Επιμέλεια: Δανάη Αλεξάκη, Σοφία Εμμανουήλ, Λέττα Καλαμαρά

Τα πάντα είναι θέμα προοπτικής

Generation Y - International eBusiness Hub
Δευτέρα, 17 Μαΐου 2021 11:00
UPD:16:04
A- A A+

Της Νανάς Ιωακειμίδου*

Διανύοντας πλέον το δεύτερο χρόνο πανδημίας, διαπιστώνουμε δύο βασικά τινά: ο κόσμος αγκάλιασε τις ηλεκτρονικές πρακτικές και δη τις αγορές online, με εντυπωσιακό ρυθμό εκπαίδευσης ως προς αυτές, ενώ αντίστοιχα και ο επιχειρηματικός κόσμος αντιλήφθηκε αξιοσημείωτα πιο έντονα τη σημασία του ηλεκτρονικού επιχειρείν σε σημαντικά μεγαλύτερο βαθμό. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αντιστραφούν οι όροι και το ηλεκτρονικό εμπόριο να δείχνει ότι μπορεί να υποστηρίξει την πραγματική οικονομία να κινηθεί. Ακόμα και σε παραδοσιακότερους κλάδους, όπως FMCG/groceries, όπου ο ψηφιακός μετασχηματισμός προχωρούσε μέχρι και το 2020 με αργούς ρυθμούς.

*Η κ. Ιωακειμίδου είναι Chief Communications Officer & Junior Partner

Οδηγούμαστε, λοιπόν, στο συμπέρασμα που έχουμε τονίσει εδώ και δύο χρόνια (ως Generation Y) ότι υπάρχει ενιαίο εμπόριο και όχι φυσικό ή ηλεκτρονικό. Το κανάλι επαφής με τον καταναλωτή διαφοροποιείται.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, ωστόσο, και ακριβώς για να καρπωθεί τα οφέλη του ηλεκτρονικού εμπορίου στο μέγιστο δυνατό βαθμό, ο επιχειρηματίας καλείται να επιλέξει την προοπτική με την οποία θα επενδύσει σε αυτό.

Για παράδειγμα, επενδύει στο ecommerce για να έχει eshop ή για να δημιουργήσει το μεγαλύτερό του κατάστημα; Τοποθετεί απλά χρήματα στην Google και τα social media ή γνωρίζει πώς μπορεί να αξιοποιήσει την τεχνολογία, ώστε να επιτυγχάνει το μέγιστο return on investment, με χαμηλότατο κόστος πρόσκτησης πελάτη;

Εφόσον, λοιπόν, επιλέξει την προοπτική της ανάπτυξης της επιχείρησής του μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο επιχειρηματίας χρειάζεται να λάβει υπόψη του βασικά θέματα στις αποφάσεις του, καθώς τα πάντα είναι θέμα προοπτικής.

Επένδυση βάσει ενστίκτου ή βάσει δεδομένων;

Παρότι είναι κοινή πεποίθηση πως το ένστικτο είναι αυτό που μας οδηγεί και ειδικά οι επιχειρηματίες πολλές φορές το ακολουθούν τυφλά, εντούτοις το ένστικτο λειτουργεί απείρως καλύτερα όταν εφαρμόζεται ως φίλτρο στα δεδομένα που θα έχεις στα χέρια σου. Στην Generation Y πρεσβεύουμε ότι πάντα παίρνουμε data driven αποφάσεις. Κι αυτό το έχουμε καταφέρει με τα Market Research και Data Analysis & Reporting business units μας. Η έρευνα αγοράς πριν πάρουμε απόφαση για το πού και πόσο θα επενδύσουμε, όσο και η ανάλυση δεδομένων για να αποφασίσουμε πώς θα κινηθούμε προς βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων μας, είναι ενέργειες που προστατεύουν το κεφάλαιο του επιχειρηματία, το brand name του και τελικώς αφήνουν πλήρως ικανοποιημένους τους πελάτες του. 

