Επιμέλεια: Φάνης Ζώης, Αντώνης Τσιμπλάκης, Τέτη Ηγουμενίδη, Δανάη Αλεξάκη, Γιώργος Γεωργίου

Οι προκλήσεις θα αυξηθούν στο άμεσο μέλλον

Παρασκευή, 06 Μαΐου 2022 12:46
UPD:18:41

Διονύσης Γρηγορόπουλος, πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Βιομηχανιών Ψύχους (ΕΒΨ)

A- A A+

Διονύσης Γρηγορόπουλος, πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Βιομηχανιών Ψύχους (ΕΒΨ)

Ο εμπορικός πόλεμος θα επιταχύνει τον στρατηγικό σχεδιασμό των εταιρειών

Σήμερα είναι εκπληκτικό να ακούμε δημοσιογράφους, επιχειρηματίες, πολιτικούς να μιλούν για το θέμα της Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυ - σίδας (SCM). Να βλέπουμε άρθρα που δημοσιεύονται από κορυφαίες επιχειρήσεις και τα στελέχη τους. Όπως διαφαίνεται, οι άνθρωποι σχεδόν σήμερα ανακαλύπτουν πόσο κρίσιμη είναι η διαχείριση της Εφοδια - στικής Αλυσίδας. Ακούμε λέξεις όπως out of stock, center of gravity, demand planning, αλυσίδες αξίας, e commerce Logistics models, delivery notes, POD, αλλά υπάρχουν τόσες πολλές αντιφατικές απόψεις και σύγχυση για την ερμη - νεία, αλλά και τον τρόπο χρήσης αυτών των λέξεων. Γενικά, οι επιχειρήσεις ανακαλύπτουν τη σημασία της Εφοδιαστικής Αλυ - σίδας πάντοτε όταν είναι αργά και αυτό σημαίνει αφενός ότι δεν έχουν δώσει την απαραίτητη σημασία και αφετέρου ότι δεν έχουν εκπαιδεύσει τα στελέχη τους σε όλα τα επίπεδα, ώστε να μπορέσουν να προβλέψουν - σχεδιάσουν όταν αντιμετω - πίσουν κάποια κρίση!

Η Εμπειρία για περισσότερα από 30 χρόνια στη διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, αυτή είναι πάντα η ίδια ιστορία. Οι εταιρείες ανακαλύπτουν το SCM όταν είναι πολύ αργά, δηλαδή όταν βρίσκονται ήδη μέσα σε μια κρίση. Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού τα τελευταία 4 χρόνια συγκλονίζονται και δοκιμάζονται από γεγονότα που είχαν να τις απασχολήσουν τα τελευταία 68 χρόνια, ξεκινώντας με την πανδημία στην Κίνα και την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τις κυρώσεις που της επιβλήθηκαν. Ο εμπορικός πόλεμος είναι βέβαιο ότι θα επιταχύνει τον στρατηγικό σχεδιασμό των εταιρειών να επαναπροσ - διορίσουν το μοντέλο της Εφοδιαστικής τους Αλυσίδας και θα οδηγήσει σε πιο τοπικές ή περιφερειακές στρατηγικές προμήθειας. Οι σημερινές αλυσίδες εφοδιασμού φαίνεται ότι δεν μπορούν να παραμεί - νουν ευέλικτες, ολόκληρο το οικοσύστημα πρέπει να επανεξεταστεί από άκρη σε άκρη, λαμβάνοντας υπόψη νέες μελλοντικές πηγές για προμηθευτές και τις τοποθεσίες τους, με διαφορετικές ροές εφοδιασμού. Στην ιδανική περίπτωση, το νέο δίκτυο προμηθευτών θα βρίσκεται πια στην ίδια γειτονιά, με νέες εγκατα - σταθείσες μονάδες παραγωγής. Έως ότου πραγματοποιηθούν επενδύσεις υποδομής σε τοπικές περιοχές, οι εταιρείες θα πρέπει να δοκιμάζουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους και να ακολουθούν στρατηγικές για να τις καταστήσουν πιο ανθεκτικές στους κινδύ - νους. Το μόνο βέβαιο αυτή τη στιγμή είναι ότι οι προκλήσεις για τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού θα αυξηθούν στο άμεσο μέλλον

Χρησιμοποιήστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε