Επιμέλεια: Α. Τσιμπλάκης, Φ. Ζώης, Δ. Αλεξάκη, Τ. Ηγουμενίδη, Λ. Καλαμαρά, Μ. Λίτσης, Λ. Χρυσανθοπούλου, Α. Αγγελοπούλου, Α. Ντόκας

Διακρίσεις - ανάρμοστες συμπεριφορές

Πέμπτη, 03 Φεβρουαρίου 2022 01:30
UPD:04/02/2022 09:37

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος, Γρηγόρης Αντωνιάδης.

A- A A+

Το 95% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι δεν έχουν υποστεί διακρίσεις. Όμως, μεταξύ των συμμετεχόντων με αναπηρία, ποσοστό 15% δήλωσε ότι έχει υποστεί διακρίσεις και 31% ότι έχει συναντήσει εμπόδια στη σταδιοδρομία του (έναντι 16% των ερωτηθέντων χωρίς αναπηρία). Ακόμα, μόνο 36% δήλωσε ότι πιστεύει ότι ανάρμοστες συμπεριφορές θα καταγγελθούν (vs 44% των ερωτηθέντων χωρίς αναπηρία, 39% των συμμετεχόντων που ανήκουν στη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, 41% των συμμετεχόντων που ανήκουν σε θρησκευτική μειονότητα).

Και οι γυναίκες ανέφεραν ότι έχουν υποστεί διακρίσεις σε ποσοστό μεγαλύτερο του διεθνούς μ.ό. (9% vs 7%), ενώ το 19% των γυναικών δήλωσε ότι αντιμετώπισε εμπόδια στη σταδιοδρομία του, έναντι 11% των ανδρών, 16% των συμμετεχόντων που ανήκουν στη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, 16% που ανήκουν σε θρησκευτική μειονότητα. Σε ποσοστό 26% οι συμμετέχοντες δεν πιστεύουν ότι η εταιρεία τους συμπεριφέρεται ισότιμα στους εργαζόμενους, ανεξάρτητα από την οικογενειακή τους κατάσταση. Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο στις γυναίκες (29%).

Ακόμα, 33% των συμμετεχόντων στην έρευνα πιστεύει ότι η οικογενειακή κατάσταση μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο στην καριέρα κάποιου, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 38% μεταξύ των γυναικών και να μειώνεται στο 22% στους άντρες. Το 27% των συμμετεχόντων δεν πιστεύει ότι η εταιρεία του συμπεριφέρεται ισότιμα στους εργαζόμενους, ανεξάρτητα από την ηλικία τους. Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο στις γυναίκες (30%) και μικρότερο στους άντρες (22%), ενώ 34% των συμμετεχόντων στην έρευνα πιστεύει ότι η ηλικία μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο στην καριέρα κάποιου.

«Το 2020, στον Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ) θέσαμε στην κορυφή της ατζέντας μας τα θέματα της διαφορετικότητας και της ισότιμης ένταξης στην επικοινωνία. Ήταν το επόμενο βήμα μιας διαδρομής που είχε ξεκινήσει ήδη από το 2018. Θεωρώντας ότι ο κλάδος μας είναι από τους πλέον επιδραστικούς, αναγνωρίσαμε και αναλάβαμε την ευθύνη που έχουμε απέναντι στους καταναλωτές και την κοινωνία. Ως θεσμικός φορέας, προωθούμε στη χώρα μας τη συζήτηση όχι μόνο στις εταιρείες-μέλη μας και τα στελέχη τους, αλλά στην ευρύτερη αγορά της επικοινωνίας και την Πολιτεία.

Είμαστε αποφασισμένοι να συμβάλλουμε με κάθε διαθέσιμο μέσο στην προσπάθεια αυτή την οποία συνεχίζουμε», αναφέρει ο πρόεδρος του ΣΔΕ, Γρηγόρης Αντωνιάδης, προσθέτοντας: «Είναι πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν και δεν πρέπει να κλείνουμε τα μάτια στις ανισότητες, ούτε να επαναπαυόμαστε. Έχουμε benchmark. Ας κάνει ο καθένας την προσπάθειά του. Από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για επικοινωνία και εταιρείες πιο συμπεριληπτικές και να σας ενημερώνουμε για κάθε εξέλιξη και περαιτέρω πρωτοβουλία».

Χρησιμοποιήστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε