Επιμέλεια: Αντώνης Τσιμπλάκης, Γιώργος Γεωργίου, Πάρης Τσιριγώτης

Κρουαζιέρα: Ηγεσία - Ευκαιρία - Κοινότητα

Δευτέρα, 06 Ιουνίου 2022 00:00
UPD:27/06/2022 14:35
A- A A+

Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου, Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Αυτές είναι οι τρεις λέξεις που μου έρχονται στο μυαλό καθώς σκέφτομαι τη βιομηχανία της κρουαζιέρας το 2022. Βλέπω έναν κλάδο που έχει πλοηγηθεί σε αχαρτογράφητα νερά για να ξεπεράσει ανυπέρβλητες προκλήσεις.

Βλέπω έναν κλάδο του οποίου η αξία φτάνει σε εκατομμύρια ανθρώπους, διαμορφώνοντας ευκαιρίες για ανάπτυξη και δημιουργία πλούτου για όλους. Βλέπω ένα μέλλον πιο λαμπρό από ποτέ, καθοδηγούμενο από ένα αστείρευτο πνεύμα συνεργασίας και καινοτομίας. Τα μέλη μας κοιτούν μπροστά, πρωτοστατώντας σε υπεύθυνες πρακτικές τουρισμού και ναυτιλίας, επενδύοντας σε νέα πλοία και επιδιώκοντας τον στόχο της «καθαρής» κρουαζιέρας με ουδέτερες εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Το 2022 είναι μια κομβική χρονιά μετάβασης για τον κλάδο της κρουαζιέρας, ανοίγοντας τον δρόμο για ολική επαναφορά στα προ πανδημίας επίπεδα το 2023. Σχεδόν το 100% της παγκόσμιας επιβατικής χωρητικότητας του στόλου των μελών της CLIA προβλέπεται να είναι σε λειτουργία έως τα τέλη του Ιουλίου 2022. Η πρόθεση για πραγματοποίηση ενός ταξιδιού κρουαζιέρας ανακάμπτει, με το 63% των επιβατών ή των πιθανών επιβατών να δηλώνουν ότι είναι «πολύ πιθανό» ή «πιθανό» να κάνουν κρουαζιέρα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Το 69% των ερωτηθέντων που δεν έχουν κάνει ποτέ κρουαζιέρα δήλωσαν ότι είναι ανοιχτοί σε αυτό το είδος ταξιδιού, ποσοστό που υπερβαίνει τα προ πανδημίας επίπεδα. Οι επιβάτες κρουαζιέρας της ηλικιακής κατηγορίας των Millennial είναι το πιο ενθουσιώδες κοινό σε ό,τι αφορά την πρόθεση να επαναλάβουν ένα ταξίδι κρουαζιέρας, με το 87% να δηλώνει ότι θα ξανακάνει κρουαζιέρα τα επόμενα χρόνια, ακολουθούμενοι από τη γενιά των Gen X, με 85%.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα σημάδια, μπορούμε ρεαλιστικά να αναμένουμε ότι ο όγκος των επιβατών θα ανακάμψει και θα ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 έως το τέλος του 2023. Στην Ελλάδα, μέσα από την κρίση γεννήθηκε μία ευκαιρία. Η χώρα στήριξε την επανεκκίνηση του κλάδου εν μέσω πανδημίας και δημιούργησε προοπτικές ενίσχυσης της θέσης της στον χάρτη της κρουαζιέρας. Με συνεισφορά στην εθνική οικονομία που αγγίζει το 1 δισ. ευρώ και πάνω από 16.500 επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, η κρουαζιέρα έχει πλέον στην Ελλάδα τη φωνή που της αξίζει και εν μέσω πανδημίας αναγνωρίστηκε η σημασία της. Το 2021 καταφέραμε να φτάσουμε το 50% των επισκέψεων κρουαζιερόπλοιων συγκριτικά με το 2019, με τη λειτουργία 30 πλοίων μελών της CLIA στα ελληνικά νερά.

