Επιμέλεια: Φάνης Ζώης, Αντώνης Τσιμπλάκης, Τέτη Ηγουμενίδη, Δανάη Αλεξάκη, Γιώργος Γεωργίου

HARTSAS: Επενδύσεις για το μέλλον με γνώμονα την εμπειρία

Παρασκευή, 06 Μαΐου 2022 17:49
UPD:18:42
A- A A+

Νέα μηχανήματα και υποδομές, καινοτόμες τεχνολογίες στα μέσα μεταφοράς και συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού

H βιομηχανία οδικών μεταφορών στην Ελλάδα διαδραματίζει έναν κατεξοχήν βασικό ρόλο στην οικονομική κατάσταση της χώρας μας, καθώς υπάρχει τουλάχιστον ένα άτομο σε κάθε ελληνική οικογένεια που σχετίζεται με το επάγγελμα του μεταφορέα, είτε ως εργαζόμενος σε κάποια μεταφορική, είτε ως ιδιοκτήτης ή οδηγός ή ακόμα και σε παρεμφερή επαγγέλματα που σχετίζονται με τη μεταφορική δραστηριότητα της χώρας μας, λ.χ. λιμάνια, αποθήκες, συνεργεία κ.λπ. Πρόσφατες έρευνες μετράνε τη συμβολή του κλάδου των Logistics στο ΑΕΠ της χώρας περίπου στο 10%-11%. Άρα αντιλαμβανόμαστε τη μεγάλη θετική επιρροή και επίδραση που θα έχει στην οικονομική κατάσταση των πολιτών ο κλάδος των Logistics, εάν είναι εύρωστος! Οι Έλληνες μεταφορείς σήμερα, αλλά και από τις αρχές της πανδημίας (3ος/2020) αντιμετωπίζουν σοβαρές επιπτώσεις, κι ενώ ο τομέας των οδικών μεταφορών είχε σταδιακά ανέλθει μετά από μια μακρόχρονη ύφεση, η ξαφνική επιδημία επηρέασε σημαντικά τη βιομηχανία και γενικότερα την οικονομία.

Την ώρα που γράφεται αυτό το κείμενο, όπου δεν έχουν ακόμα απομακρυνθεί οι συνέπειες της πανδημίας του Covid-19, οι φορείς μεταφορών αντιμετωπίζουν τεράστιες ελλείψεις στα εισοδήματά τους και σοβαρές απειλές για τις επιχειρήσεις τους, καθώς ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας έχει προκαλέσει ένα αδιανόητο «ράλι» αυξήσεων των τιμών καυσίμων, χωρίς ωστόσο να διαφαίνεται μια γρήγορη εξισορρόπηση της κατάστασης. Ένα πράγμα που μας έδειξε έντονα η εξάπλωση της πανδημίας είναι ότι οι ροές εφοδιαστικής πρέπει να παραμείνουν ανοικτές και οι φορείς μεταφορών να υποστηρίζονται οικονομικά, ώστε να μπορούν, με τη σειρά τους, να υποστηρίζουν την τροφοδοσία της κοινωνίας. Κάπως έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε και τις επιπτώσεις που φέρνουν οι εχθροπραξίες στην Ουκρανία και να βοηθήσουμε τον κλάδο των μεταφορών που συνεχίζει να πλήττεται. Βάσει των στατιστικών στοιχείων που αντλούμε από την ΕΛ.ΣΤΑΤ., σε κάθε ιδιοκτήτη αντιστοιχούν το πολύ 1-2 φορτηγά δημοσίας χρήσης. Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και του αυξανόμενου ανταγωνισμού είναι αναπόφευκτο να επικρατεί η γνωστή σε όλους μας ρήση «η ισχύς εν τη ενώσει». Πιθανόν, τώρα να είναι η ώρα για μεγαλύτερα σχήματα, προκειμένου να είμαστε ανταγωνιστικοί, συγχρόνως ευέλικτοι, αλλά και με λύσεις, για τις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών.

Είναι γεγονός πως σε αυτό τον κλάδο που υπάρχει τόσο μεγάλος εσωτερικός αλλά και εξωτερικός ανταγωνισμός, μετά από μια δεκαετή κρίση, με το άνοιγμα του επαγγέλματος του ΦΔΧ και όλα τα λάθη του παρελθόντος να μας συνοδεύουν έως και σήμερα, είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο να ανταγωνιστούμε τις εταιρείες «μεγαθήρια» της υπόλοιπης Ευρώπης. Οι βαθμίδες εκπαίδευσης πρέπει να συνδυάζονται και να συντονίζονται με την αγορά εργασίας και να προσανατολίζονται αντίστοιχα τα μαθήματα και οι κατευθύνσεις. Οδηγοί, αποθηκάριοι, υπεύθυνοι μεταφορών, μηχανικοί οχημάτων, χειριστές μηχανημάτων είναι από τα πιο περιζήτητα επαγγέλματα τα τελευταία 3 χρόνια και θα συνεχίζεται αυτό όσο δεν υπάρχει εισροή νέου εκπαιδευμένου δυναμικού. Η HARTSAS, έχοντας καταρτίσει πλάνο επενδύσεων σε εξοπλισμό, αλλά και σε προσωπικό, καταφέρνει όλα αυτά τα 66 χρόνια συνεχούς λειτουργίας να αντιμετωπίζει τις κρίσεις και να βγαίνει πιο δυνατή. Έτσι και τώρα προσανατολιζόμαστε σε επενδύσεις απόκτησης νέων μηχανημάτων και γηπέδων για υπηρεσίες containers, επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες παρακολούθησης, ενημέρωσης & ασφάλειας των οχημάτων και των μεταφερόμενων εμπορευμάτων, καινοτόμα μέσα μεταφοράς που είναι καθαρότερα και οικονομικότερα και συστηματική εκπαίδευση του προσωπικού μας.

Χρησιμοποιήστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε