Του Δημήτρη Ζορμπά
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που είχαμε να αντιμετωπίσουμε ως αγορά εντοπιζόταν στον μεγάλο αριθμό των ανασφάλιστων οχημάτων. Θεωρώ πως, παρότι υπάρχουν ακόμη κάποιες εκκρεμότητες που πρέπει να διευθετηθούν, τα καταφέραμε. Σήμερα, έχουμε έναν στόλο 6.300.000 ασφαλισμένων οχημάτων, όταν το 2012 ήταν μόλις 5.500.000.
Ο Δημήτρης Ζορμπάς είναι πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτων, της ΕΑΕΕ και γενικός διευθυντής της Συνεταιριστικής Ασφαλιστικής
Ένα δεύτερο πρόβλημα, που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα, είναι ο τερματισμός του καταστροφικού ανταγωνισμού μέσα από τον εξορθολογισμό τιμών και στοιχείων κόστους. Η συνεχής αύξηση της συχνότητας και του ποσοστού ζημιών πρέπει άμεσα να οδηγήσει τις εταιρείες στο σωστό τιμολόγιο και στα σωστά κόστη.
Σε ό,τι αφορά το αύριο, έχουμε δύο παράγοντες που θα αλλάξουν σημαντικά όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Η αλματώδης πρόοδος της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης θα αναμορφώνει ριζικά τη μορφή των αυτοκινήτων και τη φύση των ατυχημάτων. Η αύξηση του διαμοιρασμού των αυτοκινήτων και της χρήσης των δημοσίων μέσων μεταφοράς θα επιφέρουν εξίσου σημαντικές αλλαγές.
Ένα άλλο πολύ σημαντικό θέμα που θα αντιμετωπίσουμε σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, είναι η αύξηση των ατυχημάτων σε άτομα άνω των 65 ετών. Εάν κάνουμε μία προβολή των σημερινών δημογραφικών δεδομένων για την οδική θνησιμότητα στα επόμενα χρόνια και τα συγκρίνουμε με τις δημογραφικές τάσεις, προκύπτει ότι θα αυξηθούν οι θάνατοι σε άτομα άνω των 65 ετών κατά 50%. Η αύξηση της μέσης διάρκειας ζωής και της αστικοποίησης οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η παρουσία των ηλικιωμένων στους δρόμους θα είναι συχνότερη. Πρέπει, λοιπόν, να ρίξουμε μεγάλο βάρος στην πρόληψη και να προωθήσουμε ένα μοντέλο ανάπτυξης στο οποίο η αστική κινητικότητα θα είναι συνώνυμη της βιώσιμης κινητικότητας που να δίνει νέο ρυθμό στις αστικές κοινότητες με μία ανανεωμένη ποιότητα ζωής, ασφαλέστερη και εναρμονισμένη με το περιβάλλον.