Κοινή βάση δεδομένων για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, με στόχο λιγότερες ουρές στους συνοριακούς σταθμούς, δημιουργούν Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία και Β. Μακεδονία, ώστε να διευκολυνθούν οι έλεγχοί τους.
Πάντως, στελέχη των οδικών μεταφορέων σημειώνουν ότι θα πρέπει να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι στα αλλοδαπά φορτηγά, τα οποία πραγματοποιούν και ενδομεταφορές, υποστηρίζοντας ότι τους υποκλέπτουν έργο.
Σχετικός διαγωνισμός, σε συμφωνία και με τη Βόρεια Μακεδονία και με τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και με τη Σερβία, είναι σε εξέλιξη και ολοκληρώνεται τον επόμενο μήνα, εκτός και αν υπάρχουν κάποιες ενστάσεις, οπότε θα ολοκληρωθεί εντός διμήνου.
Ελεύθερη ροή σε όλα τα Βαλκάνια , χωρίς καθυστερήσεις και ουρές χιλιομέτρων
Στόχος είναι η ύπαρξη κοινού διαλειτουργικού ηλεκτρονικού συστήματος, με κοινές βάσεις δεδομένων, ώστε να γνωρίζουν οι αρχές τουλάχιστον για τα επαγγελματικά οχήματα. Με το νέο σύστημα θα γνωρίζουν οι αρχές πότε μπαίνει ένα φορτηγό από τρίτη χώρα ή ποια φορτηγά και επαγγελματικά βαριά οχήματα έχουν στη δική μας χώρα οι γειτονικές χώρες, πού διέρχεται αυτό το φορτηγό, πού σταθμεύει, τι μεταφέρει, ποιος είναι ο οδηγός του.
Εκτιμάται ότι με τη ρύθμιση αυτών των θεμάτων θα διευκολυνθεί πάρα πολύ ο χρόνος διέλευσης, δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις και θα εξαλειφθούν στα σύνορά μας οι 2 - 3 χιλιομέτρων ουρές σε νταλίκες που υπάρχουν κατά καιρούς.
Ο στόχος είναι σε όλα τα Βαλκάνια να υπάρχει ελεύθερη ροή, στα ελληνικά, free flow σύστημα για να μη σταματούν κάθε 30 χιλιόμετρα και να έχουν τις καθυστερήσεις, τους κινδύνους, τους ρύπους, που έχουμε με τους μετωπικούς σταθμούς διοδίων.