Επιμέλεια: Αντώνης Τσιμπλάκης, Γιώργος Γεωργίου, Πάρης Τσιριγώτης

Στον δρόμο προς την Απανθρακοποίηση

Τρίτη, 14 Ιουνίου 2022 13:25
UPD:27/06/2022 16:59
A- A A+

Giosue Vezzuto, Executive Vice President, Marine, RINA

Αν θέλουμε να πετύχουμε, είναι σημαντικό να συνεργαστούμε. Η Ελληνική Επιτροπή Απανθρακοποίησης, που ιδρύθηκε από τον RINA το 2021 παρέχει ένα φόρουμ συνεργασίας, συζήτησης και ανταλλαγής ιδεών, στο οποίο συμμετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι από τον κλάδο.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει δύσκολους στόχους απανθρακοποίησης, σύμφωνα με τις οδηγίες ΙΜΟ2030 και ΙΜΟ2050. Οφείλουμε να αποδεχτούμε πως σήμερα δεν υπάρχει μια πρακτική και βιώσιμη λύση μηδενικού άνθρακα. Αντ’ αυτού, βρισκόμαστε σε ένα προοδευτικό ταξίδι, το οποίο χρήζει μιας πολυπρόσωπης προσέγγισης στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, περιλαμβάνοντας τεχνολογίες, καύσιμα, κανονισμούς, διαχειριστικά θέματα και διαδικασίες. Αν και έχουμε αρκετό δρόμο μπροστά μας, έχει γίνει ιδιαίτερη πρόοδος και πολλές επιλογές είναι υπό συζήτηση - και αυτό είναι το σημαντικό. Δεν γνωρίζουμε πώς θα είναι οι τελικές λύσεις και δεν έχουμε την πολυτέλεια χρόνου να αγνοήσουμε καμία πιθανή τεχνολογία ή εναλλακτικό καύσιμο. Λύσεις που χρησιμοποιούν υπάρχουσες τεχνολογίες και άμεσα διαθέσιμα καύσιμα, όπως το LNG, προσφέρουν τρόπους ουσιαστικής μείωσης των εκπομπών άνθρακα στη βιομηχανία, σήμερα κιόλας, και στο μονοπάτι προς το ΙΜΟ2050. Σημαντική πρόσφατη πρόοδο αποτελεί και η έγκριση επί της αρχής (AiP) μιας διπλού καυσίμου μηχανής για ένα MR Tanker, η οποία χρησιμοποιεί LNG και υδρογόνο. Το LNG χρησιμοποιείται στην παραγωγή υδρογόνου απευθείας επάνω στο καράβι, χρησιμοποιώντας έναν μετασχηματιστή αερίου (gas reformer), καταργώντας την ανάγκη για υποδομές υδρογόνου στο λιμάνι. Είναι ένα τέλειο παράδειγμα πώς αρθρωτές, κλιμακωτές προτάσεις μπορούν να τροφοδοτήσουν τη βιομηχανία με λύσεις, ώστε να προχωρήσουμε στο μέλλον βήμα βήμα. Η τεχνολογία μπορεί να προστεθεί με την πάροδο του χρόνου και να αυξηθεί η ποσότητα υδρογόνου που χρησιμοποιείται ως καύσιμο για το πλοίο.

