθενται και μετανάστες από γειτονικές χώρες της μέσης και ευρύτερης Ανατολής, οι οποίοι εισέρχονται παράνομα στη χώρα. Μέχρι στιγμής, η επίσημη στάση του ελληνικού κράτους φαίνεται να προκρίνει το ανθρωπιστικό στοιχείο, προχωρώντας στη διάσωση και περισυλλογή των μεταναστών εντός των θαλάσσιων συνόρων της, και στη συνέχεια εξασφαλίζοντάς τους προσωρινή τροφή και στέγη.