Το 2022 τα σημάδια είναι ιδιαίτερα θετικά και μπορούμε να φτάσουμε κοντά στα επίπεδα του 2019. Σχεδόν 90 πλοία μελών της CLIA είναι προγραμματισμένα να λειτουργήσουν φέτος στη χώρα, φτάνοντας κοντά, σε νούμερο, στα 97 πλοία που λειτούργησαν στην Ελλάδα το 2019. Επίσης, φέτος ξεκινήσαμε τις κρουαζιέρες στην Ελλάδα ήδη από τον Μάρτιο, τον μήνα που παραδοσιακά εκκινεί η σεζόν στη χώρα. Τα θαλάσσια σύνορα με την Τουρκία είναι και πάλι ανοιχτά και επίσης τα ταξίδια αναμένεται να συνεχιστούν και τον χειμώνα, καθώς ήδη υπάρχουν εταιρείες που έχουν ανακοινώσει θεματικές «χριστουγεννιάτικες» και χειμερινές κρουαζιέρες το πρώτο τρίμηνο του 2023. Την ίδια ώρα, η κρουαζιέρα στην Ελλάδα αλλάζει. Νέοι προορισμοί αναδεικνύονται, όπως η Θεσσαλονίκη, αυξάνοντας τη δυναμική της Βόρειας Ελλάδας και δημιουργώντας ένα νέο επιβατικό κοινό κρουαζιέρας, από τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Τέλος, η προοπτική για όλη την περιοχή είναι ιδιαίτερα θετική. Η Τουρκία και η Κύπρος παραμένουν σταθερά ψηλά στις προτιμήσεις των εταιρειών, ενώ το Ισραήλ αναμένεται να μπει πιο δυναμικά στον χάρτη της κρουαζιέρας, όπως και η Αίγυπτος. Εξάλλου, η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου δίνει μια μοναδική ευκαιρία πολυπολιτισμικής εμπειρίας στους επιβάτες κρουαζιέρας, με χώρες τόσο κοντινές αλλά και τόσο διαφορετικές μεταξύ τους. Το 2019, η παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας υποδέχθηκε σχεδόν 30 εκατομμύρια επιβάτες, δημιουργώντας θέσεις εργασίας για 1,8 εκατ. ανθρώπους σε όλο τον κόσμο και συνεισφέροντας πάνω από 154 δισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία. Παράλληλα, 6 στους 10 ταξιδιώτες κρουαζιέρας δηλώνουν ότι έχουν επιστρέψει σε τουλάχιστον έναν προορισμό από αυτούς που επισκέφθηκαν για πρώτη φορά μέσω ενός κρουαζιερόπλοιου, επιβεβαιώνοντας τη συνεισφορά μας στην ανάπτυξη του ευρύτερου τουρισμού. Πέρα από τα γεγονότα και τα στατιστικά στοιχεία υπάρχει μια ιστορία για έναν κλάδο ο οποίος περιγράφεται καλύτερα ως «κοινότητα»: από τους επιβάτες και τα μέλη των πληρωμάτων, μέχρι τα λιμάνια και τους προορισμούς, τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, τους προμηθευτές, τους ιδιοκτήτες καταστημάτων και εκατομμύρια άλλους.

Μαζί, χαράσσουμε την πορεία για να οδηγήσουμε θετικές, βιώσιμες αλλαγές για την κοινότητα που υπηρετούμε. Ανυπομονώ να δω αυτή την ιστορία να συνεχίζει να εκτυλίσσεται τους επόμενους μήνες και χρόνια. Σχετικά με τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA): Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) συνιστά τη μεγαλύτερη παγκοσμίως εμπορική ένωση πλοιοκτητών κρουαζιερόπλοιων. Η CLIA αντιπροσωπεύει το 95% της παγκόσμιας επιβατικής χωρητικότητας, καθώς και 54.000 ταξιδιωτικούς πράκτορες και 15.000 από τα μεγαλύτερα ταξιδιωτικά γραφεία στον κόσμο.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SEA CRUISE: LEADERSHIP - OPPORTUNITY-COMMUNITY

Maria Deligianni Director of Eastern Mediterranean, Cruise Lines International Association (CLIA)

These are the three words that come to mind as I think of the cruise industry in 2022. I see an industry that has navigated uncharted waters to overcome major challenges

I see an industry whose value reaches millions of people, creating opportunities for growth and wealth for all. I see a future brighter than ever, guided by an unfailing spirit of cooperation and innovation. Our members look ahead, pioneering responsible tourism and shipping practices, investing in new ships and pursuing the goal of a clean, carbon-neutral cruise industry by 2050. For the cruise industry, 2022 is a pivotal year of transition, paving the way for a full recovery to pre-pandemic levels in 2023. Nearly 100% of the global passenger capacity of CLIA members’ fleet is expected to be operational by the end of July 2022. The intention to take a cruise trip is recovering, with 63% of passengers or potential passengers stating in a survey that they are “very likely” or “likely” to take such a trip within the next two years. Up to 69% of respondents who have never cruised said they are open to this type of travel, a rate that exceeds pre-pandemic levels. Millennial cruise passengers are the most enthusiastic about going on a cruise again, with 87% saying they will cruise again in the coming years, followed by Gen Xers with 85%. Taking into account all the signs, we can realistically expect that passenger numbers will recover, outperforming 2019 record levels by the end of 2023. In Greece, an opportunity emerged out of the crisis. The country supported the industry’s restart amid a pandemic and created the prospects for enhancing its position on the cruise map. With an annual contribution of 1.0 billion euros to the national economy, and with more than 16,500 professionals active in the industry, the cruise now has the voice it deserves in Greece, while in the midst of a pandemic the sector’s importance was recognized. In 2021, the number of cruiser visits amounted to 50% of the record numbers of 2019, with the operation of 30 CLIA member ships in Greek waters. In 2022, the signs are very promising and numbers may reach close to the 2019 levels. Approximately 90 CLIA member ships are scheduled to operate in Greece in 2022, a number relatively close to the 97 ships which operated in 2019. In addition, this year the cruise season in Greece has already opened since March, as every year. The sea border with Turkey is open again and travel is also expected to continue in the winter, as several companies have already announced themed Christmas and winter cruises in the first quarter of 2023.

At the same time, the cruise sector in Greece is changing. New destinations are emerging, such as Thessaloniki, enhancing the potential of Northern Greece, and creating a new cruise passenger community from the Balkans and Southeastern Europe. Finally, the outlook for the entire region is very positive. Turkey and Cyprus remain firmly high in the companies’ preferences, while Israel is also expected to enter the cruise map more actively, as does Egypt. After all, the Eastern Mediterranean region provides a unique opportunity for a multicultural experience to cruise passengers, with countries so close but also so different from each other. In 2019, the global cruise industry welcomed onboard nearly 30 million passengers, creating jobs for 1.8 million people worldwide and contributing more than $154 billion to the global economy. At the same time, 6 out of 10 cruise travelers state that they have returned to at least one destination from those they visited for the first time on a cruise ship, confirming our contribution to the development of broader tourism. Beyond facts and statistics, there is a story of an industry that is best described as a “community”: from passengers and crew members, to ports and destinations, travel agents, suppliers, store owners and millions of others. Together, we are paving the way for positive, sustainable change in the community we serve. I look forward to seeing this story continue to unfold in the coming months and years. About CLIA: The International Association of Cruise Companies (CLIA) is the world's largest association of cruise ship owners. CLIA accounts for 95% of the world's passenger capacity, as well as 54,000 travel agents and 15,000

Χρησιμοποιήστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε