Ιωάννης Πλατζηδάκης, προέδρος INTERCARDO
Η διεθνής ένωση εφοπλιστών ξηρού φορτίου (INTERCARGO) είναι ένας εθελοντικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός που εκπροσωπεί τα συμφέροντα των πλοιοκτητών πλοίων χύδην ξηρού φορτίου. Η πρώτη γενική συνέλευση της οργάνωσης πραγματοποιήθηκε το 1980 στο Λονδίνο και από το 1993 συμμετέχει ως Μη Κυβερνητική Οργάνωση στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO).
Η INTERCARGO είναι ο φορέας όπου οι πλοιοκτήτες, οι διαχειριστές και οι φορείς εκμετάλλευσης πλοίων χύδην ξηρού φορτίου ενημερώνονται, συζητούν και μοιράζονται τις ανησυχίες τους για βασικά θέματα και ρυθμιστικές προκλήσεις, ιδίως σε σχέση με την ασφάλεια, το περιβάλλον και την επιχειρησιακή αριστεία.
Η INTERCARGO προωθεί τις βέλτιστες πρακτικές στη ναυτιλία και αντιπροσωπεύει τα συμφέροντα της ναυτιλίας ξηρού φορτίου στον ΙΜΟ, σε άλλα φόρουμ της βιομηχανίας και στο ευρύτερο επιχειρηματικό πλαίσιο, στηρίζοντας τις στρατηγικές της στην αρχή του ελεύθερου και θεμιτού ανταγωνισμού.
Η INTERCARGO διοικείται από την Ετήσια Γενική Συνέλευση των μελών, την Εκτελεστική Επιτροπή και την Τεχνική της Επιτροπή.
Η Chairmen Committee της οργάνωσης κατά την τελευταία διετία 2016-2018 αποτελείται από τον Ιωάννη Πλατζηδάκη (πρόεδρο), τον Jay K Pillai (αντιπρόεδρο), τον Νίκη Παπαδάκη (αντιπρόεδρο) και τον Δημήτρη Γ. Φαφαλιό (πρόεδρο της Τεχνικής Επιτροπής). Ο δρ Κώστας Γκόνης είναι γενικός γραμματέας του Intercargo από τον Οκτώβριο του 2016.
Τα μέλη
Η εικόνα των μελών της INTERCARGO στα τέλη Απριλίου 2018 ήταν:
- 131 πλήρη μέλη (εφοπλιστές, διαχειριστές και φορείς εκμετάλλευσης πλοίων ξηρού φορτίου) με 2.022 πλοία bulkers, συνολικής χωρητικότητας 189 εκατ. Dwt, δηλαδή περίπου 19% του παγκοσμίου στόλου bulkers και περίπου το 23% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας (dwt) των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
- 73 Συνδεδεμένα μέλη (τα συνδεδεμένα μέλη είναι εταιρείες που παρέχουν αγαθά ή / και υπηρεσίες στη ναυτιλία ξηρού φορτίου).
Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αποτελούν το μεγαλύτερο μερίδιο της INTERCARGO. Ειδικότερα αποτελούν το 54% των μελών και 37% των εγγεγραμμένων πλοίων.
Ο αριθμός των μελών και του εγγεγραμμένου στόλου της INTERCARGO σημείωσε σημαντική αύξηση από τις αρχές του 2017 μέχρι σήμερα: + 70% αυξήθηκε ο αριθμός των μελών, ενώ ο εγγεγραμμένος στόλος πρακτικά διπλασιάστηκε.
Ο καταιγιστικός ρυθμός των νομοθετικών εξελίξεων έχει κάνει τις ναυτιλιακές εταιρείες να επιζητούν την άμεση και επαρκή ενημέρωση για τις εξελίξεις αυτές αλλά και να επιδιώκουν να τις επηρεάσουν ως μέλη της Οργάνωσης. Η INTERCARGO δεν είναι μόνο διαπιστευμένη ΜΚΟ στον ΙΜΟ αλλά και μέλος του Round Table των Διεθνών Ναυτιλιακών Οργανώσεων μαζί με τις BIMCO, INTERTANKO και ICS και συμμετέχει ενεργά σε άλλα διεθνή ναυτιλιακά forum.
Κύρια θέματα και προτεραιότητες
Οι τρεις πυλώνες αναφοράς της INTERCARGO είναι η ασφάλεια, η αποδοτικότητα και το περιβάλλον, με τους στόχους της να είναι πάντα «ποιότητα & λειτουργική αριστεία».
Η ασφάλεια για τα πληρώματα και τα πλοία έρχεται πρώτη:
Το Bulk Carrier Casualty Report 2017 υπογραμμίζει ότι η αποτυχία στη σωστή φόρτωση του φορτίου, συμπεριλαμβανομένων των μηχανισμών δημιουργίας υγρασίας στο φορτίο, είναι μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες για την ασφαλή μεταφορά ξηρού φορτίου κατά τα τελευταία 10 χρόνια και είναι πιθανή αιτία για την απώλεια 101 ναυτικών και 9 πλοίων.
Τα πλοία που είναι εγγεγραμμένα στην INTERCARGO εξακολουθούν να υπερβαίνουν τους μέσους όρους της ναυτιλιακής βιομηχανίας με βάση τις κρατήσεις και ελλείψεις ανά επιθεώρηση. Πολιτική της INTERCARGO, είναι τα πλοία που εισέρχονται στην Οργάνωση να έχουν θετικές επιδόσεις.
Οι δημοσιεύσεις και οι δραστηριότητες της INTERCARGO (όπως η συμμετοχή στις Ομάδες Εργασίας και Αλληλογραφίας της Βιομηχανίας και, φυσικά, στον ΙΜΟ) σχετίζονται με συγκεκριμένα θέματα του προγράμματος εργασίας μας,
- Φορτία
- Σχεδιασμός & Κατασκευή, Μηχανήματα & Λειτουργίες
- Θαλάσσιο έρμα
- Εκπομπές
- Λιμάνια και terminals
- Ζωή και ασφάλεια, κ.ά.