Επιμέλεια: Δανάη Αλεξάκη, Σοφία Εμμανουήλ, Λέττα Καλαμαρά

Plano 360: Διαχείριση καταστημάτων λιανικής πώλησης μέσω Artificial Intelligence

Δευτέρα, 17 Μαΐου 2021 11:20
UPD:16:05
A- A A+

Η πρόκληση

ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ: Με πορεία πάνω από 70 χρόνια στον χώρο της λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, η εταιρεία διαθέτει περισσότερα από 90 φυσικά καταστήματα, 2.700 ανθρώπους, προσανατολισμένους στο να ενδυναμώνουν όλους τους ανθρώπους να ζήσουν μία καλύτερη ζωή με την τεχνολογία, και περισσότερα από 90.000 τ.μ.

Η βέλτιστη αξιοποίηση των χώρων των καταστημάτων, που θα δημιουργεί, παράλληλα, ευχάριστη περιήγηση στον καταναλωτή, η εξασφάλιση της παρουσίας και σωστής διάταξης των κατάλληλων προϊόντων σε κάθε κατάστημα και η έγκαιρη ανατροφοδότησή τους είναι μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τις ομάδες του Visual Merchandising και των Πωλήσεων. Ήταν επιβεβλημένο να βρεθεί μια πλατφόρμα ικανή να διαχειρίζεται δεκάδες χιλιάδες κωδικών προϊόντων και τετραγωνικών μέτρων καταστημάτων, να αυτοματοποιεί χρονοβόρες διαδικασίες και να παρέχει ευελιξία. Οι περισσότερες από τις υπάρχουσες λύσεις της αγοράς, αν και μπορούσαν να εξυπηρετήσουν ένα μέρος των αναγκών, δεν μπορούσαν να καλύψουν τις εξειδικευμένες απαιτήσεις της εταιρείας.

Η Καινοτομία

Η καινοτόμα πλατφόρμα Plano360 της YODIWO,που εξειδικεύεται σε τεχνολογίες Διαδικτύου των Αντικειμένων (ΔτΑ)/IoT και Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) και παρέχει διαδικτυακές λύσεις για διαχείριση εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένων αυτών των καταστημάτων λιανικής πώλησης, έδωσε τη λύση, ώστε οι ομάδες της εταιρείας να μπορούν με ακρίβεια να γνωρίζουν πότε και πόσο απόθεμα πρέπει να αποσταλεί στο κάθε φυσικό κατάστημα.

Η υιοθέτηση του Plano360 συνδυάζει την τεχνική αρτιότητα ώστε να αλληλοεπιδρά με τα υπόλοιπα συστήματα του οργανισμού, όπως ERP και συστήματα διαχείρισης αποθήκης, για την αυτοματοποιημένη δημιουργία «πλανογραμμάτων», αλλά και στην υλοποίηση και τήρησή τους (planogram compliance).

Η προσαρμογή του Plano360 στις διαδικασίες του ομίλου πραγματοποιήθηκε από την έμπειρη ομάδα της Yodiwo που αφουγκράστηκε τις ανάγκες της εταιρείας, προκειμένου να εξοικονομηθεί χρόνος και να ελαχιστοποιηθούν τα λάθη, λόγω της πολυπλοκότητας των διεργασιών. 

To Digital Twin του κάθε φυσικού καταστήματος

Η εταιρεία διαθέτει πλέον στη φαρέτρα της μία νέα «πλανογραμματική» πλατφόρμα, μέσω της οποίας υπάρχει η δυνατότητα καθημερινής παρακολούθησης της «ζωής» των προϊόντων μέσα στο κατάστημα. Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα αμιγώς “Smart Category Management”εργαλείο, το οποίο καθοδηγεί εύκολα και γρήγορα, μέσω μιας «Γνωσιακής Βάσης» (Knowledge base) για το πού και πώς να προβάλλονται τα προϊόντα σε κάθε κατάστημα, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις περιττές επικοινωνίες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών.

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι προσβάσιμη τόσο από τις υποστηρικτικές ομάδες όσο και από το προσωπικό κάθε καταστήματος μέσω σταθερού υπολογιστή, αλλά και κινητού τηλεφώνου ή tablet, γεγονός που συμβάλλει ακόμα περισσότερο στην ευελιξία και αποδοτικότητα που προσφέρει η λύση. 

Η ομάδα Visual Merchandising μπορεί εξ αποστάσεως να:

  • Ενημερώσει την κατηγορία προϊόντων που εκτίθεται σε κάθε φυσικό έπιπλο μέσα στο φυσικό κατάστημα.
  • Εξάγει όλες τις απαραίτητες αναφορές (reporting/analytics) όσον αφορά την έκθεση των καταστημάτων.
  • Πραγματοποιήσει με τρόπο εύκολο και αποδοτικό το auditing στο φυσικό κατάστημα όσον αφορά την έκθεση των προϊόντων.
  • Επιβεβαιώσει τη σωστή τοποθέτηση των προϊόντων στην έκθεση, βάσει εμπορικών πολιτικών που επικοινωνούνται στο δίκτυο σε πραγματικό χρόνο ή/και σε ειδικές περιπτώσεις εποχικών αναγκών (π.χ. Black Friday Offers, Sales Promo Offers κ.λπ.).

Οι πωλητές των καταστημάτων μπορούν να:

  • Ενημερώσουν σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα τα προϊόντα που εκτίθενται σε κάθε φυσικό σημείο, απλώς σαρώνοντας (scanning) τον εκάστοτε κωδικό με το κινητό τους.
  • Ενημερωθούν με τρόπο εύκολο και γρήγορο για τη θέση των SKUs σε ράφια, δάπεδα, τοίχους ή οθόνες καθώς και για το απόθεμα του κάθε προϊόντος τόσο στο κατάστημα όσο και στις κεντρικές αποθήκες.
  • Ενημερωθούν σε πραγματικό χρόνο για την αναπλήρωση προϊόντων στα ράφια.

Επιπλέον, οι εμπορικές ομάδες μπορούν πλέον με ακρίβεια να αξιολογήσουν την απόδοση των πλανογραμμάτων με heat-maps. Επίσης, μπορούν να γνωρίζουν πότε και πόσο απόθεμα πρέπει να αποσταλεί στο κάθε φυσικό κατάστημα.

Όλα τα παραπάνω καθιστούν το Plano 360 το κεντρικό σημείο αναφοράς παρουσίασης προϊόντων στον φυσικό χώρο για όλη την εταιρεία!

Το αποτέλεσμα

Το Plano 360 αποτελεί μία καινοτόμα λύσηη οποία έρχεται να δώσει μία νέα οπτική στον χώρο του Λιανεμπορίου: αυτό του “Physical Store Digital Twin”.

Μία λύση η οποία συνεχίζει να εξελίσσεται και να συμβάλλει στη γενικότερη φιλοσοφία και στρατηγική του πελάτη για συνεχή αναθεώρηση και βελτίωση.

Με το Plano 360, στην ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ πετύχαμε έως τώρα τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Visual Merchandising αλλά και τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του δικτύου πωλήσεων, όσον αφορά τη συντήρηση των εκθεσιακών τους χώρων.

Το Plano 360 της Yodiwo προσαρμόστηκε άριστα στις απαιτήσεις, ώστε να αποτελεί μια σύγχρονη πλατφόρμα Visual Merchandising, που συντονίζει και ευθυγραμμίζει αποτελεσματικά τα τμήματά μας μέσω cloud, εξοικονομώντας πόρους και χρόνο, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει την άριστη εικόνα και εμπορική ετοιμότητα των καταστημάτων, μέσω της παρακολούθησης των αποθεμάτων σε πραγματικό χρόνο. Η καινοτόμα πλατφόρμα διαθέτει ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών, οι οποίες στο σύνολό τους έχουν ως πρωταρχικό στόχο την αριστοποίηση της αγοραστικής εμπειρίας του καταναλωτή στα καταστήματα της εταιρείας.

 

Χρησιμοποιήστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε
 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ Retail