Τελικά, προσφέρει έναν τρόπο να υπερβούμε, όχι μόνο τους στόχους του ΙΜΟ2030, αλλά και του ΙΜΟ2050, χρησιμοποιώντας τεχνολογία διαθέσιμη σήμερα και επίσης, αν και η ΑiP αφορούσε ένα MR Tanker, δεν υπάρχει λόγος η γενική ιδέα να μην εφαρμοστεί και σε άλλους τύπους πλοίων. Η πρόοδος των τελευταίων ετών στην ψηφιοποίηση είναι μια άλλη σημαντική πτυχή της προσπάθειας για απανθρακοποίηση. Η ψηφιοποίηση των στόλων παρέχει τα δεδομένα που χρειαζόμαστε για να κατανοήσουμε πώς μπορεί να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα. Αν θέλουμε να πετύχουμε, είναι επίσης σημαντικό να συνεργαστούμε. Η Ελληνική Επιτροπή Απανθρακοποίησης, που ιδρύθηκε από τον RINA το 2021, παρέχει ένα φόρουμ συνεργασίας, συζήτησης και ανταλλαγής ιδεών, στο οποίο συμμετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι από τον κλάδο, συμπεριλαμβανομένων πλοιοκτητών, παρόχων τεχνολογίας, σχεδιαστών πλοίων, ναυπηγείων, χρηματοοικονομικών ινστιτούτων και του RINA ως νηογνώμονα. Έχει ήδη δείξει πώς μπορεί να βοηθήσει να γίνουν οι ιδέες πρακτικές. Για παράδειγμα, το derating των μηχανών, κάτι που προσφέρει σημαντική μείωση των εκπομπών, είναι πλέον εφικτό όσον αφορά τη δυνατότητα δοκιμής σε πλήρη ισχύ.

Tι θα περιμένουμε το 2030; Η αποτυχία δεν είναι επιλογή, αλλά ποια τεχνολογία θα παράσχει τις απαντήσεις που χρειαζόμαστε; Κανένας δεν έχει την κρυστάλλινη σφαίρα, και αυτός είναι ένας απ’ τους λόγους που πρέπει να επιδιώξουμε όλες τις επιλογές που έχουμε στη διάθεσή μας. Έχει σημειωθεί πρόοδος και υπάρχουν κάποιες συναρπαστικές τεχνολογίες και κάποια ερευνητικά προγράμματα όπου εάν μπορέσουμε να δημιουργήσουμε το οικονομικό υπόβαθρο και την υποδομή να τα υποστηρίξουμε, θα παράγουμε πράσινα καύσιμα σε τέτοιο κόστος και κλίμακα ώστε να υποστηρίξουν τη διεθνή ναυτιλία. Αυτό απαιτεί τη συμβολή όχι μόνο των ενδιαφερόμενων μερών της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλά και των κυβερνήσεων, των ρυθμιστικών αρχών και της βιομηχανίας ενέργειας. Φυσικά, η απανθρακοποίηση δεν είναι αποκλειστική ευθύνη της ναυτιλίας. Είναι μια διεθνής πρόκληση για όλους τους τομείς. Παράλληλα με τη μακρά ιστορία και εμπειρία στη ναυτιλία, ο RINA έχει την τύχη να είναι σε θέση να εργάζεται σε τομείς όπως η ενέργεια, η κίνηση και οι υποδομές και με πολλές βιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των κλάδων υψηλής ρύπανσης, όπου προσπαθούν να μειώσουν τις εκπομπές και να αυξήσουν τη βιωσιμότητα. Αυτό παρέχει τη δυνατότητα να έχουμε μεγάλη ορατότητα σε εν δυνάμει εφαρμογές τεχνολογίας και κάποιες απαντήσεις σε προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία, που θα μπορούσαν κάλλιστα να προέλθουν και από άλλες βιομηχανίες.

Σύνοψη Έχουν αλλάξει τόσα πολλά τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο σχετικά με την τεχνολογία, αλλά και με τη διεθνή νοοτροπία απέναντι στην απανθρακοποίηση. Για παράδειγμα, αυτό μπορεί να φανεί από τη συμμετοχή σε διεθνείς επιτροπές απανθρακοποίησης, όπου όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη συμμετέχουν ενεργά σε στρατηγικές για την επίτευξη του στόχου για την απαλλαγή από άνθρακα. Πράγματι, o RINA έχει δημιουργήσει μια αποκλειστική Επιχειρησιακή Μονάδα Απανθρακοποίησης για να στηρίξει τις ανάγκες και τη ζήτηση όλων του των πελατών, απ’ όλους τους επιχειρηματικούς τομείς για τις υπηρεσίες που ασχολούνται με την απανθρακοποίηση.

