Επιμέλεια: Αντώνης Τσιμπλάκης, Γιώργος Γεωργίου, Πάρης Τσιριγώτης

Οι κερδισμένοι της Wall Street

Τετάρτη, 15 Ιουνίου 2022 10:02
UPD:10:03
A- A A+

Του Γιώργου Γεωργίου, [email protected]

«Ακτινογραφία» στις εισηγμένες ελληνικών συμφερόντων

Από τις 22 ναυτιλιακές μετοχές ελληνικών συμφερόντων στο αμερικανικό χρηματιστήριο, οι 13 έκλεισαν από το ξεκίνημα του 2020 έως και το Μάιο του 2022 με κέρδη

Σε ευθυγράμμιση με την πορεία των ναυλαγορών βρίσκονται οι μεταβολές των μετοχών των Ελλήνων εφοπλιστών στη Wall Street τα τελευταία δύο χρόνια. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία που μελέτησε η «Ν» από το ξεκίνημα του 2020 έως και το Μάιο του 2022, οι κλάδοι των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων σημείωσαν σημαντική ανάπτυξη, ενώ, στον αντίποδα, πτωτικά κινήθηκε το σύνολο των εισηγμένων με δραστηριότητα στα δεξαμενόπλοια. Συνολικά, από τις 22 ναυτιλιακές μετοχές ελληνικών συμφερόντων στο αμερικανικό χρηματιστήριο (δεν υπολογίζονται οι δύο spin-offs που ιδρύθηκαν μέσα στο 2021), οι 13 έκλεισαν το εξεταζόμενο διάστημα με κέρδη και οι 9 με απώλειες. Παρατηρώντας την επίδοση των μετοχών ανά κλάδο, συμπεραίνεται ότι περισσότερο ωφελημένοι εμφανίζονται οι εφοπλιστές με στόλο containerships. Άλλωστε, πρόκειται για έναν κλάδο στον οποίο τα ναύλα «εκτοξεύτηκαν» από το δεύτερο μισό του 2020, αποφέροντας «εκρηκτικά» κέρδη στις εταιρείες. Οι ελληνικές εισηγμένες κερδίζουν 16,3% έως και 800%.

Ακολουθούν οι μετοχές των πλοιοκτητών με στόλο bulk carriers. To 2021 ήταν χρονιά ρεκόρ για τον κλάδο, με τα ναύλα να παραμένουν σε ιδιαίτερα ικανοποιητικά επίπεδα και αυτό το πρώτο μισό του 2022. Η πλειονότητα των μετοχών σημείωσε άνοδο άνω του 70% από το 2020 έως και το Μάιο του τρέχοντος έτους, ενώ καταγράφονται και περιπτώσεις εισηγμένων με κέρδη μεγαλύτερα του 150%. Αντιθέτως, στα δεξαμενόπλοια η εικόνα είναι διαφορετική, καθώς η ναυλαγορά υπέστη σημαντικές απώλειες μετά το πρώτο τρίμηνο του 2020 και μέχρι τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η οποία «πυροδότησε» τα ναύλα στα μικρότερα μεγέθη. Οι ελληνικές εισηγμένες του κλάδου καταγράφουν απώλειες από 41,83% έως και 96,38%. Στα υγραεριοφόρα (LNG-LPG carriers), η εικόνα είναι μικτή, με τις μισές μετοχές να καταγράφουν κέρδη από 13,05% έως και 71,36% και τις άλλες μισές να χάνουν από 30,64% έως και 66,41%. Καθώς, όμως, το LNG αναλαμβάνει αναβαθμισμένο ρόλο στη νέα ενεργειακή πραγματικότητα, αναλυτές εκτιμούν ότι τα ναύλα της αγοράς και κατ’ επέκταση οι μετοχές θα σημειώσουν ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. Ακολουθεί η αναλυτική παρουσίαση των 24 ναυτιλιακών εισηγμένων εταιρειών ελληνικών συμφερόντων στο αμερικανικό χρηματιστήριο.

Star Bulk Carriers Πριν από 16 χρόνια συστάθηκε η Star Bulk Carriers, συμφερόντων Πέτρου Παππά. Σήμερα, ελέγχει έναν υπερμεγέθη στόλο, ο οποίος αποτελείται από 128 βαπόρια μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, συνολικής χωρητικότητας άνω των 14 εκατ. dwt. «Ο στόλος μας είναι διαφοροποιημένος με ιδανικό τρόπο και μας δίνει πρόσβαση σε όλο το φάσμα του ξηρού φορτίου» έχει πει ο πρόεδρος της εταιρείας, Hamish Norton. Η διοίκηση της Star Bulk είναι ανοιχτή σε περαιτέρω εξαγορές. Όπως ειπώθηκε σε διαδικτυακό συνέδριο στις αρχές του έτους, εάν διαμορφωθούν οι κατάλληλες συνθήκες και προκύψει η δυνατότητα αγοράς κάποιου στόλου, τότε θα κινηθούν ενθουσιωδώς προς αυτήν την κατεύθυνση. Υπενθυμίζεται ότι από το ξεκίνημα του 2019 έχουν αγοραστεί 58 πλοία, μέσω έκδοσης μετοχών. Η εταιρεία σημείωσε εξαιρετικά αποτελέσματα το 2021. Συγκεκριμένα, τα έσοδα έφτασαν το 1,42 δισ. δολάρια και τα κέρδη τα 680,5 εκατ. δολάρια. Σημειώνεται, τέλος, ότι η Star Bulk Carriers, μαζί με την Oldendorff Carriers, καθώς και δύο μεταλλουργικούς κολοσσούς, τις BHP και Rio Tinto, και με επικεφαλής το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ, υπέγραψαν επιστολή προθέσεων προκειμένου να αναπτύξουν έναν «πράσινο» θαλάσσιο διάδρομο για τη μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος μεταξύ Αυστραλίας και Ασίας. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής διαμορφώθηκε στα 3,15 δισ. δολάρια στις αρχές του Μάη.

Costamare Συνολικά 48 χρόνια ιστορίας μετρά η Costamare, συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου. Η εταιρεία διαχειρίζεται έναν διαφοροποιημένο στόλο, ο οποίος αποτελείται από 76 containerships, συνολικής χωρητικότητας περίπου 557.000 TEUs, και 46 bulk carriers, συνολικής χωρητικότητας 2,49 εκατ. dwt. Σε αυτούς τους αριθμούς συμπεριλαμβάνονται πέντε containerships και ένα bulk carrier, για τα οποία υφίστανται συμφωνίες πώλησης. Παράλληλα, η ναυτιλιακή «τρέχει» ναυπηγικό πρόγραμμα για έξι containerships, χωρητικότητας 85.000 ΤΕUs, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2024. Η εταιρεία έκανε ένα εντυπωσιακό άνοιγμα στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου το 2021, αποκτώντας second hand τονάζ μικρού και μεσαίου μεγέθους, μέσης ηλικίας 11 ετών. Συνολικά, πέρυσι φέρεται να δαπάνησε περισσότερα από 750 εκατ. δολάρια για μεταχειρισμένα πλοία. Η δραστηριότητα σε δύο κλάδους με εξαιρετικά ναύλα τα τελευταία σχεδόν δύο χρόνια απέφερε κέρδη ρεκόρ το πρώτο τρίμηνο του 2022. Συγκεκριμένα, τα κέρδη «σκαρφάλωσαν» στα 115,4 εκατ. δολάρια, έναντι 60,5 εκατ. δολαρίων το ίδιο διάστημα του 2021. Υπενθυμίζεται ότι η Costamare ήταν η πρώτη εταιρεία του ελληνικού εφοπλισμού η οποία εισήγαγε ομόλογο στο Χρηματιστήριο Αθηνών, αντλώντας 100 εκατ. ευρώ, κίνηση που αναθέρμανε το ενδιαφέρον των εφοπλιστών για την εγχώρια κεφαλαιαγορά. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής ανερχόταν στις αρχές Μαΐου σε 1,82 δισ. δολάρια.

Danaos Corporation Το 1963 «ήρθε στη ζωή» η Danaos από τον Δημήτρη Κούστα, πατέρα του τωρινού επικεφαλής της εταιρείας, Γιάννη Κούστα. Η ναυτιλιακή είναι ένας από τους μεγαλύτερους «παίκτες» στην αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ελέγχοντας 77 βαπόρια, συνολικής χωρητικότητας 479.589 TEUs, συμπεριλαμβανομένων των υπό ναυπήγηση μονάδων. Μετά από κινήσεις απόκτησης second hand πλοίων, η εταιρεία αποφάσισε φέτος να κάνει το βήμα παραπάνω και να επενδύσει σε νεότευκτο τονάζ. Αρχικά, στα μέσα Μαρτίου ανακοίνωσε την παραγγελία δύο βαποριών, χωρητικότητας 7.100 TEUs έκαστο, σε κινεζική γιάρδα, τα οποία θα παραδοθούν έως το τρίτο τρίμηνο του 2024. Έναν μήνα μετά παρήγγειλε τέσσερα ακόμη πλοία, χωρητικότητας 7.200 TEUs έκαστο, στη Νότια Κορέα, με την παράδοσή τους να προγραμματίζεται για το πρώτο μισό του 2024. Όλα τα πλοία θα σχεδιαστούν με προδιαγραφές «methanol ready», θα μπορούν, δηλαδή, μετά από μετασκευές να καίνε μεθανόλη. Τα καθαρά κέρδη της Danaos «σκαρφάλωσαν» στο 1,05 δισ. δολάρια το 2021, έναντι 153,5 εκατ. δολαρίων το 2020. Στο τελευταίο τρίμηνο του 2021, τα κέρδη έφτασαν τα 165,9 εκατ. δολάρια από 43,1 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2020. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής έφτασε στις αρχές Μαΐου το 1,82 δισ. δολάρια.

Navios Maritime Partners Έναν ναυτιλιακό «γίγαντα» δημιούργησε μέσα στο 2021 η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου. Η εισηγμένη, η οποία δραστηριοποιείτο στα bulk carriers, απορρόφησε τους βραχίονες containerships και tankers του ομίλου. Αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία ενός διαφοροποιημένου στόλου, ο οποίος, με βάση την ιστοσελίδα της εταιρείας, αποτελείται από 142 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 14,6 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 9,6 ετών. Η εταιρεία, μάλιστα, είναι η μεγαλύτερη του κλάδου στη Wall Street, βάσει μεγέθους του στόλου, η αξία του οποίου προσεγγίζει τα 4,2 δισ. δολάρια. Η ναυτιλιακή ανακοίνωσε μέσα στον Μάιο ότι παρήγγειλε τέσσερα tankers, τύπου LR2, χωρητικότητας 115.000 dwt έκαστο. Κάθε πλοίο θα κοστίσει 58,5 εκατ. δολάρια συν 4,2 εκατ. δολάρια για πρόσθετες βελτιώσεις. Αυτές οι επενδύσεις προστίθενται στις παραγγελίες για τέσσερα containerships (2+2), χωρητικότητας 5.300 TEUs έκαστο, που γνωστοποιήθηκαν στις αρχές του έτους. Συνολικά, το βιβλίο παραγγελιών της Navios σε containerships, bulk carriers και tankers έχει φτάσει τα 18 πλοία. Τα κέρδη της εισηγμένης αυξήθηκαν στα 516,1 εκατ. δολ. στο τέλος του 2021, από ζημιές 68,5 εκατ. το 2020. H κεφαλαιοποίηση της μετοχής «σκαρφάλωσε» τις πρώτες ημέρες του Μάη στα 986,84 εκατ. δολάρια.

Global Ship Lease Τον Δεκέμβριο του 2007 ξεκίνησε τη λειτουργία της η Global Ship Lease, συμφερόντων Γιώργου Γιουρούκου, η οποία εστιάζει στην αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Με βάση στοιχεία μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2022, η εταιρεία ελέγχει 65 containerships, συνολικής χωρητικότητας 342.348 TEUs. Η ετήσια έκθεση του γαλλικού ναυλομεσιτικού οίκου BRS Brokers ανέδειξε ότι η GSL αγόρασε τα περισσότερα μεταχειρισμένα containerships ανάμεσα στους πλοιοκτήτες το 2021 -δεν εξετάζονται οι liners-, ενισχύοντας τον στόλο με 23 βαπόρια, μέσης χωρητικότητας 4.200 TEUs και μέσης ηλικίας 14,9 ετών. H εισηγμένη αύξησε τα έσοδά της κατά 165 εκατ. δολάρια μέσα στο 2021, ενώ υπερτετραπλασίασε την κερδοφορία της. «Ο υψηλής ποιότητας στόλος μεσαίων και μικρότερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μάς έχει φέρει σε θέση να μπορούμε να επωφεληθούμε απ’ αυτό το περιβάλλον, εξασφαλίζοντας πολυάριθμες ναυλώσεις σε διάρκεια και τιμές που είναι πολλαπλάσιες απ’ αυτές που θα ήταν διαθέσιμες πριν από 12-18 μήνες και σε ύψη που ήταν αδιανόητα τα προηγούμενα χρόνια» σχολίασε στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων ο κ. Γιουρούκος. Ο εφοπλιστής είχε κάνει λόγο για ισχυρά θεμελιώδη μεγέθη στην αγορά. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής άγγιζε τα 865,94 εκατ. δολάρια στις αρχές Μαΐου.

Dorian LPG Tο 2002 εισήλθε στην αγορά μεταφοράς LPG η Dorian LPG, συμφερόντων Γιάννη Χατζηπατέρα, αποκτώντας τα πρώτα δύο βαπόρια της. Σήμερα, η εταιρεία διαχειρίζεται έναν στόλο από 22 μοντέρνα VLGCs (very large gas carriers), συνολικής χωρητικότητας περίπου 1,8 εκατ. κυβικών μέτρων και μέσης ηλικίας 7,5 ετών. Η ναυτιλιακή υλοποιεί ευρύ πρόγραμμα επιβράβευσης των μετόχων της. Μέσα στον Μάιο ανακοίνωσε τη διανομή μερίσματος 2,50 δολαρίων ανά μετοχή, επιστρέφοντας πάνω από 100,3 εκατ. δολάρια ως κεφάλαιο στους μετόχους. Τον περασμένο Φεβρουάριο, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ενέκρινε επαναγορά μετοχών έως και 100 εκατ. δολαρίων, μετά την αποπληρωμή μερίσματος, ύψους 40 εκατ. δολαρίων, τον Ιανουάριο. «Πιστεύουμε ότι η Dorian τα κάνει όλα σωστά» σημειώνει η νορβηγική επενδυτική τράπεζα Fearnley Securities, αναφερόμενη στον στόλο, ο οποίος ευθυγραμμίζεται με τις σύγχρονες και μελλοντικές ανάγκες, στον σταθερό ισολογισμό και τις «πολλά υποσχόμενες» προοπτικές της αγοράς LPG, παρά τις αναμενόμενα πολυάριθμες παραδόσεις πλοίων το 2023. Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας υποχώρησαν στα 16,6 εκατ. δολάρια στο τελευταίο τρίμηνο του 2021, έναντι 35,8 εκατ. δολαρίων το ίδιο διάστημα του 2020. H μετοχή της εταιρείας είχε κεφαλαιοποίηση ύψους 692,8 εκατ. δολαρίων στις αρχές Μαΐου.

Safe Bulkers Το 2007 συστάθηκε η Safe Bulkers, συμφερόντων Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Η οικογένεια φυσικά έχει μακρά παράδοση στη ναυτιλία. Σήμερα, ο στόλος αποτελείται από 41 bulk carriers, συνολικής χωρητικότητας άνω των 4 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 10,3 ετών. Παράλληλα, η εισηγμένη «τρέχει» ευρύ ναυπηγικό πρόγραμμα για εννέα βαπόρια, συνολικής χωρητικότητας 0,8 εκατ. dwt, με τις παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες από το δεύτερο τρίμηνο του 2022 έως και το πρώτο τρίμηνο του 2024. Όλα τα βαπόρια είναι ευθυγραμμισμένα με τις προδιαγραφές EEDI-3 και Tier III για λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και οξειδίων του αζώτου και θα καταναλώνουν αρκετά λιγότερο καύσιμο. Σημειώνεται, επίσης, ότι στη διάρκεια του τρέχοντος έτους ενισχύθηκε με δύο μεταχειρισμένα capes, τα Michalis H και Maria. Η Safe Bulkers έκλεισε το 2021 με έσοδα 329 εκατ. δολαρίων από 198,2 εκατ. δολάρια έναν χρόνο πριν, ενώ τα καθαρά της κέρδη διαμορφώθηκαν σε 174,3 εκατ. δολάρια έναντι ζημιών 12,9 εκατ. δολαρίων το 2020. Η εταιρεία, η οποία υλοποίησε εσχάτως επιτυχημένες δοκιμές σε βιοκαύσιμα, εισήγαγε το τρίτο ομόλογο του ελληνικού εφοπλισμού στο Χρηματιστήριο, αντλώντας 100 εκατ. ευρώ. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής εκτιμήθηκε στα 521,87 εκατ. δολάρια τις πρώτες ημέρες του Μάη.

Diana Shipping Συνολικά 49 χρόνια ναυτιλιακής εμπειρίας μετρά η Diana Shipping, στο «τιμόνι» της οποίας βρίσκεται η Σεμίραμις Παληού, κόρη του ιδρυτή Συμεών, πρόεδρος της Helmepa και πρόσφατα εκλεγείσα ως νέο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Global Maritime Forum. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ελέγχοντας 35 τέτοια βαπόρια, όλων των μεγεθών, συνολικής χωρητικότητας περίπου 4,5 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 10,21 ετών. Η ναυτιλιακή αξιοποιεί τις ικανοποιητικές συνθήκες στη ναυλαγορά και κλείνει διαρκώς μακροχρόνιες ναυλώσεις για τα βαπόρια του στόλου. Πρόσφατα η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία πώλησης και επαναναύλωσης για το νεότευκτο capesize Florida, το οποίο παραχωρήθηκε σε ιαπωνική εταιρεία. Η Diana είχε εξαγοράσει το βαπόρι τον Δεκέμβριο του 2021 και τώρα θα το ναυλώσει για μία περίοδο 10 ετών. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, αναμένονται ακαθάριστα έσοδα ύψους 50 εκατ. δολαρίων από τη συναλλαγή. Η Diana Shipping κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 41,1 εκατ. δολαρίων στο τελευταίο τρίμηνο του 2021, έναντι ζημιών 7,4 εκατ. δολαρίων την ίδια περίοδο του 2020. Σε επίπεδο έτους, τα κέρδη έφτασαν τα 57,3 εκατ. δολάρια από ζημιές 134,1 εκατ. δολαρίων το 2020. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής έφτασε τα 461,72 εκατ. δολάρια τις πρώτες ημέρες του Μαΐου.

Capital Product Partners Το 2007 ιδρύθηκε η Capital Product Partners, συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη, στον στόλο της οποίας εντοπίζονται 21 πλοία, εκ των οποίων 11 είναι containerships, 6 LNG carriers και ένα bulk carrier, τύπου capesize, μέσης ηλικίας 8 ετών. Η εισηγμένη έκανε επενδυτικό άνοιγμα στην αγορά μεταφοράς LNG στο δεύτερο μισό του 2021, αποκτώντας τα βαπόρια εταιρείας της οικογένειας Μαρινάκη, σε μία ενδοομιλική συναλλαγή. Το κόστος αγοράς ξεπέρασε το 1,2 δισ. δολάρια, ενώ τα βαπόρια θα είναι ναυλωμένα επί μακρόν με τις BP, Cheniere και Engie Energy. Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν στα 40 εκατ. δολάρια το τελευταίο τρίμηνο του 2021, σημειώνοντας αύξηση 448% από τα 7,3 εκατ. δολάρια της αντίστοιχης περιόδου του 2020. H κάλυψη του στόλου σε ναυλώσεις αγγίζει το 95% το 2022 και το 92% το 2023, σύμφωνα με στοιχεία μέχρι το τέλος του 2021. Σημειώνεται ότι η CPLP ακολούθησε την Costamare και εισήγαγε κι εκείνη ομόλογο μέσω της ελληνικής κεφαλαιαγοράς, από το οποίο άντλησε 150 εκατ. ευρώ. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής έφτασε τα 299,6 εκατ. δολάρια στις αρχές Μαΐου.

GasLog Partners Η θυγατρική του ομίλου συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού, με ειδίκευση στην αγορά μεταφοράς LNG, GasLog Partners, ιδρύθηκε το 2014. Στον στόλο της εταιρείας εντοπίζονται σήμερα 14 LNG carriers, μέσης χωρητικότητας περίπου 158.000 κυβικών μέτρων, τα οποία έχουν ναυπηγηθεί από το 2006 έως και το 2016. Μιλώντας σε αναλυτές, ο CEO της εταιρείας Paolo Enoizi αναφέρθηκε στο πλάνο που έχει καταρτιστεί για την ανανέωση του στόλου. «Αξιολογούμε ευκαιρίες εκσυγχρονισμού σε αυτήν τη δυναμική αγορά» τόνισε, αναφερόμενος συγκεκριμένα στα steamships της εταιρείας, κατασκευής 2006 και 2007. Η GLOP σημείωσε καθαρά κέρδη ύψους 34,9 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2022, έναντι 35,3 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2021 (-1%). Τα έσοδα της εταιρείας υποχώρησαν ελαφρώς στα 85,4 εκατ. δολάρια από 87 εκατ. δολάρια (-2%). Η εταιρεία συγκαταλέγεται ανάμεσα σε αυτές που αναμένεται να ωφεληθούν άμεσα από τη μαζική τάση προς το LNG. Διοικητικά στελέχη είπαν σε αναλυτές ότι μόνο το πρόγραμμα που έχει εξαγγείλει η Ευρώπη προς αντικατάσταση των ρωσικών πηγών ενέργειας θα «πυροδοτήσει» την παραγωγή LNG, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στα FSRUs. Στις αρχές Μαΐου, η κεφαλαιοποίηση της μετοχής έφτασε SΗUTTERSTOCK τα 290,31 εκατ. δολάρια.

Tsakos Energy Navigation Μέλος μιας οικογένειας με «βαριά» ιστορία στην ελληνική ναυτιλία, ο Νικόλας Τσάκος έκανε το 1993 το δικό του βήμα, ιδρύοντας την Tsakos Energy Navigation. «Προσπάθησα να συνδυάσω την παραδοσιακή ναυτιλία με τα καλέσματα των καιρών στη δεκαετία του ’90, όταν άνθιζαν οι νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας. Μέσα από αυτόν τον συνδυασμό προέκυψε η ΤΕΝ, μία startup για τη ναυτιλία» έχει πει ο ίδιος. Σήμερα, η εισηγμένη διαχειρίζεται έναν διαφοροποιημένο στόλο 70 πλοίων, crude tankers, product tankers και LNG carriers, συμπεριλαμβανομένων των υπό ναυπήγηση μονάδων, συνολικής χωρητικότητας 7,9 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 7,5 ετών. Η εταιρεία έχει χαράξει πράσινη στρατηγική, ανανεώνοντας τον στόλο, μέσα από συμφωνίες με ναυπηγεία και πωλήσεις παλαιότερου τονάζ. «Θέλουμε μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας η μεγάλη πλειοψηφία του στόλου μας να είναι εξοπλισμένη με μελλοντικές τεχνολογίες» έχει πει ο δρ Τσάκος. Συγκεκριμένα, έχει ήδη παραγγείλει τέσσερα tankers, τύπου aframax, με μηχανές διπλού καυσίμου και δυνατότητα καύσης LNG. Την ίδια ώρα παραχωρεί πρώτης γενιάς tankers, με τελευταίο παράδειγμα το aframax LR2 Proteas (κατασκευής 2006). Στο τέταρτο τρίμηνο του 2021, η ΤΕΝ κατέγραψε έσοδα 139,1 εκατ. δολαρίων, έναντι 131,6 εκατ. δολαρίων το ίδιο διάστημα του 2020. Η μετοχή είχε κεφαλαιοποίηση ύψους 274,92 εκατ. δολαρίων τις πρώτες ημέρες του Μαΐου.

Seanergy Maritime Holdings Το 2006 συστάθηκε η Seanergy Maritime, συμφερόντων Σταμάτη Τσαντάνη, η οποία διαχειρίζεται στόλο αποκλειστικά μεγάλων bulk carriers, τύπου capesize. Συγκεκριμένα, ελέγχει 17 capes, συνολικής χωρητικότητας περίπου 3 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 12 ετών. Μέσα στο 2021, η ναυτιλιακή υλοποίησε συνολικές επενδύσεις που άγγιξαν περίπου τα 193,2 εκατ. δολάρια, ενισχύοντας τον στόλο με επτά ιαπωνικά φορτηγά πλοία. Το περσινό ήταν και το πιο κερδοφόρο έτος για τη Seanergy. Ειδικότερα, η εισηγμένη ανακοίνωσε κύκλο εργασιών ύψους 153,1 εκατ. δολαρίων, έναντι 63,3 εκατ. δολαρίων έναν χρόνο πριν. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα 53,3 εκατ. δολάρια το 2021, έναντι προσαρμοσμένης ζημίας 22,6 εκατ. δολαρίων το 2020. Ανταποκρινόμενη στο κάλεσμα των καιρών για πράσινη ναυτιλιακή δράση, η εταιρεία διενήργησε τον περασμένο Μάρτιο δοκιμές βιοκαυσίμων σε συνεργασία με έναν εκ των ναυλωτών των πλοίων της, την ιαπωνική NYK Line. «Μέχρι να γίνουν ευρέως διαθέσιμες οι νέες τεχνολογίες τα επόμενα χρόνια, πρέπει να εστιάσουμε στην εφαρμογή λύσεων για τον εν ενεργεία παγκόσμιο στόλο» έχει πει ο κ. Τσαντάνης, ο οποίος έχει δηλώσει πολλάκις απρόθυμος να πάρει το ρίσκο να επενδύσει σήμερα σε νεότευκτα πλοία. Στα 199,71 εκατ. δολάρια έφτασε η κεφαλαιοποίηση της μετοχής στις αρχές Μαΐου.

Castor Maritime Η Castor Maritime του Πέτρου Παναγιωτίδη ξεκίνησε δειλά δειλά με λίγα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου τον Σεπτέμβριο του 2017 και σταδιακά επέκτεινε σημαντικά τον στόλο της. Είναι ενδεικτικό ότι το 2019 εισήχθη στο αμερικανικό χρηματιστήριο με μόλις ένα panamax. Σήμερα, αποτελείται από 29 βαπόρια, συνολικής χωρητικότητας 2,5 εκατ. dwt, εκ των οποίων 20 είναι bulk carriers και 9 tankers. Εξηγώντας την κίνηση επέκτασης στα δεξαμενόπλοια, ο Πέτρος Παναγιωτίδης στάθηκε στην ανάγκη διαφοροποίησης του στόλου, ο οποίος πλέον παρέχει σημαντική κάλυψη έναντι του κυκλικού χαρακτήρα της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Η εταιρεία έκλεισε το 2021 με θετικό πρόσημο, ενώ ολοκλήρωσε και αρκετές συμφωνίες ναυλώσεων το πρώτο διάστημα του τρέχοντος έτους. Συγκεκριμένα, κατέγραψε καθαρά κέρδη 29,2 εκατ. δολαρίων στο τελευταίο τρίμηνο του 2021, έναντι ζημιών 768.912 δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Στο σύνολο του 2021, τα κέρδη ανήλθαν σε 52,2 εκατ. δολάρια, έναντι ζημιών 1,7 εκατ. δολαρίων το 2020. Ο Πέτρος και η Ισμήνη Παναγιωτίδη (ελέγχει την Pavimar), παιδιά του εφοπλιστή Βίλλυ Παναγιωτίδη, είναι εκπρόσωποι της τρίτης γενιάς της οικογένειας. Στις αρχές Μαΐου, η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης διαμορφώθηκε στα 197,74 εκατ. δολάρια.

Euroseas Η Euroseas, η εισηγμένη εταιρεία διαχείρισης των containerships της οικογένειας Πίττα, έλαβε μορφή το 2005. Με ώθηση από την ισχυρή ναυλαγορά και τις αρκετά συμφέρουσες ναυλώσεις που έκλεισε για το μεγαλύτερο τμήμα του στόλου, η εταιρεία αναπτύσσεται πλέον με ραγδαίο ρυθμό. Μετά την παράδοση όλων των πλοίων -νεότευκτων και μεταχειρισμένων-, ο στόλος της θα περιλαμβάνει 25 containerships, συνολικής χωρητικότητας 75.471 TEUs. Συνολικά, το βιβλίο παραγγελιών της ναυτιλιακής αποτελείται από επτά βαπόρια, τα οποία θα παραδοθούν μέχρι το πρώτο μισό του 2024. Τελευταία, η εταιρεία επένδυσε σε feeders, χωρητικότητας 1.800 TEUs έκαστο, τα οποία θα είναι σχεδιασμένα με eco προδιαγραφές, αποδοτικής κατανάλωσης καυσίμου και «LNG ready», δαπανώντας συνολικά περίπου 102 εκατ. δολάρια. Παράλληλα, η Euroseas εξαγόρασε εσχάτως τα μεσαίου μεγέθους Seaspan Manila και Seaspan Melbourne, έναντι συνολικά 37 εκατ. δολαρίων, με χρηματοδότηση αρχικά από κεφάλαια της εταιρείας. Σε αντιστοιχία με τα αποτελέσματα της Eurodry, η Euroseas κατέγραψε τα ισχυρότερα κέρδη στην ιστορία της το τελευταίο τρίμηνο του 2021. Συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 22,6 εκατ. δολάρια στο περσινό τέταρτο τρίμηνο, έναντι 582.837 δολαρίων το ίδιο διάστημα του 2020. Στο ξεκίνημα του Μαΐου, η κεφαλαιοποίηση της μετοχής έφτασε τα 195,06 εκατ. δολάρια.

Dynagas LNG Partners Με στόχο τη διαχείριση πλοίων μεταφοράς LNG η Dynagas LNG Partners, συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου, πήρε μορφή το 2013, από την Dynagas Holdings. Ο στόλος της εισηγμένης αποτελείται σήμερα από 6 LNG carriers, συνολικής χωρητικότητας 914.100 κυβικών μέτρων και μέσης ηλικίας 11,6 ετών. Όλα τα βαπόρια είναι ναυλωμένα επί μακρόν. Το πρώτο πλοίο που θα εξέλθει ναύλωσης είναι το Arctic Aurora, το οποίο θα είναι διαθέσιμο το τρίτο τρίμηνο του 2023. Η εταιρεία είχε έσοδα ύψους 137,7 εκατ. δολαρίων στο τέλος του 2021, βελτιωμένα κατά 600.000 δολάρια σε σχέση με το 2020. Τα καθαρά της κέρδη έφτασαν τα 53,2 εκατ. δολάρια, έναντι 34,05 εκατ. δολαρίων έναν χρόνο πριν. H αυξανόμενη τάση προς το LNG και τις μονάδες FSRUs, καθώς η Δύση προσπαθεί να διαφοροποιήσει τις πηγές ενέργειας μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, αναμένεται να ωφελήσει την εταιρεία. «Βλέπουμε αυξημένο ενδιαφέρον στον χώρο των FSRUs, ιδιαίτερα στην Ευρώπη», είπε ο CEO της εταιρείας, Tony Lauritzen, ενώπιον αναλυτών, στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων για το 2021. Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι η εταιρεία κοιτάζει να μετατρέψει ορισμένα πλοία που θα εξέλθουν από ναυλώσεις τους επόμενους μήνες. Η μετοχή είχε κεφαλαιοποίηση ύψους 122,3 εκατ. δολαρίων στις αρχές Μαΐου.

Eurodry Το 2018 συστάθηκε η Eurodry, συμφερόντων Αριστείδη Πίττα, για να διαχειριστεί ως εισηγμένη τα bulk carriers που μέχρι τότε διαχειριζόταν η έτερη εισηγμένη της οικογένειας, Euroseas. Η εταιρεία ελέγχει έναν στόλο 11 βαποριών, με εστίαση στα μικρομεσαία μεγέθη, συνολικής χωρητικότητας 802.995 dwt. Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτές οι κατηγορίες πλοίων προσφέρουν τις πιο ευέλικτες ευκαιρίες ναυλώσεων. Μάλιστα, μέσα στο 2022 ολοκλήρωσε δύο συναλλαγές μεγέθυνσης του στόλου. Τελευταίο της απόκτημα είναι το panamax Santa Cruz, το οποίο κόστισε 15,75 εκατ. δολάρια, ενώ τον Ιανουάριο αγόρασε το supramax Molyvos Luck, έναντι 21,2 εκατ. δολαρίων. Στόχος είναι, σύμφωνα με τον κ. Πίττα, η διαρκής ανάπτυξη της εταιρείας με την απόκτηση μεσαίου μεγέθους τονάζ. Πέρα από τις κινήσεις αγορών, η ναυτιλιακή κλείνει εσχάτως και αρκετά συμφέρουσες ναυλώσεις, αξιοποιώντας τις συνθήκες στη ναυλαγορά. Tο τελευταίο τρίμηνο του 2021 ήταν το πιο κερδοφόρο στην ιστορία της Eurodry. Ειδικότερα, η εταιρεία κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 16 εκατ. δολαρίων στο τέταρτο τρίμηνο του 2021, έναντι ζημιών 297.110 δολαρίων το ίδιο διάστημα του 2020. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής ανήλθε στα 112,71 εκατ. δολάρια στις αρχές Μαΐου.

StealthGas Πριν από 18 χρόνια ιδρύθηκε η StealthGas, η οποία επικεντρώνεται στο θαλάσσιο εμπόριο μεταφοράς LPG. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που παρουσίασε η εταιρεία, ο στόλος της αποτελείται από 44 LPG carriers, συμπεριλαμβανομένων επτά πλοίων κοινοπραξίας στο νερό και ενός νεότευκτου MGC (medium gas carrier), το οποίο θα παραδοθεί στα μέσα του 2023, συνολικής χωρητικότητας 434.444 κυβικών μέτρων. Η εταιρεία ανανεώνει τον στόλο μέσα από πωλήσεις παλαιότερου τονάζ και παραγγελία νέου. Σε μία από τις κινήσεις που υλοποιήθηκαν το τρέχον έτος, παραχώρησε το Gas Inspiration (κατασκευής 2006), από το οποίο, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, αποκόμισε τίμημα 9,6 εκατ. δολαρίων. Με έσοδα ύψους 150,2 εκατ. δολαρίων και κέρδη ύψους 10,2 εκατ. δολαρίων (χωρίς να υπολογίζονται οι χρεώσεις απομείωσης) έκλεισε το 2021 για την εισηγμένη εταιρεία. Μολονότι μέχρι πρότινος δραστηριοποιείτο και στα tankers, η StealthGas έλαβε στρατηγική απόφαση να γίνει ένας καθαρός «παίκτης» στην αγορά του LPG, προχωρώντας στην ίδρυση spin-off εταιρείας. Μιλώντας στη «Ν» τον περασμένο Μάρτιο, ο κ. Χάρης Βαφειάς είχε αναφερθεί εκτενώς στις κινήσεις πολλών χωρών για εξεύρεση εναλλακτικών ενεργειακών προμηθειών, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, οι οποίες αλλάζουν τον παγκόσμιο εμπορικό χάρτη, επιδρώντας άμεσα στη ναυλαγορά. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής διαμορφώθηκε στα 100,32 εκατ. δολάρια στις αρχές Μαΐου.

Navios Maritime Holdings Η Navios έγινε εισηγμένη οντότητα το 2005, με τη Navios Maritime Holdings να ελέγχει βαπόρια μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση της εταιρείας, ο στόλος της αποτελείται από 36 bulk carriers, χωρητικότητας 3,9 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 9,1 ετών. Η εταιρεία κατέγραψε υψηλότερα του αναμενομένου κέρδη το τέταρτο τρίμηνο του 2021, με ώθηση από τα ναύλα και τις επιχειρήσεις logistics στη Νότια Αμερική. Υπενθυμίζεται ότι η εισηγμένη ελέγχει και διαχειρίζεται το μεγαλύτερο τερματικό για εμπορεύματα ξηρού φορτίου στην Ουρουγουάη και ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια για υγρά φορτία στην Παραγουάη. Ειδικότερα, τα κέρδη ανήλθαν σε 31,8 εκατ. δολάρια, έναντι ζημιών 94,4 εκατ. δολαρίων το ίδιο διάστημα του 2020. Όπως και οι περισσότεροι Έλληνες εφοπλιστές με δραστηριότητα στα bulk carriers, έτσι και η Navios Holdings έκλεισε τους προηγούμενους μήνες αρκετές ναυλώσεις με ελκυστικά τιμήματα. Σε μία από αυτές, το panamax Navios Gemini ναυλώθηκε για ένα έτος στην Cargill International, έναντι 31.000 δολαρίων την ημέρα. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, το εν λόγω πλοίο αποκόμιζε μέχρι τότε 12.255 δολάρια ημερησίως. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής εκτιμήθηκε στα 86,05 εκατ. δολάρια τις πρώτες ημέρες του Μαΐου.

Imperial Petroleum Τον Δεκέμβριο του 2021 ξεκίνησε τη λειτουργία της η Imperial Petroleum, η spin-off εταιρεία που ίδρυσε η StealthGas, συμφερόντων Χάρη Βαφειά. Σύμφωνα με τον κ. Βαφειά, η είσοδος των δεξαμενόπλοιων ως ξεχωριστή εταιρεία στο αμερικανικό χρηματιστήριο ήταν μια επιτυχημένη κίνηση, καθώς η πώληση των πλοίων δεν θα πρόσθετε ιδιαίτερα οφέλη στη StealthGas. «Δεδομένων των διαφορετικής φύσεως ρίσκων που διατρέχουν οι αγορές tankers και gas carriers, η στρατηγική κίνηση διαχωρισμού των περιουσιακών στοιχείων θα δώσει στους μετόχους την ευελιξία να προσαρμόσουν τα ποσοστά τους» σημειώνει η διοίκηση. Σήμερα, η εταιρεία ελέγχει πέντε tankers, συνολικής χωρητικότητας 305.804 dwt, ενώ έχει αποκτήσει ένα ακόμη, το οποίο ανέμενε να παραλάβει μέσα στον Μάιο του τρέχοντος έτους. Όπως έχει γράψει η «Ν», στόχος της εταιρείας είναι να αποκτήσει τουλάχιστον 15 tankers μέχρι το 2023. Προς αυτήν την κατεύθυνση, προχώρησε μέσα στον Μάρτιο σε δημόσια προσφορά, με στόχο την άντληση περίπου 60 εκατ. δολαρίων. Για μία «εξαιρετική πορεία» της Imperial Petroleum από τότε που έγινε ανεξάρτητη εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία έκανε λόγο ο κ. Βαφειάς, μιλώντας ενώπιον αναλυτών, στο πλαίσιο ανακοίνωσης αποτελεσμάτων για το 2021. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής διαμορφώθηκε στα 63,65 εκατ. δολάρια στις αρχές Μαΐου.

Globus Maritime Limited Στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου δραστηριοποιείται η Globus Maritime Limited, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη, η οποία ιδρύθηκε το 2006. Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας είναι ο Γιώργος Φειδάκης, ενώ director, CEO και CFO είναι ο Αθανάσιος Φειδάκης. Σήμερα, η εταιρεία ελέγχει έναν στόλο εννέα bulk carriers, μικρού και μεσαίου μεγέθους, συνολικής χωρητικότητας 626.257 dwt και μέσης ηλικίας 10,2 ετών. Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της εισηγμένης, στόχος είναι η ανάπτυξη του στόλου μέσα από καλά χρονισμένες και επιλεκτικές εξαγορές μοντέρνου τονάζ με τρόπο που να συμβάλλει μακροπρόθεσμα στην αύξηση των εσόδων. Στη διάρκεια του 2021, η εταιρεία παρέλαβε τρία βαπόρια, τύπου kamsarmax, για τα οποία δαπάνησε περισσότερα από 70 εκατ. δολάρια. Τα συνολικά έσοδα της εταιρείας «σκαρφάλωσαν» στα 43,3 εκατ. δολάρια το 2021, έναντι 11,7 εκατ. δολαρίων το 2020, ενώ τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν στα 17,9 εκατ. δολάρια από ζημιές 11,4 εκατ. δολαρίων. Στην τελευταία έκθεση αποτελεσμάτων, η ναυτιλιακή έκανε λόγο για εξαιρετικές εξελίξεις, καθώς γύρισε στην κερδοφορία, μετά από μία παρατεταμένη περίοδο δύσκολων συνθηκών στην αγορά. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής ανήλθε στα 49,81 εκατ. SΗUTTERSTOCK δολάρια στο ξεκίνημα του Μαΐου.

Top Ships Το 1999 ξεκίνησε η πορεία της Top Ships, συμφερόντων Ευάγγελου Πιστιόλη, στην αγορά των δεξαμενόπλοιων. Ακριβώς 22 χρόνια μετά, η εισηγμένη διαχειρίζεται έναν στόλο 10 μοντέρνων eco tankers, μέσης ηλικίας 1,5 έτους. Την υψηλότερη καθαρή κερδοφορία από το 2008 σημείωσε το 2021 η εισηγμένη, παρά την υποτονική ναυλαγορά στα δεξαμενόπλοια το μεγαλύτερο διάστημα του έτους. Ειδικότερα, η εταιρεία σημείωσε καθαρά κέρδη 8,6 εκατ. δολαρίων, έναντι ζημιών 22,8 εκατ. δολαρίων το 2020. Τα έσοδα υποχώρησαν ελαφρώς στα 56,3 εκατ. δολάρια από 60,2 εκατ. δολάρια δύο χρόνια πριν. Στις 4 Μαρτίου 2022, η εταιρεία παρέλαβε το «υψηλών προδιαγραφών» suezmax Eco Oceano (χωρητικότητας 157.000 dwt), το οποίο ναυπηγήθηκε στη νοτιοκορεάτικη γιάρδα Hyundai Samho. Το πλοίο ξεκίνησε να λειτουργεί υπό την ανακοινωθείσα 15ετή ναύλωση. O Ευάγγελος Πιστιόλης υλοποίησε τα μεγαλύτερα deals πωλήσεων πλοίων -βάσει αξίας- μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών το 2021. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη VesselsValue, παραχώρησε εννέα βαπόρια, έναντι 670,8 εκατ. δολαρίων. Πέρυσι τον Μάιο έγινε γνωστό ότι συμφώνησε με τη Frontline για την πώληση έξι υπό ναυπήγηση υπερ-δεξαμενόπλοιων (VLCCs). Τις πρώτες ημέρες του Μαΐου, η κεφαλαιοποίηση της μετοχής εκτιμήθηκε στα 28,3 εκατ. δολάρια.

Pyxis Tankers «Pure player» στα product tankers είναι η Pyxis Tankers, συμφερόντων Βαλέντιου Βαλεντή, η οποία ιδρύθηκε το 2015. Η εταιρεία διαχειρίζεται έναν μοντέρνο στόλο πέντε δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 249.705 dwt και μέσης ηλικίας 8,6 ετών. Στο πλαίσιο ανανέωσης του στόλου, παραχώρησε φέτος δύο βαπόρια, κατασκευής 2010 έκαστο, έναντι συνολικά 8,9 εκατ. δολαρίων. Η εισηγμένη κατέγραψε έσοδα 25,3 εκατ. δολαρίων το 2021, έναντι 21,7 εκατ. δολαρίων το 2020. Η βελτίωση των μεγεθών αποδόθηκε στα υψηλότερα ποσοστά αξιοποίησης του στόλου και στην αυξημένη ενασχόληση των MR tankers στη spot αγορά. Τα ναύλα των product tankers σημειώνουν σημαντική ανάκαμψη μετά τον πόλεμο, σημάδι ότι η αγορά εισέρχεται σταδιακά σε τροχιά ανάπτυξης. «Με το βλέμμα στην επόμενη μέρα, έχουμε έναν μοντέρνο στόλο, μακροπρόθεσμο τραπεζικό δανεισμό και έναν ικανοποιητικό ισολογισμό. Εκτιμούμε ότι η εταιρεία είναι τοποθετημένη για να επωφεληθεί από τις καλύτερες συνθήκες στην αγορά» έχει πει ο επικεφαλής της εταιρείας. Σύμφωνα με τον ίδιο, η Pyxis εστιάζει πλέον στη μείωση του χρέους και στη βελτίωση της ρευστότητας, αλλά και στην ευκαιριακή επέκταση του στόλου. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής διαμορφώθηκε τις πρώτες ημέρες του Μαΐου στα 27,08 εκατ. δολάρια.

OceanPal Σε αντίστοιχη κίνηση με τη StealthGas προχώρησε πέρυσι και η Diana Shipping, θέτοντας σε λειτουργία spin-off εταιρεία για τρία από τα παλαιότερα πλοία του στόλου της. Η OceanPal, στα ηνία της οποίας βρίσκεται η Σεμίραμις Παληού, διαχειρίζεται τρία bulk carriers, εκ των οποίων δύο είναι τύπου panamax και ένα capesize, κατασκευής 2004 και 2005. Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της ναυτιλιακής, ο στόλος βρίσκεται υπό τη διαχείριση των Wilhelmsen Management Limited και Steamship Shipbroking Enterprises Inc. «Η διοίκηση της Diana Shipping εκτιμά ότι η διανομή μίας ξεχωριστής, εισηγμένης εταιρείας ξηρού φορτίου με έμφαση στα παλαιότερα πλοία θα ενισχύσει την αξία των μετόχων, προσφέροντας μεγαλύτερη έκθεση σε βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις, ενώ η Diana θα συνεχίσει να εστιάζει σε μακροπρόθεσμη ανάπτυξη» έχει σχολιάσει η κ. Παληού. Η εταιρεία κατέγραψε κέρδη 134.000 δολαρίων το διάστημα Απριλίου - Δεκεμβρίου 2021, με τα έσοδα από ναυλώσεις για την ίδια περίοδο να εκτιμώνται σε 1,3 εκατ. δολάρια. Στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων, γνωστοποιήθηκε και η διανομή μερίσματος 0,05 δολ. ανά μετοχή, το οποίο κατεβλήθη τον Απρίλιο. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής εκτιμήθηκε στις αρχές Μαΐου στα 17,84 εκατ. δολάρια.

Performance Shipping Το 2010 ιδρύθηκε η Performance Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Παληού, με επικεφαλής την πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου, Αλίκη Παληού. Τον ρόλο του CEO ασκεί ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος. Η ναυτιλιακή διαχειρίζεται σήμερα πέντε δεξαμενόπλοια. Ωστόσο, σε πρόσφατη παρουσίαση σε επενδυτές, γνωστοποίησε ότι σκοπεύει στους επόμενους 12-24 μήνες να αγοράσει ακόμα πέντε πλοία, με ηλικία περίπου τα 12 έτη. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία ολοκλήρωσε στη διάρκεια του 2020 ένα πλάνο πλήρους μετάβασης από την αγορά μεταφοράς containers στα tankers. Τα έσοδα της εισηγμένης ανήλθαν σε 9,6 εκατ. δολάρια το τελευταίο τρίμηνο του 2021, έναντι 7,2 εκατ. δολαρίων το ίδιο διάστημα του 2020. Παράλληλα, οι ζημιές της εταιρείας υποχώρησαν στα 2 εκατ. δολάρια, από 2,5 εκατ. τους τελευταίους τρεις μήνες του 2020. Η διοίκηση της Performance Shipping εκτιμά ότι το περιβάλλον ναύλωσης δεξαμενόπλοιων θα ανακάμψει μεσοπρόθεσμα, υποστηριζόμενο από την αυξανόμενη παγκόσμια ανάγκη για ανεφοδιασμό αργού πετρελαίου. Η αγορά εμφάνισε ισχυρά σημάδια ανάκαμψης, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η οποία, όπως έχει αναφερθεί, ευνοεί κυρίως τα μικρότερα μεγέθη πλοίων μέχρι τώρα. Η μετοχή είχε κεφαλαιοποίηση ύψους 6,78 εκατ. δολαρίων τις πρώτες ημέρες του Μαΐου.

Χρησιμοποιήστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε