ΟΛΘ: «One hub, new horizons»

«Τρέχουν» ήδη πρόσθετα έργα ύψους 28 εκατ. ευρώ - Από τις αρχές του 2019 οι υποχρεωτικές επενδύσεις των 180 εκατ. ευρώ
Παρασκευή, 01 Ιουνίου 2018 18:52
UPD:07/06/2018 10:57
A- A A+

Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]

«One hub, new horizons». Για τη νέα διοίκηση του ιδιωτικοποιημένου πλέον ΟΛΘ, δεν είναι σε καμία περίπτωση απλά ένα μαρκετίστικο σλόγκαν. Αντιθέτως, είναι ένα σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα προς τη ναυτιλιακή και εν γένει την επιχειρηματική κοινότητα της χώρας μας αλλά και των γειτονικών χωρών, όπως τονίζει ο πρόεδρος του Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Σωτήρης Θεοφάνης, ότι «στόχος μας είναι να γίνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το μεγάλο κέντρο διαμετακόμισης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη».

Αυτό, όπως προσθέτει ο κ. Θεοφάνης, «σημαίνει επενδύσεις, σημαίνει αναπροσαρμογή διαδικασιών, αντίληψη προσέγγισης στις ανάγκες του πελάτη και επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό». Στην κατεύθυνση αυτή, λοιπόν, πέραν των υποχρεωτικών επενδύσεων, ύψους 180 εκατ. ευρώ που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, έχει ήδη ληφθεί απόφαση του νέου Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε. για πρόσθετες επενδύσεις ύψους 27,8 εκατ. ευρώ, οι οποίες θα αντιμετωπίσουν άμεσες λειτουργικές ανάγκες του ΟΛΘ και θα λειτουργήσουν σε συνδυασμό με τις υποχρεωτικές, δηλαδή είναι αλληλοσυμπληρωματικές.

Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την προμήθεια 12 straddle carriers (Οχήματα Συσκευασίας Μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων-ΟΣΜΕ), συνολικού προϋπολογισμού 8,4 εκατ. ευρώ, ενώ βγήκε και ο διαγωνισμός για τη συντήρηση άλλων εννέα ΟΣΜΕ. Επίσης, ήδη γίνεται εκτεταμένη επισκευή της Γερανογέφυρας Νο.3 και προχωρούν και οι υπόλοιπες βραχυπρόθεσμες επενδύσεις. «Παράλληλα έχουμε φτιάξει ομάδα έργου για την προετοιμασία των υποχρεωτικών επενδύσεων, με στοίχημα να έχουμε ολοκληρώσει μέχρι το τέλος του έτους τις προετοιμασίες και να ξεκινήσουν οι υποχρεωτικές επενδύσεις από τις αρχές του νέου έτους», δηλώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του λιμανιού.

Όπως τόνισε εξάλλου ο πρόεδρος της Τerminal Link SAS, που συμμετέχει στην κοινοπραξία των επενδυτών στον ΟΛΘ, Farid Salem, κατά την πολύ πρόσφατη επίσκεψη υψηλόβαθμου κλιμακίου της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, η κοινοπραξία των επενδυτών θα εκτελέσει εμπροσθοβαρώς το επενδυτικό της πρόγραμμα και προτίθεται να ξεπεράσει τις υποχρεωτικές επενδύσεις στον ΟΛΘ. Κάλεσε, επίσης, παράλληλα την ελληνική πολιτεία -κατά τη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε με φορείς της Θεσσαλονίκης, τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή και τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Άρη Ξενόφο- να υλοποιήσει τις υποχρεώσεις της για τη βελτίωση της διασύνδεσης του ΟΛΘ με το σιδηροδρομικό και το οδικό δίκτυο, την 24ωρη λειτουργία των τελωνείων εντός του λιμένα και τη βελτίωση της πλοηγικής υπηρεσίας. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, η συγκεκριμένη ήταν «η πρώτη από πολλές επισκέψεις που θα ακολουθήσουν στη Θεσσαλονίκη. Θα προχωρήσουμε με επενδύσεις για να γίνουν το λιμάνι και η πόλη η πραγματική πύλη των Βαλκανίων. Περιμένουμε από την ελληνική πολιτεία να υλοποιήσει τις υποχρεώσεις της αλλά προχωράμε εμείς πρώτα με τις δικές μας». Επίσης, εξέφρασε ιδιαίτερη χαρά για την ένωση των δυνάμεων της Terminal Link με τον Όμιλο Σαββίδη, ενώ δήλωσε πως η νέα διοίκηση επιθυμεί καλές σχέσεις και συνεργασία με τους συνδικαλιστές.

Από τα πρώτα βήματα της νέας ιδιοκτησίας και διοίκησης του ΟΛΘ ήταν επίσης η διοικητική αναδιάρθρωση και αλλαγή διευθυντικών στελεχών, η οποία περιλαμβάνει: 

  • Τη σύσταση Εκτελεστικής Επιτροπής ως ενεργό Όργανο Διοίκησης, που λαμβάνει σημαντικές επιχειρησιακές αποφάσεις της εταιρείας, προκειμένου να καταστεί πιο ευέλικτη η λειτουργία της, αποτελούμενη από τον πρόεδρο του Δ.Σ. και διευθύνοντα σύμβουλο, τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο και γενικό εμπορικό διευθυντή, τον γενικό επιχειρησιακό διευθυντή, τον γενικό οικονομικό διευθυντή και τον γενικό διευθυντή Επενδύσεων.
  • Τη δημιουργία τεσσάρων Γενικών Διευθύνσεων: α) Τεχνικής Υποστήριξης - Ανάπτυξης - Μελετών και Κατασκευής Έργων,  β)Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων - Συμβατικού Λιμένα, γ) Διοικητικού - Οικονομικού και δ) Επενδύσεων

Η ομάδα έργου, που προαναφέρεται από τον κ. Θεοφάνη, με στόχο την επιτάχυνση των μελετών και αδειοδοτήσεων για την υλοποίηση των επενδύσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και την επίλυση τυχόν προβλημάτων, απαρτίζεται από τον ΟΛΘ, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.  

Οικονομικά μεγέθη
Στις 30 Απριλίου, το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΘ Α.Ε. ενέκρινε τις οικονομικές καταστάσεις της περιόδου από 01.01.2017 έως 31.12.2017, από τις οποίες προκύπτουν τα εξής:

Ο κύκλος εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε. για το 2017 ανήλθε σε 54.231.941 ευρώ, έναντι των 48.061.529 ευρώ του 2016, σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 12,84%. Αύξηση κατά 16,74% σημειώθηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθε σε 401.947 TEUs το 2017. H διακίνηση στο συμβατικό φορτίο παρουσίασε αύξηση 8,63% ανερχόμενη σε 3.598.371 τόνους συμβατικού φορτίου. Τα έσοδα από την εκμετάλλευση χώρων αυξήθηκαν κατά 8,01%. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα και τα λοιπά χρηματοοικονομικά στοιχεία ανέρχονται σε 90.324.984 ευρώ, έναντι των 75.566.103 ευρώ του 2016 σημειώνοντας αύξηση 19,53%.

Τα αποτελέσματα της χρήσης του 2017 διαμορφώθηκαν ως εξής: Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 21.809.468 ευρώ, έναντι των 22.171.088 ευρώ του 2016 σημειώνοντας μείωση 1,63% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 40,22%.

Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 18.849.985 ευρώ, έναντι των 23.877.735 ευρώ του 2016 σημειώνοντας μείωση 21,06% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 34,76%. Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 12.474.042 ευρώ, έναντι των 21.081.797 ευρώ του 2016, σημειώνοντας μείωση 40,83% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 23%, ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 7.242.955 ευρώ έναντι των 14.084.474 ευρώ του 2016 σημειώνοντας μείωση 48,57% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 13,36%.

Η μείωση των αποτελεσμάτων προ φόρων οφείλεται, σύμφωνα με τη νέα διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., αφενός μεν σε σημαντική αύξηση των αποσβέσεων, λόγω της επανεκτίμησης της ωφέλιμης ζωής του μηχανολογικού εξοπλισμού, όπως προβλέπεται από τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς και σε απομείωση της αξίας παλαιών και υποχρησιμοποιούμενων περιουσιακών στοιχείων, αφετέρου δε σε σημαντική αύξηση των προβλέψεων, οι οποίες απηχούν με ρεαλιστικό τρόπο την επισφάλεια απαιτήσεων.

«Η ΟΛΘ .Ε.», σημειώνει σχετικά ο κ. Θεοφάνης, «αποτελεί μία εταιρεία με μεγάλες οικονομικές και αναπτυξιακές δυνατότητες που πρέπει κατάλληλα να αξιοποιηθούν. Η νέα διοίκηση με αίσθημα ευθύνης είναι διατεθειμένη να εργαστεί με όραμα, σχέδιο και προσήλωση για την ανάπτυξη της εταιρείας και να ανταποκριθεί στην εμπιστοσύνη των μετόχων και της οικονομικής κοινότητας της Βόρειας Ελλάδας. Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής, οι οικονομικές καταστάσεις απεικονίζουν με ρεαλιστικό τρόπο την οικονομική αφετηρία της εταιρείας. Θα συνεχίσουμε με τον ίδιο προσηλωμένο τρόπο την προσπάθεια για την ανάπτυξη της εταιρείας».

Χρησιμοποιήστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε
 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ Ναυτιλία