Design βάσει εμπειρίας ή εξατομικευμένο;

Η εμπειρία, όπως και το ένστικτο, έχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα εμπορικά όταν λειτουργεί ως φίλτρο στα δεδομένα που έχουμε συλλέξει από την έρευνα αγοράς, ως προς τα συμπεριφορικά χαρακτηριστικά του target audience που απευθύνεται η εκάστοτε εταιρεία. Εξ ου και υπάρχουν ηλεκτρονικά καταστήματα που κάνουν τη διαφορά σε ποιοτικούς δείκτες, όπως το conversion rate ή η επαναληψιμότητα αγορών. Το Web Design business unit μας συνεργάζεται άψογα με εκείνα των Market Research, Data Anaysis & Reporting, Branding, Performance Marketing και φυσικά Web development, προκειμένου όσοι επιχειρηματίες επιλέγουν την προοπτική της διαχρονικής αξίας του κεφαλαίου τους να απολαμβάνουν ολιστική υποστήριξη από εμάς.

Web development για να έχουμε ηλεκτρονικό κατάστημα ή χρήση τεχνολογιών για να πετύχουμε την απόλυτη εμπειρία αγορών;

Υπάρχει αξιοσημείωτη διαφορά ανάμεσα στο ηλεκτρονικό κατάστημα που παρέχει online αγορά προϊόντων και σε εκείνο που προσφέρει αγοραστική εμπειρία στους πελάτες του. Κι έτσι όπως έχει εκπαιδευτεί το κοινό κι έχει αναγνωρίσει τα πλεονεκτήματα των ψηφιακών αγορών (π.χ. ευκολία, άνεση παραλαβής, άμεση επαναγορά και προσωποποιημένες προσφορές), επιζητάει αυτήν την εμπειρία. Την απαιτεί ίσως! Στην Generation Y, εκτός από τμήμα Research & Development που εξειδικεύεται στην ανάπτυξη καινοτομιών και custom εμπορικών εργαλείων, σε συνεργασία με το τμήμα Business Consultation είμαστε σε θέση να παρέχουμε ολιστικά εμπορική κατεύθυνση και στρατηγική ανάπτυξης στον επιχειρηματία που θα επιλέξει την προοπτική δημιουργίας customer experienceστους πελάτες του.

Χρήση γνωστών ψηφιακών καναλιών ή γνώση του ψηφιακού πελάτη;

Είναι σαφές πως digital marketing και ecommerce είναι αλληλένδετες ενέργειες. Εδώ η επιλογή της προοπτικής στην οποία καλείται να προχωρήσει ο επιχειρηματίας είναι το αν επιθυμεί να επενδύει τα ίδια ποσά στα ίδια κανάλια με τα ίδια αποτελέσματα ή αν επιθυμεί στην ίδια αυτή επένδυση να δει πώς μπορεί να επιτύχει το μέγιστο ROI. Τα συμπεράσματα από την 20ετή και πλέον εμπειρία μας, καθώς και τα δεδομένα που διαχειριζόμαστε καθημερινά, μας οδηγούν στο ότι είναι απαραίτητη η δημιουργία αλγορίθμων, οι οποίοι με την κατάλληλη τεχνική τεχνητής νοημοσύνης ή machine learning προσφέρουν αυτοματισμούς και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, ώστε να δημιουργείται υψηλό ποσοστό loyalty. Επιτυγχάνουμε, έτσι, ελάχιστο κόστος πρόσκτησης πελάτη με ταυτόχρονη μεγιστοποίηση του περιθωρίου κέρδους. Στο αποτέλεσμα αυτό συμβάλλουν και πάλι πολλαπλά business units, συνεργαζόμενα άψογα μεταξύ τους, όπως: Performance Marketing, Branding, Web Development RnD, Data Analysis & Reporting, Business Consultation.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εξελιχθεί και μαζί του εξελίσσεται και η οικονομία, η τεχνολογία, καθώς και το ίδιο το κοινό. Εφόσον ο Έλληνας επιχειρηματίας αντιληφθεί τη δυναμική του και το πώς μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της ίδιας του της εταιρείας, είναι πλέον στο χέρι του και στην προοπτική που ο ίδιος θα επιλέξει για να καθορίσει την επόμενη μέρα του.

 

Χρησιμοποιήστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε
 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ Retail