----------

DECARBONIZING SHIPPING

Giosue Vezzuto, Executive Vice President, Marine, RINA

Success takes cooperation, and the Hellenic Decarbonization Committee, founded by RINA in 2021, provides a forum for cooperation, discussion and exchange of ideas, with participation by all shipping industry stakeholders

The shipping industry has to meet tough decarbonization targets, in line with IMO2030 and IMO2050 directives. We ought to accept that today there is no practical nor viable zero carbon solution. On the contrary, we are on a progressive journey, which requires a multifaceted approach to the problems encountered, including technologies, fuels, regulations, management issues and procedures. Although we have a long way to go, what’s important is that much progress has been made and many options are under consideration. We do not know what the final solutions will be, and do not have the luxury of time to ignore any potential technology or alternative fuel. Solutions using existing technologies and readily available fuels, such as LNG, offer ways to substantially reduce carbon emissions in the industry today, in view of achieving IMO2050 targets. Another significant progress is the recent approval in principle (AiP) of a dual fuel engine for an MR Tanker, which uses LNG and hydrogen. LNG is used in the production of hydrogen directly onboard using a gas reformer, thus eliminating the need for hydrogen infrastructure in ports. It is a perfect example of how modular, scalable proposals can power the industry with solutions so that we can move forward step by step. The technology can be added over time to increase the amount of hydrogen used as ship fuel. Ultimately, it offers a way to surpass not only the IMO2030 but also the IMO2050 targets, using technology available today, and even though the AiP was about an MR Tanker, the general idea could be applied to other types of ships as well.

The progress of digitization in recent years is another important aspect of the decarbonization effort. Fleet digitization provides the data we need to understand how efficiency can be increased. The number of ships using RINA's fleet optimization platform continues to grow, and the more data we collect in order to power analytical artificial intelligence algorithms, the greater the potential for increased efficiency. If we want to succeed, it is important to work together. The Hellenic Decarbonization Committee, founded by RINA in 2021, provides a forum for collaboration, discussion and exchange of ideas, with the participation of all stakeholders in the industry, including shipowners, technology providers, ship designers, shipyards, financial institutions and RINA as a classification society. The Committee has already shown how ideas can be put into practice. For example, engine derating, which offers a significant reduction in emissions, is now feasible in terms of full power testing. Other significant advances have been made, with ideas involving the use of hydrogen, ammonia, methanol and hybrid or all-electric designs, with RINA continuing to work on assisting with implementation. There are zero carbon technologies and fuels that will ultimately lead us to our goals, but we have a long way to go to ensure that these are economically and practically sustainable, and that the required infrastructure is there to support global shipping in all categories of new fuels and technologies. As mentioned above, cooperation and being open to all options are important factors in achieving the IMO goals.

What to expect in 2030?

Failure is not an option, but what technology will provide the answers we need? No one has a crystal ball, and that's one of the reasons we have to pursue all the options available. Progress has been made and there are some exciting technologies and some research project, and if we can create the financial background and infrastructure to support them, we will produce green fuels at such a cost and scale as to support international shipping. This requires the input not only of stakeholders in the shipping industry but also of governments, regulators and the energy industry. Of course, decarbonization is not the sole shipping industry responsibility. It is an international challenge for all sectors. With a long history and experience in shipping, RINA is fortunate to be able to work in areas such as energy, transportation and infrastructure, and in many industries, including highly polluting industries such as iron, striving to cut emissions and increase sustainability. This enables us to have insight into potential technology applications and some responses to shipping challenges that could well come from other industries.

Summary

Many changes have been made in recent years in terms of both technology and global mentality on decarbonization. For example, this can be seen from strong participation in international decarbonization committees, where all stakeholders are actively involved in strategies to achieve the decarbonization goal. Indeed, RINA has set up an exclusive Decarbonization Operations Unit to support the needs of all of its customers from all business sectors for decarbonization services. It is a collective approach that will offer practical solutions to the decarbonization challenges not only in the shipping industry, but the world as a whole.

Χρησιμοποιήστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε